eerste huisartsbezoek

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Simone, 24 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Simone

    Simone Lid

    24 nov 2005
    17
    0
    0
    Hallo,

    Ik heb dit forum al regelmatig bezocht, maar ik heb nog niet echt actief meegedaan aan discussies! Daar ga ik vanaf nu verandering in brengen.

    Ik heb een vraag. Ik ben sinds vorig jaar augustus gestopt met de pil, maar het zwanger worden wil maar niet lukken..... Ik ben nu op een punt gekomen dat ik gewoon niet meer teleurstellingen kan verdragen.

    Ik heb de knoop doorgehakt en een afspraak gemaakt bij de huisarts om eens te vragen hoe het nu verder moet.
    Kan iemand me vertellen hoe zo'n eerste gesprek ongeveer verloopt en wat ik kan verwachten?

    Alvast bedankt!

    S.
     
  2. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hallo Simone.

    Ik denk dat de huisarts niets zal gaan doen, behalve naar je verhaal luisteren.
    Daarna zal hij je doorsturen naar de gynaecoloog en daar zul je waarschijnlijk eerst een inwendige echo krijgen , om te kijken of daar wat mee te zien is.
    Verder zou de gynaecoloog je adviseren om een maand of twee een temperatuurlijst bij te houden, zodat hij kan zien of, en wanneer je eisprong plaatsvind.
    Uit een temperatuurlijst kan een gyn veel uitmaken, dus dat zal je waarschijnlijk eerst moeten doen ( tenzij je dit al bij hebt gehouden dan kan je deze aan hem geven).

    Verder bij de huisarts zou er niet veel gebeuren.

    Succes he , ennuh......
    Welkom hopelijk zien we je veel terug hier op de Zwangerschapspagina!

    Groetjes
     
  3. emma

    emma Actief lid

    21 nov 2005
    113
    0
    0
    Goed van je dat je een afspraak met de huisarts hebt gemaakt, is toch een hele stap. Zelf zit ik in ronde 10, en heb me ook voorgenomen om de natuur tot ongeveer anderhalf jaar een kans te geven en pas daarna eventueel hulp te zoeken.
    Ik heb dus geen ervaring met medische hulp, maar weet wel uit verhalen van forums dat er inderdaad een gesprek plaatsvindt en vaak temperatuurlijsten gevraagd worden.
    Veel sterkte gewenst!
     
  4. melliemel

    melliemel Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi simone,

    ik ben ook naar de ha geweest. (ik was een jaar gestopt met de pil en een half jaar(pas)bezig, maar was ongeduldig)en heb een doorverwijzing gekregen. we hebben bij de gyn. uitleg gekregen dat er allemaal testen werden gedaan bij mij. bloedtest op de 3e, 21e dag, de 3e om te kijken of er een eicel aan het rijpen was en 21e of hij gesprongen was zeg maar. ze heeft slijm afgenomen om te kijken of die in goede conditie was en ze heeft idd ook inwendig gekeken of alles er goed uitzag. ook mijn partner moest 'een potje' vullen :oops: en dit hebben ze ook gecontroleerd.

    ik heb dus niet eerst een temp lijstje bij moeten houden. in ons geval was alles goed,(dit bleek ook want toen wij de uitslag te horen kregen wisten we net een paar dgn dat we zwanger waren(heb helaas een missed abortion gehad met 10wk3dg).

    succes
    gr saskia
     
  5. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Zooh, dat julie huisarts al zo "snel" heeft doorverwezen meliemel. Is wel een geruststelling dat je weet dat alles goed is. Jammer dat het mis is gegaan. Hoop dat het snel weer raak is!

    Simone,
    Suc6 bij de huisarts
     
  6. Simone

    Simone Lid

    24 nov 2005
    17
    0
    0
    Bedankt voor al jullie reacties.

    Ik vind het inderdaad een "grote" stap, want je hoopt toch elke maand opnieuw weer dat de natuur zijn werk doet en dat je zwanger bent. Je houdt jezelf voor ogen: mijn tijd komt wel.....

    We hebben inmiddels wel in de gaten dat we hulp nodig hebben om ons "doel" te bereiken.

    Ik laat wel iets weten als ik terug ben van de huisarts. Misschien hebben andere lezers van dit forum er ook iets aan.
     
  7. Nancy

    Nancy Bekend lid

    21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Heel veel suc6 Simone, ik hoop voor je dat het snel raak zou zijn.
    Groetjes Nancy
     
  8. kaatje81

    kaatje81 Actief lid

    14 nov 2005
    137
    0
    0
    Groningen
    Succes simone, wij zijn ook bij de ha geweest (nu 11 maand bezig/ 11de cyclus) hij vertelde echter dat we pas met 1 1/2 - 2 jaar doorverwezen naar de gyn worden, eerder zal de gyn toch niks doen omdat we nog relatief jong zijn (24/27)
     
  9. melliemel

    melliemel Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    ja zeker maar wij hebben alleen gezegd dat we een jaar gestopt zijn met de pil, dus misschien daarom, dan is het nog snel vond ik maar wel lekker. en thnxs for the support, jij ook hè

    gr saskia
     
  10. Simone

    Simone Lid

    24 nov 2005
    17
    0
    0
    Zoals beloofd, zou ik even laten weten hoe het bij het eerste huisartsbezoek is gegaan.

    Afgelopen donderdagmiddag gingen we toch wel redelijk zenuwachtig naar de huisarts om te vertellen dat onze kinderwens wat lang op zich laat wachten. De huisarts vertelde dat er een kans is van 1/3 dat het aan de vrouw ligt, 1/3 aan de man en 1/3 aan de combinatie man-vrouw. Ieder stel heeft 80% kans om binnen een jaar zwanger te raken en 90% binnen twee jaar. Helaas zijn mijn man en ik al een jaar en vier maanden bezig zonder resultaat....

    Ik moet maandag a.s. bloed laten prikken om te kijken of daar iets "raars" in te vinden is. Mijn man moet "een potje" vullen en dit afgeven bij het ziekenhuis ivm onderzoek.
    We weten vervolgens de uitslag over ongeveer een week.

    Mocht er niets "raars" gevonden worden, zullen we toch doorverwezen worden naar het ziekenuis. De huisarts had het over een onderzoek waarbij ze een soort vloeistof bij mij inspuiten om te kijken of de eileiders goed zijn. Hier denk ik nog maar niet aan.... eerst de eerste stap maar nemen. :(

    Zodra we iets meer horen/weten, zal ik het wel even laten weten!

    Groeten Simone
     
  11. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Nou meid,

    Ik hoop echt dat het allemaal mee zal gaan vallen voor jullie!
    Ik ga iig duimen draaien op een wondertje aan jullie kant.

    Succes!

    Liefs,
    Elmo
     
  12. Simone

    Simone Lid

    24 nov 2005
    17
    0
    0
    Helaas....

    Mijn bloedtest was prima in orde, maar bij mijn man blijkt er iets niet goed te zijn. :cry:
    Wat voelde/voelt mijn man zich rot hierdoor.... Heb ook al gezegd dat de kans net zo groot was dat er bij mij iets mis was of een combinatie van ons. Maar goed, het blijft een man! Hij voelt het alsof hij "tekort" schiet.

    We hebben inmiddels een verwijsbrief gekregen voor het ziekenhuis.
    Op donderdag 5 januari a.s. hebben we een afspraak.

    Er zit niks anders op dan te wachten tot 5 januari a.s. :)

    Gr. Simone
     
  13. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Dat is inderdaad erg vervelend :cry: Kan me voorstellen dat je man zich rot voelt. Wens jullie veel suc6 bij de volgende afspraak!
     
  14. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Vervelend voor je man maar nu weet je wel iets meer.
    Weet je ook wat er aan de hand is of hoor je dat 5 januari?

    Anders had je nog jaren door kunnen klussen terwijl het niet goed was.

    Hé sterkte ermee.
     
  15. Simone

    Simone Lid

    24 nov 2005
    17
    0
    0
    Bij de verwijsbrief zaten de labuitslagen. Wat onderaan staat is "weinig spermatozoa met matige vitaliteit en verhoogd aantal abn. vormen".

    Op 5 januari a.s. horen we denk ik precies wat de labuitslagen inhouden en wat er nu gaat/moet gebeuren....
    We gaan denk ik in de mangelmolen... Maar ja: we houden het doel voor ogen! Daar hebben we allebei alles voor over!

    Het is alleen wel schrikken als je dit te horen krijgt.
    Ikzelf had al wel een voorgevoel dat er iets meer aan de hand was, aangezien het maar niet lukt om zwanger te raken.
     
  16. cass001

    cass001 Actief lid

    15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Heel veel succes en hoop voor je dat 5 januari duidelijkheid gaat geven. Ben zelf ook al aan het lezen over behandelingen etc etc. Ben een ongeduldig type en wil weten wat me te wachten staat mocht naturrlijk zwanger raken niet lukken.

    Geen goed nieuws voor jullie en wel even slikken, maar toch is het gelukkig een probleem dat zoals ik lees veel voorkomt en men weet hoe ze dit moeten aanpakken.

    Veel succes en bedankt voor je verhaal! Ben benieuwd!

    gr. cassandra
     

Deel Deze Pagina