Hoi, Mijn dochter is nu 5 maanden en ik vroeg me af wat jullie zoal doen als ze wakker zijn? Mijn dochter slaapt 's morgens meestal 2 uurtjes, 's middags 2 uurtjes en 's middags laat ongeveer 1 uurtje. Na de fles blijft ze nog even bij mij op schoot en dan gaat ze de box in of lekker op de mat spelen. Soms kom ik even bij haar zitten en dan spelen we samen met de beestjes of doen we klappen in de handjes. Maar verder weet ik het eigenlijk niet. Wat doen jullie zoal? Ik ga ook vaak wandelen of winkelen met haar. Of doe haar in badje, maar heb het idee dat het wat saai wordt voor haar of vinden baby's het niet zo gauw saai?
vandaag ben ik ook lekker gaan winkelen en heb toen lekker nog ff met hem bij de Hema poffertjes gegeten. Je kan ook naar de kinderoerderij, of naar een speeltuin (is ze nog wel wat klein voor) en haar dan een beetje van de glijbaan af laten gaan (wel vasthouden!) Als ze 9 maanden is geweest kan ze voorop de fiets in een kinderstoeltje en dan lekker een stukkie fietsen. Vind ze zeker prachtig!
Dat zijn allemaal leuke dingen om te doen en die ga ik ook zeker doen. Maar als ze zo klein zijn kun je eigenlijk weinig doen he? Soms begint ze al snel te jengelen in de box en dan denk ik; is ze nou moe of is het gewoon moe in de box?
Ik speel met haar met heel veel speelgoed, ga met haar dansen,kiekeboe spelen,zingen probeer telkens om meer dingen te komen om te doen. Dit doen we allemaal thuis.
Ik heb Kylian's speelgoed altijd in tweeën verdeelt. Een deel staat boven en een deel daar speelt hij mee. Als ik het idee krijg dat hij zijn speelgoed zat is dan wissel ik het om, waardoor hij weer een nieuwe impuls krijgt. Wat hij ook geweldig vind is om met gewone dingen te spelen als plastic bakjes. Groetjes Anita
ik ga lekker met haar spelen en dan leg ik bijvoorbeeld een kleed op de grond en ga er langs zitten en praat tegen haar, zeg boe of maak onverwachte geluide en bewegingen. ze ligt dan echt helemaal in een deuk en ik ook natuurlijk. ook gaat ze wel is in de wipper en laat haar dan zich zelf vermaken of ze mag eventjes tv kijken wat ze ook helemaal geweldig vind. savonds zit ze vaak op schoot bij papa of mama en ook dan gaan we lekker spelen. we laten haar dan wiebelen op schoot en dit vind ze ook helemaal geweldig. nu ligt ze in de box te spelen met de babygym is ook erg leuk
Wij hebben ook zo'n babygym, helemaal leuk vind ze dat. Verder lezen we ook boekjes (ookal zijn die vanaf 1 jaar) en kijkt ze naar de plaatjes van dieren erin. Ze kan de bladzijdes al omslaan en vind het maar gek dat ze de beer in het boekje niet aan kan raken. Je kan ze al echt stimuleren hoor! Ze zullen niet alles begrijpen maar ze zit dan helemaal de lachen naar dat boekje en te brabbelen. Ben je zo een kwartiertje zoet mee. Verder speelt ze veel zelf of zit ze bij mij aan tafel in de wipstoel. Ik praat ook veel tegen haar over alles wat ik doe. Anders boodschappen doen of een stuk wandelen. Verder slaapt ze ook veel. Groetjes, M
Ik ging altijd met Kyano naar de kinderboerderij toen hij ook 5 maandjes was, dat vond hij GEWELDIG ... en lekker een stukje wandelen, of spelen op het kleed of in de box...enz enz...
Ja die dingen doe ik ook allemaal. Ik wil als mijn dochter 6 maanden is gaan babyzwemmen. Wie doet dit ook en wat moet ik me hierbij voorstellen?
Joëlle is ongeveer even oud als jouw dochter. Op m'n vrije dagen komt ze meestal pas tussen 8.00 en 9.00 uur. Ik verschoon haar en geef haar de fles. Een uur daarna doe ik haar in bad, dan is ze bekaf en slaapt ze ongeveer 2 uurtjes. Dan is het alweer tijd voor de volgende voeding. Soms gaat ze daarna weer een uurtje slapen en daarna ga ik met haar wandelen, even boodschappen doen. Ze ligt vaak in haar box. Joëlle kan zich (gelukkig) erg goed zelf vermaken. Ze is nu erg bezig om zich om te draaien, dit lukte vorige week en nu weer even niet. Ze vermaakt zich erg goed met haar rammelaar en met haar muziekmobiel, waar ze met haar voeten tegenaan trapt en dan gaan er lichtjes branden en komen er allerlei muziekjes. Ze vindt het ook geweldig om in de wipper met haar speelboog te zitten en te kijken hoe ik het eten klaar maak. Voor ik het weet is de dag alweer voorbij! Eind van de dag is ze weer moe en gaat ze naar bed en moeten we haar daarna wakker maken voor de laatste fles en gaat ze de hele nacht door.... Vorige week maandag zijn we voor het eerst wezen babyzwemmen . Vond ze helemaal geweldig! Ze was echt erg enthousiast. Je gaat met je kind in het (lekker verwarmde) water zigzaggend van de ene naar de andere kant (met een speeltje erbij). Er worden liedjes gezongen en je gaat met z'n allen in een kringetje rondjes lopen door het water en zingen. Gewoon doen! Waarom wachten tot ze 6 maanden is? Het mag al vanaf 2 maanden. Het duurt een halfuurtje en daarna is ze helemaal gesloopt en slaapt ze een paar uurtjes (we moesten haar echt wakker maken voor de volgende voeding). O, ja sindsdien kunnen we haar alleen niet meer in haar kamertje in bad doen, want dat spartelen met haar armen en benen in het water was toch wel heel leuk....