Hallo, Het is een tijdje geleden dat ik hier rondkeek. Sommige namen zijn gebleven, andere hebben hele leuke banners gekregen. Mooi om te zien. Hoe dan ook, wij hebben hier twee IUI behandelingen achter de rug. Allebei zonder resultaat. Ik wil de moed nog niet opgeven, maar ik wanhoop soms wel. Ik vind de inseminatie een rotkarwei, omdat we twee ziekenhuizen op één ochtend moeten bezoeken: UMC voor zaadlaboratorium en regionaal ziekenhuis voor inseminatie. Het is een gestress van heb-ik-jou-daar. Maar nu mijn vraag uit het onderwerp: de dag van de eerste inseminatie heb ik de hele dag buikpijn gehad, alsof ik ongesteld werd. Ik kon de hele dag eigenlijk niet pijnloos zitten; staan of liggen was de keus. Zelf verweet ik de verpleegkundige dat: het was een drama met het inbrengen van de eendebek (drie keer proberen, nog een keer flink duwen, ondertussen tangetje pakken om het slangetje in te brengen; ik vergat gewoon te ademen). Ik heb pas een week later weer voorzichtig durven te vrijen, maar toen was het alsof ik het apparaat nog voelde zitten. Bij de tweede keer trof ik de aardigste verpleegkundige van de afdeling; die vijf keer(!) opnieuw de eendebek moest verschuiven en op het punt stond om een arts te roepen (NEE! Want die gaat echt grof geweld gebruiken!) toen het toch lukte, gelukkig. Toen ik uit de stoel kwam, voelde ik al dat ze desondanks minder geweld had gebruikt dan de vorige keer. Maar, nu komt het: ik had weer de rest van de dag het gevoel dat ik ongesteld ging worden. Pas toen ik 's avonds op bed ging, nam het af en heb ik pas anderhalve week later weer buikpijn gekregen (helaas, echte menstruatiepijn) Dus, die buikpijn ligt niet aan het gedoe met de eendebek. Denk ik. Maar waar dan wel aan? Ik denk er over om er binnenkort met de arts over te spreken, want het voelt gewoon niet ok om op dat moment zo'n buikpijn te hebben. Maar voor die tijd wil ik graag weten of er meer mensen zijn met zulke ervaringen. Is het toch normaal? Er staat in de folders niets over menstruatie-achtige pijnen na een inseminatie. Enig idee waar het aan kan liggen? Ben benieuwd naar jullie ervaring... Liefs, Veertje2 moderators: als ik iets dubbel vraag, laat me weten waar dit nog meer besproken wordt; het is lastig zoeken met de Google functionaliteit in topics van meer dan 300 pagina's...
Heb 1 x iui gehad (mislukt) Vond het ook niet echt prettig. Maar de gyn deed het en niet een verpleegkundige. Had wel last van wat buikpijn. Maar kan ook door de spanning komen. En de eisprong kan ook voor behoorlijk wat pijn zorgen. ( ligt eraan of je hormonen moest gebruiken) Wat een gepruts dan bij jouw als ze 5 x met de eendebek moeten prutsen. En ik vind het raar dat een verpleegkundige de iui doet. Of is dat normaal? Bij mij is er geen tangetje gebruikt, alleen een eendebek en een klem om de baarmoedermond vast te houden en de iui was met een spuitje met een slangetje eraan. En kregen de opdracht om nog flink wat huiswerk te maken.
ook hier was het niet echt prettig maar had die dag wel last van buikpijn! Maar wat fleurrebel al zegt het kan ook je eisprong zijn geweest, hier is dat namelijk wel het geval deze maand! Had deze maand door de clomid zeer grote eiblaasjes en die verorzaken de pijn! Liefs stef
De dag van IUI had ik ook beetje last van zeurderige buikpijn. Daarna nergens last meer van gehad. Succes.
De buikpijn kan wel door de inseminatie komen, zeker als het een gedoe en gepor is om alles goed op z'n plek te krijgen. Dit kun je nadien nog wel de hele dag voelen. Ook kan het je eisprong zijn, dit kan ook een mensturatie-achtige buikpijn geven. Het lijkt mij op zich niet erg verontrustend, dus je niet al te veel zorgen maken! Succes! Groetjes, Jippie
hier ook. dat komt door de zaadcellen die ingespoten worden is mij verteld. het is in elk geval normaal, en niets om je zorgen over te maken
Dat is ook zo! De vloeistof die ze na de bewerking bij de zaadcellen doen, kan krampen geven. Het is iets lichaamsvreemds, natuurlijk. Dus hierdoor zou het ook nog kunnen komen.
Hoihoi, Gelukkig, niets om me echt zorgen over te maken. Hooguit dat ik wil dat iemand met meer ervaring de eendebek gaat zetten. Het zijn trouwens wel speciale "fertiliteitsverpleegkundigen" die de behandelingen uitvoeren; op zich zou dat geen probleem hoeven zijn. Toch? Nu iets genants: Ik had laatst dezelfde buikpijn toen mijn vriend klaarkwam, echt meteen! Ik werd dezelfde dag ook ongesteld (jammer) Dus ik kan me wel voorstellen dat de buikpijn veroorzaakt wordt door stofjes in het sperma. Maar ik dacht eigenlijk dat het lab het sperma "schoonmaakte". Normaal gesproken doet de prop baarmoedermondslijmvlies dat immers. Ik zie een paar leuke banners voorbij komen. Waar ik eerlijk gezegd stiekum ook moedeloos van word. We hebben geen geluk hier. Ik heb laatst mijn derde verjaardag gevierd waarop ik niet zwanger was, maar het wel wilde. Duurt allemaal zo lang. Hoe dan ook, meiden: heel veel geluk, hopelijk blijven jullie nog lang zwanger. Liefs van Veertje (die het meestal zo druk heeft, dat ze zelfs in een weekend niet op het forum kan kijken, en daar is ze best blij mee.) MAAR IK WIL OOK!
hier ook beetje zeurderige pijn na de inseminatie. Mij is ook verteld dat dat komt doordat het zaad bewerkt is en anders is dan natuurlijk zeg maar. Ook evt pijn van de eisprong speelt mee. veel succes he meis, op naar die 4e verjaardag maar dan met buik... Geef de moed niet op. liefs Daan