Vanaf het begin hoor ik iedereen om mij heen zeggen. Toen ik stopte met bv geven had ik echt veel meer energie. "Het vreet gewoon energie" wordt er dan gezegd. Ik heb me er niets van aangetrokken eigenlijk omdat ik gewoon bv wilde geven maar nu wordt ik wel nieuwsgierig. De meeste in mijn omgeving stopte rond 5 tot maximaal 9 maanden. Ik moet zeggen dat ik mij hoe verder het jaar was mij toen ook steeds beter ging voelen. Na 9 maanden en 1 jaar had ik duidelijk weer wat meer energie. Mijn vraag is dus: Had je het idee dat toen je gestopt was met bv je meer energie kreeg? bij hoeveel maanden was dit? en hoeveel voedingen gaf je toen nog in de 24 uur? Ik ben eigenlijk vooral benieuwd bij moeders die langer voedde. Aangezien ik het idee heb dat het eerste jaar na de bevalling sowieso wel momenten zijn dat je weer meer energie krijgt door verandering van hormonen. En dat kan ook net op het punt zijn dat je stopt met bv.
Hè herkenbaar! Ik vermoed ook dat stoppen met bv niet veel meer energie opbrengt, maar dat de stoptijd vaak samenvalt met een nieuwe fase. Het enige waar ik denk dat energie vandaan komt, is het stoppen met kolven op werk. Dat is wel een last die ik graag laat varen. Ben ook benieuwd dus lees mee! Hoewel we nog niet gaan stoppen
Inmiddels is zoon ruim 8 maanden en ik heb echt wel wat meer energie. Dat heeft vast te maken met dst hij minder drinkt. Als hij veel drinkt dan merk ik dat echt wel en heb ik nog meer trek.
Daar zit ook nog wel wat in. Dat sommige bv moeders te weinig eten. Ik eet eigenlijk heel de dag door kleine beetjes. Anders heb ik steeds energie dippen. savonds voor ik ga slapen eet ik nog kwark met noten. Anders krijg ik honger.
Als ik gedurende 3 - 4 dagen geen extra vitamientjes inneem, voel ik me gegarandeerd vermoeid... Geen overbodige luxe dus..
Bij de oudste heb ik 1,5 jaar gevoed. Ik merkte geen verschil toen we stopten. Nu gaat het als je wat langer voedt vaak ook heel geleidelijk dat je afbouwt. Dus zou je energie dat ook geleidelijk terugkomen? Wat bij mij toen vooral meer energie gaf, was toen we stopten met de nachtvoedingen. Die braken me echt op. Bij de oudste merkte ik wel dat ik kon et en wat ik wilde en toch onder mijn gebruikelijke gewicht bleef. Hij dronk ook echt veeeeel altijd. De jongste drinkt wat minder en ik hoef dus ook minder bij te eten. Verder zou het weer lekker zijn als de nachtvoedingen er af zijn en ik kan doorslapen. Ik heb niet het idee dat stoppen met bv me meer energie zou geven.
toen ik bij de oudste stopte met bv dat was na 3 maand had ik niet meer energie. nu bij de jongste voed ik 14 maand en was ik in het begin heel vermoeid. naarmate ik langer voede kreeg ik meer energie. dus ik denk dat het te maken heeft met je hormonen ed. en nu ik bezig ben de nachtvoedingen eraf te krijgen krijg ik ook meer energie. die nachtvoedingen die slopen je. tenminste bij mij. maar ik probeerde dan overdag wat bij te slapen. smiddags even snel een power nap. dat scheelt al enorm
Ik ben bij dochter gestopt met 22 maanden. Ik heb geen verschil gemerkt. Ze ging toen ook geleidelijk beter slapen, maar dat ging zo langzaam dat ik dit niet gekoppeld heb aan het stoppen met de BV.
Hier had ik last van minder energie rond pittige fases met erg gebroken nachten. Nu voel ik me alleen vermoeid als ik te laat ga slapen, logisch he... Toen de oudste stopte met de borstvoeding was ik alweer zwanger van de 2e en voedt nu nog.