zwanger worden,maar ik heb net mijn moeder verloren!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door vita, 26 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vita

vita Bekend lid

18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    hallo meiden, ik wil toch graag mijn verhaal even kwijt. Misschien is het wel bij het verkeerde topic,maar omdat ik al een tijdje hier mee klets, plaats ik het toch hier. Ik ben vorige week maandag mijn mama verloren. Ze was al een tijdje ziek, veel heftige dingen gebeurd in de maand december,maar we hoopten toch dat ze het zou redden, maar helaas, heeft ze op 18 januari toch nog onverwachts de strijd verloren. Afgelopen zaterdag hebben we haar een hele mooie, maar zware laatste eer bewezen. Het doet zó ontzettend pijn, dat ik het heel moeilijk kan plaatsen, en ook nog steeds niet echt kan geloven. Wij zijn een paar maanden bezig om zwanger te willen worden, en ik heb het haar niet verteld, omdat ik het een grote verrassing wilde laten zijn. Ze wilde zó graag een kelinkind van mij meemaken, en nu kan dat niet meer. Mijn broer en zus hebben wel kinderen, en gelukkig heeft ze die mee kunnen maken, maar ik vind het zó oneerlijk dat ze de mijne niet mee mag maken. Het voelt ook heel dubbel om nu proberen zwanger te worden. Ik moet ergens deze week ongesteld worden, en mijn gevoel gaat twee kanten op.aan de ene kant wil ik het heel graag nog steeds, maar aan de andere kant, lijkt het me niet de goede tijd hiervoor.Ik weet het even niet meer......ik mis haar zó!!!!!

2. 1983monique

9 mrt 2009
    24
    0
    0
    Pedagogisch Medewerkster bso
    Zwolle
    Allereerst gecondoleerd. Zal een hele zware periode geweest zijn en nu nog. Zeker nu je besloten hebt om voor een kindje te gaan. Het leven is soms zo oneerlijk, maar je moeder zou niet willen dat je verdrietig zou zijn als blijkt dat je nu wel zwanger bent. Dat zou voor haar een grote wens zijn geweest maar ook zeker voor jezelf. Ze kan het niet meer meemaken maar bedenk dat ze blij voor je zou zijn, ookal had ze nu nog wel geleefd. Ik zelf ben mijn vader 3 jaar geleden verloren, hij heeft de bruiloft van mijn broer wel meegemaakt en ook de geboorte van zijn 2 kinderen. Dat van mij mist hij ook, ook mijn vader was ziek. En geloof me ik heb ook al heel wat scheldpartijen gehad dat hij het van mij niet mee kon maken, maar ik weet in mijn achterhoofd (mijn vader was ook ziek) dat hij lang pijn heeft moeten lijden dus dat hij er nooit zo van zou kunnen genieten als voordat hij ziek was. Ik weet dat je dat stuk waarschijnlijk niet wilt horen, het is erg confronterend, niet eerlijk en zo pijnlijk. Maar troost je met de gedachte dat je moeder geen pijn meer heeft en dat ze altijd wle bij je zal zijn ookal is het niet zoals voorheen. Heel erg veel sterkte!!

3. MissT

MissT Niet meer actief

Hi Meis,

Allereerst gecondoleerd, wat vreselijk dat jij je mamma moet missen.
    Ik wil je zeggen, dat je zeker door moet blijven gaan met jou kinderwens. Je moet je niet schuldig of wat dan ook voelen.. ik weet zeker dat jou mamma nu met jou mee kijkt van boven, en ze niets liever wilt dan jou gelukkig zien.
    Meis, ik wens je heel veel sterkte en ze is altijd bij je.
    Liefs

4. vita

vita Bekend lid

18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    Dank jullie wel voor de lieve reacties!Inmiddels heb ik een test gedaan....en ja ik ben zwanger!Het is een heel dubbel gevoel, en ik geloof het ook nog niet zo....net zoals dat mijn eiegen moeder pas een week overleden is...en nu word ik zelf moeder.....ik moet dit echt even verwerken allemaal.liefs

5. 1983monique

9 mrt 2009
    24
    0
    0
    Pedagogisch Medewerkster bso
    Zwolle
    Heel dubbel om tegen je te zeggen nu gefeliciteerd, maar ik meen het echt. Probeer het eerst even zelf te verwerken idd. En probeer ondanks dat je je eigen moeder verloren bent wel te gaan genieten. Liefs Monique

6. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    lieve meis
    gecondoleerd met het verlies van je moeder sterkte met het verwerkingsproses.
    Ik ben mijn vader verloren door een alles verwoestende ziekte terwijl ik zwanger was van mijn dochtertje.
    Was heel moeilijk maar we hebben ons er doorheen geslagen sterkte nog maals.
    Groetjes, Kappie

7. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    en ook gefeliciteerd meis
    vond het niet gepast om het in 1 bericht te zetten.
    Hoop dat je toch een beetje kan genieten van je zwangerschap ze zal het je zeker gegunt hebben en ze zal heel zeker blij zijn voor jullie.
    Liefs,

8. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    vita@ meis wat vind ik dit vreselijk gecondoleerd met je moeder en heel veel sterkte de komen de tijd. en schrijf maar van je af.
    en onthou 1 ding ze kijkt echt op je neer .
    ze ziet alles hoor.
    en ik weet zeker dat ze apen trots op je is.

9. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    vita@ ik wou het niet in 1 bricht doen.

gefeliciteerd met je zwangerschap waarschijnlijk moest het zo zijn.
    ik weet dat het moeilijk zou worden maar probeer er van te genieten.

dikke knnuffel

10. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    he hallo
    ik heb je verhaal mee zitten lezen .. het is heel erg dubbel..
    het lijkt mij heel erg moeilijk..
    maar je kindje zal wel een goeie beschermengel hebben ..

11. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Vita wat erg!! Ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Het was wel niet mijn moeder maar wel mijn oma waar ik altijd veel was en een bijzondere band mee had. Zij wist niks van onze wens voor een derde kindje en we waren al best ene tijd bezig. Een aantal weken na haar begrafenis had ik een positieve test. Ik heb een aantal echo's gehad en allen wezen als datum van bevruchting de datum van het overlijden van mijn oma aan. Ik zie het dan ook een beetje als kadootje van haar en dat geeft mij troost. Ik hoop dat jij ondanks het verdriet wel een beetje van je zwangerschap kan genieten.

12. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    @vita wat ontzettend erg dat je nu al je moeder moet verliezen!!
    zeker nu je net ontdekt hebt dat je zwanger bent.....
    misschien moet je het zien zoals twinklestar hierboven, als een cadeautje van je moeder voor jou,zo leeft ze nu in jou verder en ze zal als een engeltje over je kindje waken!!

Heel veel sterkte en ik snap dat alles nu heel dubbel voelt,ik hoop dat je van je vriend en familie ook veel steun hebt!En anders gewoon hier posten, geloof dat er bij zwanger zijn ook zoiets staat, deel je verdriet, wij zijn er voor je!!

liefs miek

13. Jeanine1976

Jeanine1976 Actief lid

2 dec 2009
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve Vita,
    Wat een vreselijk heftig verhaal. Ik heb er geen woorden voor dan je in ieder geval heeeel veel sterkte toe te wensen met het verwerken van het verlies van je moeder.
    Maar toch ook een voorzichtige felicitatie, omdat je positief hebt getest. Wat is het leven op zulke momenten zo bizar. Dat verzin je zelf niet eens...
    Ik hoop dat wij (de meiden op het forum) je de komende tijd wat kunnen troosten, steunen, opvrolijken en vooral een luisterend oor voor je kunnen zijn. Maak er gebruik van!
    Heel veel sterkte, en ook al ken ik je niet, mijn gedachten zijn bij je.

Deel Deze Pagina