Ik moet morgen beginnen te tempen maar ik heb nog even een paar vraagjes. Ik heb een digitale thermometer, maar mag ik mijn temp opmeten onder de tong? Ik las ook iets over vaginaal, en dat lijkt me zelf minder vervelend dan anaal. (voor het geval onder de tong niet mag ) Is vaginaal even betrouwbaar? Van mezelf heb ik een hoge temperatuur. Zo hoog dat mijn normale temp al niet op de kaartjes van het zh past. Waar kan ik het het beste bijhouden nu? Als bijwerking van de clomid die ik gebruik, heb ik last van opvliegers, en nachtzweten. Dus tijdens die dagen heb ik het vreselijk warm 'snachts en s' ochtends. Is tempen dan nog wel betrouwbaar?
Temp opmeten onder je tong is niet betrouwbaar, omdat je bv met je mond open zou kunnen slapen, vaginaal wel. Je kan je temp bijhouden op: Ovulation Calendar and Ovulation Chart - Fertility Charting Her kan je alles netjes bijhouden en alles ook in duidelijke grafiekjes uitprinten. Misschien dat je nachtzweten wel een vertekend beeld geeft, maar het lijkt me wel belangrijk dat je alle dagen je temp bijhoud om een zo goed mogelijk beeld te krijgen. (je kan bij die dag altijd een aantekening zetten zodat je later later eventueel nog een rare stijging kan verklaren) Verder (als je dat nog niet wist) is het het beste als je voor je opstaat nog je temp opneemt en als dat elke dag op/rond de zelfde tijd is. Succes ermee, hopelijk wordt je geduld eindelijk beloond.
Bedankt voor je reactie! Dan ga ik dus gewoon mijn temp vaginaal opnemen. Klinkt inderdaad wel logisch dat onder je tong minder betrouwbaar is. Anaal heb ik op een of andere manier problemen mee, dat lukt me gewoon niet. Heel vaag. Inderdaad een goed idee om er even bij te zetten wanneer ik last had van het zweten 's nachts. Dat ga ik doen! Heb me al op die website aangemeld, dus ik kan gaan beginnen. Elke dag voor het opstaan en op ongeveer dezelfde tijd dat wist ik inderdaad. Volgens de gun mocht ik wel gerust eens een uurtje langer blijven liggen in het weekend. Hij zei dat dat niet heel veel uitmaakte? Of is dat wel zo? Ben trouwens meestal in het weekend een half uurtje later wakker als door de week. En ik hoop het ook! Probeer weer even positief te worden, want dat was vandaag even ver te zoeken
Uhm ik had er nog niet over nagedacht, maar hoe temp je dan vaginaal als je ongesteld bent? Oeps, lijkt me niet zo fris, dus toch maar vanochtend de andere kant getempt!