Wat leuk om te lezen dat ik echt niet de enige ben met die wattiptic, hahaha. Op mijn werk verklaren ze me voor gek (werk in de psychiatrie :-S) hahaha. Grappig dat ieder mens zo wel iets heeft wat ie doet als gewoonte (ookwel een rare tic genoemd)! Ik herken ook zoveel van de anderen met hun tics die ik ook heb in meer of mindere mate.
Ik heb ook een aantal tics.. Dat wiebelen met mn tenen in bed! Heel irritant (vind mn man haha) Voor de rest als ik een appel eet, moet het steeltje eruit. Ik word zelfs gek als ik hem er niet uitkrijg. Voor de rest als ik in de auto zit (hier schaam ik me best voor) moet ik met mn tenen met de lantaarnpalen meetikken, ze staan aan de linker en rechterkant om en om. Gelukkig doe ik het niet zo meer in haarlem, maar die tik is ontstaan, toen ik nog in Lelystad woonde en daar heb ik het nog steeds
hihi en dat noemen we nu AUTISME hahahah we zijn allemaal wel een beetje autistisch: ik kan nl niet rustig tv kijken als mijn gordijnen niet mooi strak hangen...errug he
@Wendyp... ik ken het... ik voel mezelf ook heel gek. In de auto heb ik het ook. Ik doe dat dan niet met mijn tenen, maar ik meen altijd dat ik precies tussen twee paaltjes, twee bomen of twee lantaarnpalen met mijn ogen moet knipperen (niet als ik zelf rij, maar wel als ik naast iemand op de passagiersstoel zit). Jee.... als ik dit berichtje zo teruglees is het echt raar hè? Groetjes, Josien
Als het echt zo erg is dat je kaal begint te worden zou ik even naar je huisarts gaan... Doe je het ook met wenkbrauwen/wimpers etc?
Jeetje zeg...ik heb er veel meer als ik het zo lees! Dat dekbedden verhaal geldt hier ook. We hebben dit beide. Het dekbed moet echt goed in de sloop zitten...anders worden we beide echt mega narrig Haren uit je hoofd trekken, gelukkig niet. Lijkt me echt vervelend...zo'n tic.
Ik heb het ook dat als ik uit een glas drink het eerst moet omspoelen. Op visite denk ik er maar niet teveel bij na. Verder heb ik geloof ik niet zoveel of ik zie het inmiddels niet meer als tik hahaha. Oohja als ik sochtends uit bed kom maak ik altijd eerst de tafel schoon, ik kan het niet laten het moet gewoon van me zelf. Ook al is die schoon!
haha ik heb een tic inderdaad dat me deken goed moet zitten.. ook dat me rug en me buik dus er helemaal ingekrult ligt moet ook anders slaap ik niet zwangerschapspagina elke dag kijken is ook een tic en het gekken me lip of iets optrekken naar mijn neus is heeeel lang een tic geweest en zo kan ik nog wel even doorgaan haha moet ook altijd achter de deur kijken en deur moet open blijven met slapen gaan.... enz enz ook tel ik de traptreden anders momet ik terug haha nou 1 ding is zeker heb een hoop ticcen maar ben niet gek
deuren moeten dicht zijn als ik in een ruimte ben,heb echt een hekel aan open deuren.....En..ik pulk aan mijn tenen en teennagels ...Echt ranzig ik weet het,maar zodra ik rustig zit kan ik het niet laten en gaat mijn sok uit en pulken maar ....
O jee, ik heb er volgens mij meer dan ik zelf in de gaten had. Het is een beetje dwangmatig. Komt ie hoor; - Inderdaad dekbed moet goed in het overtrek. - Laken moet strak over het matras, anders kan ik niet slapen. - Geen zand of kruimels in mijn bed, dan word ik echt panisch. - Geen zand e.d. op de grond, want ik loop veel op sokken of blote voeten. - Alles moet leeg zijn en dan bedoel ik bijv. aanrecht blad leeg, m.u.v. waterkoker en senseo apparaat./ Wastafel moet leeg zijn, alles in de kastjes. Dit geld voor elke kamer zo ongeveer. - Ik kan niet goed tegen lege of bijna lege flesjes/ potjes. (Die dan weer niet, haha.) Dan vul ik de nieuwe bij met de oude, zodat die weg kan. - Al mijn cd's staan op alfabetische volgorden, dat geeft rust. Heb met onze bruiloft gevraagt of ze dit ook zo wilde laten ) - Oud papier/folders kijk ik meteen door en gaat weg. - Ik kan er niet tegen als mijn was niet perfect gestreken is. - 's morgens heb ik een vaste volgorde van handelen en als die onderbroken word, word ik onrustig. - Ik doe al de was binnenste buiten en doe die opgevouwen in de trommel. kortom structuur orde en regelmaat, anders word ik gek, haha. O shit, ben ik niet een beetje heel erg.
leuk topic - als ik oordopjes inheb en ik zit op de fiets moet ik voor een bepaalde zin of het einde van het nummer de sleutel in de voordeur hebben. - in alle mouwen moet een randje gestreken worden - afwas moet precies op mijn manier gebeuren anders is het nog vies.. oh dat is trouwens ook met het andere schoonmaakwerk (maar ik ben geen poetser) - als ik de bus heb gezeten onthoud ik welke vinger ik op de stopknop heb gezeten, of als ik een stang heb vastgehouden. - Josien wat jij hebt met knipperen, heb ik zo: (vb) boom 1 links, boom 2 rechts, boom 3 link, rechts, links, rechts links.. - haha proberen om de strepen op de snelweg te tellen - met een viezigheidje op het glas over en onder snelweglampen doorduiken uhm.. zoveel verder ben ik best gelukkig
ik zit altijd met mn haar in mn oor te kietelen echt heel erg,heb ik al heel lang..... soms moet ik er echt op letten dat ik het niet doe als ik op visite ben. alleen mn vriend weet het haha
Oohja dat heb ik eigelijk ook dat smorgens alles moet gebeuren zoals ik gewend ben, is dat niet dan raak ik door de war en ben ik echt de hele dag een warhoofd. Kun je dus na gaan hoe ik er het weekend bij loop als manlief thuis is hahahah. Ooh en ik tel vrachtauto's als we op de snelweg rijden Maar mannetje mag er niet te dicht op van me want dan raak ik in paniek want ik ben dus eigelijk als de dood voor vrachtauto's .. raar he.
Ik moet altijd na alles wat ik gedaan heb m'n handen wassen.. Daarnaast heb ik smorgens een bepaalde volgorde waarin ik alles doe en het MOET ook in die volgorde Ik moet altijd de deuren nog een keer checken of ze wel op slot zijn (ook van de auto), ook al weet ik zeker dat ik ze op slot heb gedaan! Ik moet gewoon nog een keer aan de deur trekken. Ik heb een beetje een lichte OCD geloof ik.. Ow ja.. Ik kan geen trapleuningen in het openbaar aanraken! Daar word ik helemaal kriebelig van!
Ohja, ik kan echt niet tegen natte sokken... dat vind ik zo verschrikkelijk, terwijl natte voeten geen probleem is, maar iiieeeeuuuwww ik krijg nu al de kriebels als ik denk aan natte sokken