Heb je ook een rare tic?

Discussie in 'De lounge' gestart door kirst78, 27 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ai wat een hoop mensen met ticcen die moeten...dat kan niet best zijn.. :rolleyes:

Die waten staafjes tic..had me tante ook die heeft 2 nieuwe trommelvliezen moeten laten aanmeten...dus kreeg al snel van me ma te horen dat ik dat noooooit mocht doen.

Ik lig in bed eerst naar rechts en dan naar links dan val ik in slaap...lig ik eerst rechts zal ik ook weer eerst moeten draaien en weer terug om te kunnen slapen :rolleyes:

2. bengel

bengel Niet meer actief

oh ja ik MOET 3 keer naar de wc vordat ik ga slapen
    en ik MOET naar de wc voordat ik de deur uitga, ook al is het maar hond uitlaten :oops:

3. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Mijn tic is, dat ik niet op blote voeten kan lopen in een zwembad. Die tegeltjes, brrrrr, daar kan ik niet tegen. Heb ook altijd slippertjes aan, tot de rand van het zwembad.
    In de caravan hebben wij ook een tegelvloertje in de douche en dan heb ik ook slippertjes aan.

Mijn man verklaar me trouwens voor gek. Die vind dat zo stom.

4. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Ooooh, wat een herkenning. Ik dacht dat ik een van de weinige was die deze tic heeft, mijn vrienden moeten er ook altijd omlachen als ik het vertel.

Maar ik moet als ik op de passagiersstoel zit in de auto ook altijd mijn tenen bij elkaar knijpen tussen de witte strepen, of tussen de bomen, of eigenlijk tussen alles wat repeterend is. Als ik in de trein zit dan doe ik het tussen de, hoe noem je die ook al weer, die palen waar de draden van het stroom aanzitten (klink een beetje mutserig ;)).

Daarnaast heb ik de neiging om mijn linker wenkbrauw met mijn wijsvinger naar links te trekken en dan met mijn middelvinger telkens over een haartje te gaan wat ik vergeten ben te epileren. Ik ben het nu op mijn werk stiekem aan het doen om even te kijken hoe ik het het beste kan omschrijven.

5. evitaaa1983

evitaaa1983 Actief lid

5 dec 2007
    397
    0
    0
    België - Lebbeke
    whaha ! ik had dat ook de eerste maanden na mijn typ lessen :)

6. Lyst

Lyst Bekend lid

29 aug 2007
    580
    0
    0
    Utreg
    Ik heb er ook een heleboel, maar ik heb dan ook OCD. :rolleyes:

Een paar:
    - Ik kan niet tegen adem, haha!
    In bed, als m'n vriend met z'n gezicht in mijn richting ligt, en zijn 'neus'adem komt tegen mij aan, moet ik altijd anders gaan liggen, want daar kan ik echt niet tegen.

- Ik moet altijd aan de linkerkant van m'n vriend lopen (geen idee waarom), maar aan de rechterkant zitten en liggen (maar als het niet anders mogelijk is, heb ik er niet zo heel veel problemen mee om me aan te passen).

- Ik kan er niet tegen als ik een spelfoutje ergens maak (of zie), word ik helemaal kriegel van.

Dat heb ik ook, en dan wel met 1 oog dicht, haha...

En nog heel wat meer.
    Ik weet mijn 'tics' op zich best goed te verbergen, alleen m'n vriend weet van allemaal, natuurlijk.
    :D

7. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    maar dat is ook gewoon vet irritant...ruik je wat ie gegeten heeft...adem je 2de hands lucht...da's gewoon irri! :rolleyes:

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Deze heb ik ook. Mijn vriend zit me er zelfs een beetje mee te pesten. Laatst stapten we uit de auto na het boodschappen doen. Ik doe de portierdeur dicht en de auto op slot en mijn vriend zat er gewoon op te wachten of ik nog weer een keer ging voelen of alles op slot zat... GRRR. Maar hij heeft zelf ook een tic... Hij heeft een gelukspoppetje aan zijn autospiegel hangen. Telkens als wij in zijn auto zitten, moet hij dat poppetje aanraken.

Verder heb ik gekleurde wasknijpers. Er mogen niet wasknijpers van dezelfde kleur naast elkaar op een lijn hangen....Waarom weet ik niet, maar ik heb dat liever niet.

Ook check ik altijd 's avonds voordat ik naar bed ga of alle gaspitten uit zijn. Dat doe ik 's ochtends voordat ik naar mijn werk ga ook (terwijl we 's ochtends de gaspitten niet gebruiken, maar goed....).

9. Lyst

Lyst Bekend lid

29 aug 2007
    580
    0
    0
    Utreg
    Hahaha! Mijn vriend heeft gelukkig geen last van een stinkende adem, maar ik kan inderdaad gewoon niet tegen het inademen van 'tweedehands lucht' :)

10. Be Happy

En deze heb ik ook.... Maar dan vooral als hij in mijn gezicht ademt. Als hij tegen de rest van mijn lichaam ademt, daar heb ik geen probleem mee. Maar in mijn gezicht ademen.....Nee, dan moet ik mijn hoofd toch even verschuiven....

11. Be Happy

En deze heb ik ook... Jeetje, heb eigenlijk best wel een aantal ticcen.... :(

12. Lyst

Lyst Bekend lid

29 aug 2007
    580
    0
    0
    Utreg
    Ik heb 't ook vooral met m'n gezicht, met name m'n neus en mond

OH nog eentje: hier op het werk heb ik m'n eigen theelepeltje, voor de soup / thee, die hou ik altijd bij me op m'n werkplek, maak 'm zelf schoon enzo.
    (Maar ik denk dat dat komt, omdat er hier iemand werkt, die altijd met de lepeltjes in z'n oor zit te roeren, en 't daarna zit te bestuderen, en daarna weet ik niet wat hij ermee doet, omdat ik dan al gruwelend ben weggerend ;)

13. Be Happy

:pale: :pale: Getsiederrie Lyst... Een collega die met een theelepel in zijn oor zit te roeren? Jakkes! Blegh.....

14. Lyst

Lyst Bekend lid

29 aug 2007
    580
    0
    0
    Utreg
    Echt SUPERSmerig hè?! :pale:
    Jah, 't is nogal een grote meneer, dus zijn vingers passen er niet in, dus gebruikt 'ie maar een theelepel. Dat past precies (en nee, niet de achterkant, haha).
    Ik word er ook misselijk van, dus probeer 'm zoveel mogelijk te mijden, haha!

15. evitaaa1983

evitaaa1983 Actief lid

5 dec 2007
    397
    0
    0
    België - Lebbeke
    owww ik heb net nog eentje ontdekt :

als ik de afwas doe, hou ik altijd alles bij elkaar (lepels samen afwassen, dan de vorken, dan de messen...) ... gelukkig hoeft het niet elke keer in een zelfde volgorde te zijn !

Gr,
    Evita

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik barst van de tics, ben mezelf ze een beetje aan het afleren, want anders word je er gek van.

Ik was mijn handen heel veel, ik let ook altijd op bij anderen als ik op visite ben of ze zeep bij het kraantje in de w.c. hebben en of er waterdruppels zijn, zodat ik kan zien of ze hun handen ook wassen. Als ik zie dat alles droog is, let ik op of ze dan na een toiletbezoek hun handen in de keuken wassen. Ik ben tot de conclusie gekomen dat heel veel mensen al 5 jaar hetzelfde stuk zeep hebben liggen of zeeppompje en hun handen ook niet wassen in de keuken. Maar dan heb ik ze ondertussen wel aan hun kop zien krabben, de ogen van de hond schoon zien maken etc. en dan krijg ik daarna een broodje kaas ofzo van ze, gatverdarrie.
    Verder wil ik liever niet dat dingen over de rand van de tafel uitsteken, ik wil ook schone oren, al weet ik dat je het niet tevaak mag doen, ik vind het gewoon en vies idee en als ik bij andere mensen zo'n drapoor zie, blijf ik daar maar naar staren.
    Muziek mag met de volume, zenders etc. liever ook niet op 13 of 6 staan. Ja, ik spoor niet, weet het.

17. joyce

joyce Bekend lid

nou je moet niet gelijk zeggen dat je niet spoort hoor ;)

ik heb ocd,
    ik geef een voorbeeld:

als ik mezelf pijn doe aan een pan die je perongeluk aan raak dan doet dat pijn dan moet ik mezelf nog een keer pijn doen anders denk ik dat ik niks meer voel :oops: .
    en geloof me het is zo.

18. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Tig keer voelen of ik m'n telefoon heb, en of de deur wel op slot zit.
    Aan je vinger likken als je een bladzijde omslaat :)

Jeemig maar die tics van tellen enz, ik denk daa geen eens bij na.
    Leuk topic dit.

19. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Dit vind ik echt een tik. ;)

20. Mvj

Mvj VIP lid