Leuk die tikken! Ik betrap mezelf er steeds op als ik een truitje zoek in mijn kast dat ik als ik kapstokje voor kapstokje het truitje zoek ook gelijk de truitje's aan 't tellen ben ! stom maar het is gewoon automatisme ? en meestal bij 6 denk ik stom he ! en dan stop ik er weer mee ?
Ik kan NIET plassen als er iemand aan de andere kant van de deur staat, als er een rij staat, laat ik iedereen voor gaan. Ik vind dit zelf de ergste tik, zo kon ik bv niet plassen tijdens een rondreis, en heb dus mede dank zij daardoor, het nog weer 3 uur langer op moeten houden, omdat toen pas de volgende plas pauze was. En ook na de bevalling in het ZH, de vepleegster ging mee, en ik dacht kun je wel doen maar dan lukt het niet. Ook niet op een postoel en al helemaal niet op een po op bed, op zaal met een gordijn er om heen. Dat was echt naar toen kreeg ik een catheter. Jeemig maar die tics van tellen enz, ik denk daar geen eens bij na. Leuk topic dit.
Nou gewoon dat je perse van jezelf eerst op die kant moet liggen en dan op die kant voordat je slaapt, als ik moe ben is het enigste wat ik denk; HEERLIJK I LOVE MY BED.
@Jo;dat vind ik geen tic hoor, dat is gewoon goede hygiene! Ik vind het ook ongelooflijk smerig als ik merk dat mensen hun handen niet wassen na het toiletbezoek. En inderdaad heel veel mensen doen het niet...
Mijn tic is, als ik onder de douche vandaag kom halen we altijd het anti-slipmatje eruit. En dan moet ik altijd aan de onderkant de nopjes laten ploppen!
oowww oke ....dan is het meteen duidelijk ,.....heb namelijk een hekel aan slapen ....is op zijn tijd wel lekker ...maar ik slaap dus mega slecht .....tenzij ik nachtdienst heb .....dan slaap ik goed en lekker ....heerlijk .....ben een soort van mol
Eens even denken. Als ik mijn schoenen aan trek moet ik altijd met de linker beginnen. Als ik was ophang dan moet elk stuk met dezelfde kleur knijpers ophangen (men wat ben ik blij met mijn droger ) Als er mensen zijn met sandalen aan dan kan ik niet stoppen met naar hun tenen te staren, ik vind voeten gewoon walgelijk (inclusief de mijne en exlusief die van Kylian ) Groetjes Anita
- Tig keer controleren of ik de deuren op slot heb gedaan, ramen dicht heb gedaan, stekkers uit stopcontacten heb getrokken, gasfornuis heb uitgezet, etc, etc, etc voor ik het huis uit kan. Soms zelf terugrijden om het nogmaals te controleren... - Niet kunnen slapen met een (half)dichte neus. Ik word echt knettergek als ik niet makkelijk door mijn neus kan ademen of als ik een piepje ofzo hoor! - Tenen en vingers knakken... - Lippenbalsem smeren. Ik heb op elke hoek van het huis en in mijn tas en op mijn werkplek allemaal balsems staan. Als ik het ben vergeten, word ik gek en ga ik voortdurend likken of trekken aan mijn lippen. - Opletten of mensen hun handen wel wassen na het wc-bezoek of neus snuiten ofzo. Als ik het tegendeel zie, wil ik NIETS meer aanraken wat die mensen hebben aangeraakt of niets meer van ze aannemen. Iegh.. Tegels of stappen tellen als ik snel ergens naartoe moet lopen! Ik wil het niet maar het gebeurt gewoon! Om gek van te worden... uhm.. nog ff verder denken...
Heel herkenbaar! Ik gruwel al bij het idee dat ik op blote voeten moet lopen Ik ga iedere week zwemmen met een vriendin van mij en als ik mijn slippers per ongeluk vergeten ben, dan staat ze haar slippers af aan mij Is dat nou niet erg? Hahaha. Ik heb het ook deuren in het openbaar, zoals bijv in een parkeergarage. Die raak ik echt niet aan. Of ik duw met mijn voet de deur open of ik doe dat met mijn arm. Jeetje is toch wel triets eigenlijk Wat zitten mensen toch raar in elkaar he! Als ik dit topic zo lees, zijn ze sommige dingen zo herkenbaar, maar dat ik het van mezelf al als gewoon ging beschouwen en ze niet eens meer als tic zag. En tja hopelijk dat ik geen nieuwe trommelvliezen hoef aan te meten. Maar ik wil en kan er niet mee stoppen [-( Ach ik lijd er niet onder en zoals al door iemand werd gezegd: ik ben nog steeds erg gelukkig met mijn rare gewoonten
mijne is denk ik aan alles ruiken voordat ik het eet of drink. en aan men haren draaien tot ze zo vast rond men vinger zitten dat ik hem bijna niet meer los krijg.
Oh...er schoot er nog eentje te binnen. Als ik naar een stoplicht rijd en hij staat al enige tijd op groen, dan houd ik mijn adem in totdat ik er voorbij ben want dan denk ik op een of andere manier dat hij niet zo snel op oranje springt. Het viel me eerst niet op en ik heb het alleen als ik vanuit de verte zie dat het groen is. Nu probeer ik er op te letten en gewoon te ademen als het zover is, ik blijf dan denken: dit is absurd, met ademen verander je echt niks. Maar soms is dat toch best moeilijk .
net was ik ergens aan het lunchen waar ik naar de wc moest. wat ik dus altijd doe in cafe's, restaurants, ik trek niet door met mijn handen, maar ik duw met mijn voet tegen de (uhm.. hoe heet die knop eigenlijk) 'doortrekknop'. met mijn ellebogen maak ik de deur open. ik ben enorm vies van openbare toiletten.
Ik denk dat ik mezelf maar 'afmeld' bij dit topic.. Je zou er spontaan nog andere tics bij krijgen ook hihi. Heb al ontdekt, dat het meeste wat jullie schrijven, dat ik dat ook heb! geen leuningen aanraken of openbare deuren. 100 keer controleren of de deuren op slot zitten. Ik kan dan ook echt niet slapen. Lig ik lekker te dommelen in bed, denk ik...hmm straks moet ik naar het toilet, nou dan kan ik maar beter gaan, want anders blijf ik eraan denken. Owjah.. en volgens Kris (mn man) ga ik tuiten met mn lippen als ik ergens mee bezig ben, afwassen of een boek lezen oid. Enz enz enz..
Ja, denk ook niet dat dat bij mij nodig is, hahaha. Volgens mij ben ik mijn oren nog net niet aan het flossen Dus zit wel goed.
Oh leuk toptic dit...heb ook wel een aantal rare gewoontes.. Als ik ergens anders ben, moet ik altijd eerst de wc-bril afvegen met een wcpapiertje, als er geen pleepapier is dan ga ik dus echt niet of als het echt hoge nood is dan hang ik erboven.. Als ik auto's voorbij zie komen dan moet ik van de letters van de nummerplaat altijd woordjes maken.. bv 45-HB-ZN : HB-heb, ZN-zon.
ik tel ook alles en het moet op helen eindigen (50 plakjes komkommer, 10 aardappels etc.) en er is maar 1 beste manier van mijn afwasmachine inpakken. Die heb ik bedacht en daar wordt niet van afgeweken! En ik wil altijd gaan slapen op mijn rechterzij. Als ik op mijn linker moet kan ik niet slapen! Lig ik echt te wachten tot ik weer rechts mag van mannetje! Het stomme is, dat als ik bijna slaap ik juist wel weer op m'n linkerzij ga liggen... voor de rest ben ik best meegaand hoor! Alleen als ik iets heb uitgedacht in mijn hoofd over op welke manier iets moet gaan, kan ik er heeeeeel slecht tegen als iemand het anders wil doen. Ik doe dus ook het liefste de dingen zelf. oja: nog eentje: ik schuif tientallen keren per dag mijn bril weer goed op mijn neus (tik tegen de brug). Niet dat m'n bril afzakt of zo, maar goed. Vroeger had ik er 1 die wel afzakte en sindsdien doe ik het automatisch!
Hahahaha wat een leuke topic. Ik moet altijd de WC rol goed hangen, voor mij is dat met het begin naar voren. Zodat je niet tegen de wand hoeft om met je "smerige" hand wat wcpapier te pakken. Zodra ik mijn handen heb gewassen en afgedroogd (als er een handdoek hangt droog ik ze niet af) dan open ik de deur met mijn elleboog... Aan eten en drinken ruiken voor het opeten heb ik ook altijd gedaan maar dat heb ik mezelf onder dwang redelijk kunnen afleren. Mijn vriendin schudt haar kussen altijd een onevenmaal op voordat ze gaat slapen. Wij noemen dat dwangneurose