babyvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door appeltje81, 18 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appeltje81

12 mrt 2012
    81
    0
    0
    mijn dochter
    zelf kan ik geen borstvoeding geven
    maar hoe weet je nu welke poedermelk de beste is
    wij hadden voor ons eerste kindje nutrilon maar nu hoor ik dat dat eigenlijk helemaal niet zo goed is ze kunnen er veel krampjes van krijgen
    nu was dat ook het geval bij onze dochter
    iemand tips?

2. Koon

Koon Niet meer actief

Je weet nooit of je kindje krampjes gaat krijgen.
    En sowieso hebben de meeste pasgeboren baby's last van krampjes ongeacht welke voeding ze krijgen. Ik gaf borstvoeding de eerste weken en mijn zoontje had erg veel last van krampjes.
    Nu gebruiken we nutrilon standaard en dat gaat prima.
    Ik zou niet gelijk met dieetvoeding starten. Behalve als je eczeem/allergieen in de familie hebt. (dan hypoallergeen)
    Verder zijn alle merken flesvoeding goed te noemen. Het moet aan strenge eisen voldoen. Dus m.i. maakt het niet zo veel uit welke je kiest. Er zal misschien een klein verschil in smaak zijn.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het is een kwestie van proberen. Elk kind reageert anders. Nutrilon is daar niet anders in dan de andere merken..

Bij mij zijn beide groot geworden op nutrilon. Nooit last gehad van krampjes.

Mijn zusje had meer last. Daar ging de oudste het best op kruidvat, de 2e en 3e juist op friso. Bij de oudste hebben ze friso, nutrilon ook geprobeerd, maar daar spuugde hij meer op, en het drinken ging niet zo goed. Kruidvat ging prima..

4. Koon

Koon Niet meer actief

Maar de voeding wel een kans geven. Minimaal 2 weken hetzelfde geven en niet iedere keer wisselen.
    Een kindje moet even wennen aan de nieuwe voeding en dat kan veel krampjes tot gevolg hebben. Na een tijdje weet je pas of de voeding dus goed bij je kindje past.

5. appeltje81

12 mrt 2012
    81
    0
    0
    mijn dochter
    maar als je kijk wat het kost zal je denken dat er toch wat verschil in moet zitten of het is echt puur de naam waar je voor betaal

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Je betaald vast een stuk naam. Over het algemeen zit er weinig verschil tussen, in ieder geval qua basis voedingsstoffen. Alleen elk merk heeft zijn eigen bijstoffen en extra's. En dan is het de vraag hoe je kind erop reageert.

Ik ben bij beide jongens met 8 maand over gegaan naar een goedkoper huismerk van de supermarkt.
    De oudste kreeg nutrilon, omdat hij dat in het ziekenhuis al kreeg als bijvoeding. Overstappen leek me niet verstandig toen. En de 2e wilde ik geen andere voeding geven, dus ook maar nurtilon..

7. appeltje81

12 mrt 2012
    81
    0
    0
    mijn dochter
    dat is ook de rede dat onze dochter toen nutrilon heeft gekregen ze kreeg het toen in het ziekenhuis en we wilde niet overstappen
    maar ik vind nutrilon toch best wel duur
    dus we willen deze keer zelf voeding meenemen naar het ziekenhuis

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Verplaatst naar flesvoeding.

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Lijkt me sterk dat Nutrilon niet goed is.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Er is geen beste en er is geen slechtste. Kwalitatief zijn alle merken in Nederland vergelijkbaar, je betaalt alleen voor merk, verpakking en reclame.

Hier kun je een duidelijk overzicht zien:
    Check hier uw Babyvoeding op kwaliteit en prijs

Kramp is iets waar heel veel baby's last van hebben. Vaak maakt het merk niet uit, maar soms kan kramp duiden op een overgevoeligheid of allergie, in zo'n geval is dieetvoeding soms nodig.

Mocht je graag willen dat je kind toch moedermelk krijgt terwijl jij daar zelf niet voor kunt zorgen, dan kan het moedermelknetwerk bemiddelen.

11. appeltje81

12 mrt 2012
    81
    0
    0
    mijn dochter
    dirksmama dat is wel handig die link bedankt!

Deel Deze Pagina