mijn vriend en ik hadden vaak ruzie de laatste tijd en zijn uit elkaar gegaan (we waren 1 jaar samen) daarna kwam ik erachter dat ik dus 6 weken zwanger was en vertelde hem dat, hij helemaal blij want hij wil al jaren kinderen al voor hij mij kende maar ok de ruzies bleven en ik vertelde hem dat het misschien toch beter was om het kindje weg te laten halen omdat wij toch alleen maar ruzie hebben hij helemala boos en zij mij dat ik een moordenaar was van zijn kind nou na lang nadenken had ik dus besloten om het kindje te houden ik met hem praten en vroeg hem wat hij wilde komt hij met de mededeling dat hij het niet meer wil en mij ook niet meer dus ik zei o ok ik had juist besloten om het te houden want ik hou van jou en wil met jou verder maar hij wil het dus niet meer hij zegt dat hij ze oudeleven niet weg wil doen van feesten en dat hij niet aan het vaderschap toe is dus ik zei daar denk je dan lekker laat aan ik weet nu niet wat ik moet doen en ben heel verdrietig wil met hem verder maar jah hij wil niet meer en ben bang dat ik denk als ik het hou dan kom hij vanzelf naar me terug maar mag natuurlijk niet zo denken wie kan me een beetje helpen heb trouwens nog een zoontje van bijna 4 jaar en heb die ook 3 jaar alleen opgevoed maar ben bang dat ik een 2 de alleen niet aan kan en we wouden beiden een kindje samen dus bewust gestopt met de pil
dus je zegt zo'n beetje dat je het kind wel wilt houden maar alleen als je met twee bent om het op te voeden? mischien moet je je eerst eens de vraag stellen: kan ik het aan om dit kind weg te doen want blijkbaar wou je dat eerst en daarna bedacht je je. het is in elk geval geen gemakkelijke beslissing die jij alleen kunt nemen. in de toekomst kan niemand kijken maar het kan evengoed zijn dat je vriend( ex) toch nog aanwezig gaat zijn in de opvoeding van dit kindje, zelfs even zonder dat jullie een relatie hebben maar denk dat je je beslissing beter maakt vanuit de gedachtegang kan ik het alleen? heb ik hulp genoeg in de omgeving? lukt het me financieel? en emotioneel? veel sterkte met het nemen van een beslissing
hoi bedankt voor je reactie ik weet gewoon niet wat ik moet doen hou van die jongen en wil hem niet kwijt maarjah dat ben ik waarschijnlijk al vanmiddag gesprek bij maatschappelijk dus ga daar maar even praten