Wij hebben een tijdje terug een maxi cosi (citi sps) gekocht en ik heb dus begrepen dat je hier in de baby vervoert voor het eerst, vanaf het ziekenhuis naar huis Hoe maak je deze maxi cosi vast in de auto met auto gordel, is dit lastig? Ik heb geen idee! Misschien dat er een gebruiksaanwijzing bij zit hierover, daar heb ik nog niet naar gekeken. Ik denk dat ik er dan naast ga zitten op de achterbank. Hoe deden jullie dat voor het eerst?
Staat er op YouTube geen filmpje? 😊 Je doet de band die bij jeZelf op je buik zit over de zitting heen, onder die zijkant dingen (zit aan elke kant een ding) dan doe je hem in het slot. De band die bij jezelf over je bovenlijf en en schouder gaat, die breng je achter de maxi cosi en schuif je in de soort van haak. Vind het moeilijk uitleggen dus geen idee of je het snapt 😋
Ik doe het precies andersom eerst de haak aan de achterkant dan in het slot dan over de maxicosi heen boven de benen van je baby dus in de haken en klaar. Maar ik zou even op YouTube kijken. Het is niet moeilijk maar een handigheid.
Haha is idd lastig om dat zo uit te leggen. Ik zal even op youtube kijken idd En anders zit er vast nog wel een gebruiksaanwijzing bij lijkt mij....
Vooral even oefenen nu je nog geen stress hevr dat je naar het zkh moet of naar huis wil. Ik heb alle keren gewoon voorin gezeten, maar weet wel dat wi wel wat voorzichtiger reden, voelde toch best verantwoordelijk met zo'n kleintje achterin
Even op internet filmpjes zoeken idd. Toen mijn dochter en ik het ziekenhuis mochten verlaten heeft een verpleegkundige de autostoel vastgezet voor mij. En als jullie een auto hebben dan zou ik gewoon even oefenen, dan heb je het zo door.
Als het goed is, zit er aan de zijkant van de maxi cosi een plaatje. Hierop staan de stappen om de maxi cosi in de auto vast te zetten. En op hun website kan je de handleiding downloaden.
Wij stonden ook op de parkeerplaats van het ziekenhuis even op ons hoofd te krabben.... gelukkig zat er een sticker met instructies op de maxi cosi geplakt. We waren overigens wel van plan dit van te voren uit te zoeken, maar dochterlief kwam 3 weken te vroeg, en dat hadden we eigenlijk niet verwacht.
Vooral ff oefenen. Je kunt evt om hulp vragen bij het ziekenhuis na de geboorte. Zelf bij de eerste achter erbij gezeten. Voelde prettiger. Bij de 2e was zus mee dus zat ik voor.
Ok we gaan het van tevoren dan idd even oefenen. Heb op youtube al een filmpje gezien dus ik denk wel dat het moet lukken zo!
Hier hadden ze in de winkel een autostoel staan waarbij ze 't konden demonstreren, handig! Maar het is geen hogere wiskunde, er zit een sticker op het stoeltje waarop precies staat hoe 't moet
er zit een boekje in je maxicosi maar dit zat bij mij verstopt in een opbergvakje. Door het You tube filmpje kwam ik daar achter. Het zit aan de onderkant van je stoeltje. Moest er zelf flink naar zoeken. Filmpje op You tube vond ik duidelijker
Dat zou je denken idd Maar toch doen heeeeeeeeeeel veel mensen het verkeerd! Ik vind een Easybase/EasyFix/FamiliyFix een enorm handig (je klikt het babystoeltje er zo op) en veilig (qua installatie kan er weinig mis gaan, in tegenstelling tot met de gordel vastmaken) product.
Even oefenen. Wij hebben een easybase, vanwege de isofix, en daar klikken we de Maxi Cosi zo op. Dingen zijn duur dus hebben we er maar 1, in mijn auto moet ik het met de gordel doen. Zweet ontbreekt me aan alle kanten haha. Maar na een paar keer oefenen heb je het wel onder de knie.