"heb je vette melk"...vroeg het cb

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door fafje, 26 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

@zogelukkig

K voed altijd 2 borstenz...rechter is "hoofd"...daar meeste melk en sterkere tsr...
    Noooit last van stuwing, behalve als ie ineens nacht doortrekt van 12(!) uur...
    Heb niet het idee 'teveel' melk te hebben...hy drinkt tot ik 'leeg' ben...als ie teveel moeite moet doen voor 1 straaltje..

Maar k merk als k kolf dat het echt 1 a 2 min heel hard stroomt met veel straaltjes...
    En daarna nog naar 3 straaltjes nog 1 minuutje ofzo...per borst

Hy drinkt /krijgt dus veel in korte tijd...en ik ga soms zelfs plat liggen zodat hy het tege de stroom indrinkt...

Ja het zijn wel duidelijk krampjes maar wie weet begint de reflux teglijk weer op te spelen, omdat ie ineens zoveel opspuugt tijdens een boer...
    OF dat is van te snel/te veel melk in 1 x...

Het lukt dus niet kleine btjs te geven...hy is erg ongeduldig, zelf by t wisselen zet ie zn keel al op als t te lang duurt!!

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Kan je rechts dan niet eerst een paar minuten kolfen zodat de ergste druk eraf is (of zeg ik nu iets heel stoms?) Dan kan hij daarna misschien wat rustiger drinken. 1 borst leegdrinken in 3/4 minuten is volgens mij wel supersnel.

3. fafje

fafje Niet meer actief

Nou vaak begin met links, om die ook een btj te stimuleren zegmaar...en dan begint rechts al te lekken en dan is er al een bepaalde druk af...

Maar als t daar aan zou liggen heh...is dat dan de reden van zn ontlasting!!??
    En dna moet k toch zien dat hy lucht slikt of loslaat tussendoor, dat doet ie namelijk niet en verslikt zich ook nooit...

Hy laat trouwens wel links snel los, soms 2x omdat er vpor hem niet genoeg uit komt en dan doe k altyd borstcompressie..

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Een gulzig mannetje dat snel drinkt icm een sterke tsr kan wel voor darmkrampje zorgen hoor!
    Toen mijn zoontje zo oud was dronk hij 25 + 20 minuten.

Ik zou de eerste spanning er ook afhalen, met kolf of hand.

En steeds beginnen met de borst waar je geeindigd bent.

5. fafje

fafje Niet meer actief

maar die productie blijft daar laag....daar drinkt ie soms maar echt heel even...!
    thanks in elk geval, ik ga ff kijken of dit zal helpen!

6. zogelukkig

Als hij dus steeds heel snel klaar is aan een kant, dan krijgt hij dus helemaal niet zoveel vette melk binnen. Steeds veel voormelk kan ook voor kramen zorgen, vette melk is echt beter voor de darmen/ontlasting.
    Daarom vond ik de vraag van het cb ook zo vreemd.

7. fafje

fafje Niet meer actief

ja ik dus ook...maar ik laat hem echt elke borst goed leeg drinken, doe altijd borstcompressie....totdat ik em niet meer hoor slikken!!..

maar waar komt die lucht vandaan?...omdat ie mss 2x die linker loslaat omdat ie er niet meer genoeg uit krijgt?

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Ach ach, hoe komt het CB nou weer met z'n verhaaltjes...vette melk...

Wat jij nu beschrijft klinkt precies als wat je hebt als je veel melk hebt met een sterke melkstroom. Ga maar eens naar borstvoeding.com en lees de artikelen over 'veel melk', vermoed dat je veel herkent.

In principe hoef je bij borstvoeding NIETS te geven. Geen middeltjes, geen supplementen, alles wat je kind nodig heeft zit in principe in je melk. Probiotica kunnen een kind soms een zetje geven, vooral als moeder zelf niet zo'n florissante darmflora heeft (jouw kind pikt namelijk tijdens de geboorte in het geboortekanaal je darmflora op) of na een sectio. Bij volwassenen kan door allerlei oorzaken de darmflora inderdaad zo kapot zijn, dat supplementen een enorme opluchting geven. Bij babietjes is het vaak minder nodig.
    Al die krampwondermiddeltjes voegen bij bv ook weinig toe. Een aanpassing van het borstenmanagement is vaak effectiever.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als de melk in een grote en snelle stroom komt dan zijn ze snel klaar aan die borst. Maar dan slikken ze ook veel lucht mee.

10. fafje

fafje Niet meer actief

ja precies...en idd veel witte stukjes in luier dus dat zijn onverteerde eiwitten toch....dat is tochmeestal bij veel melk...

k ga em even rustiger laten drinken!

11. zogelukkig

Nee, je HOEFT niets bij te geven naast borstvoeding, maar het MAG wel! En waarom zou je het laten als het werkt en je je baby pijn en ongerief kan besparen?

Probiotica zijn goede darmbacterieen en er zijn tientallen stammen. Er is bekend van 1 stam dat deze ook in moedermelk voor kan komen en dan wel in heel summiere mate. Misschien bedoel jij dat er heel veel afweercellen in moedermelk zitten, dat klopt en die worden vaak verward met probiotica.

Een baby krijgt tijdens een natuurlijke geboorte een minimale hoeveelheid darmbacteriën van de moeder mee. Vroeggeboortes, sectio's en de darmflorastatus van de moeder kan er idd aan bijdragen dat de baby extreme last heeft van zijn nog onrijpe darmpjes in de vorm van krampen.
    Er komen steeds meer aanwijzingen dat het toedienen van probiotica vanaf de geboorte aan het kind, en zelfs al aan de zwangere moeder, leidt tot een andere darmflora bij kinderen en klachten van allergische oorsprong kan voorkomen.

Met je laatste zinnen paar zinnen uit deze quote ben ik het zo niet eens! Er zijn diverse wetenschappelijke onderzoeken geweest waaruit blijkt dat baby's met extreme kolieken enorm baat kunnen hebben bij probiotica!
    Borstvoeding is de beste voeding die je je kind maar kan geven, maar het is geen wondermiddel.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Normaal gesproken krijgt een kind bij de geboorte darmbacterieën van de moeder mee, en normaal gesproken ontwikkelen die zich in de darmen van een kind tot een normale darmflora. Moedermelk bevordert de groei van die darmflora. Niet door bacterieën in de melk, maar door de samenstelling van de melk. Heeft niets met wondermiddel te maken natuurlijk. Maar wel van het uitgangspunt dat normaal gesproken de natuur het zo geregeld heeft dat alles wat je nodig hebt er in zit.

Als er iets niet helemaal goed zit, dan kunnen preparaten inderdaad helpen. Je helpt de natuur dan een handje. Maar da's dus alleen nodig als er iets mis is. Bijvoorbeeld bij kramp of verstopping.

13. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    welke probiotica zou goed zijn dan, en is het dan zo dat de moeder dit inneemt (lijkt me wel toch?)

14. zogelukkig

En daar ging het dus over.

Resume: probiotica is een probaat middel bij darmproblemen als krampen, verstopping, diarree en aanverwante zaken.

Deel Deze Pagina