Magnetron?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lief82, 5 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief82

Lief82 Lid

10 feb 2013
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen magnetron en mis m niet maar straks met een kleintje?? Graag advies!

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ik vind m wel heeeeel handig. Niet voor de bv. Maar voor water in te warmen, veel sneller dan warmer. Potjes, steriliseren van flesjes enz.

Het kan allemaal ook op een andere manier! maar zelf vind ik een magnetron erg handig met kleine kids

(heb overigens een hele simpele en dat voldoet prima)

3. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Zeker een must.. Potjes, eten em flesjes opwarmen.

4. lovekees

lovekees Bekend lid

8 okt 2010
    814
    0
    16
    NULL
    NULL
    gebruik hem elke dag met flesje kun je water opwarwen later potjes eten nu doe ik de melk er even in lekker warm

5. Juliave

Juliave Bekend lid

8 feb 2012
    603
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mee eens! Zou hem net willen missen. Flesvoeding is nu binnen 20 sec klaar :)

6. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Flesvoeding mag tegenwoordig aangemaakt worden met heet water uit de kraan. Nog sneller!!!

Voor de potjes over een half jaar is een magnetron wel ideaal!

7. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Ik zou het wel een gemis vinden als we hem niet hadden. Flesjes maken en uitkoken is nog wel op te lossen maar straks met potjes voeding lijkt het me toch onhandig zonder.

8. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Je kunt potjes voeding ook in de elektrische flessenwarmer opwarmen, maar dat duurt volgens mij wel veel langer. Ook voor het steriliseren van m'n kolfspullen vond ik het handig en om even snel boterhammetjes te ontdooien 's morgens.

Wij hebben ook een heel simpele. Toch wel fijn!!

9. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    persoonlijk heb ik het niet zo op de magnetron, vanwege de stralingen, vooral voor baby's. Kan me wel voorstellen dat het gemakkelijk is voor het opwarmen, maar wij hebben toch een beter gevoel bij au bain marie (flesje of potje babyvoeding in pannetje met warm water zetten)

10. sjak

sjak Niet meer actief

Voor meer dan melk en een potje opwarmen gebruik ik hem niet. We zijn net terug van de camping en au bain Marie opwarmen is net zo makkelijk, duurt iets langer en je moet een beetje handigheid krijgen in hoe lang je het moet verwarmen. Ik vind de magnetron makkelijk, maar niet onmisbaar.
    Flesje maken deed ik trouwens altijd met gekookt water aangevuld met koud kraanwater, op den duur weet je precies de verhoudingen en is dat nog sneller.

11. Verox

Verox Niet meer actief

Wij hebben ook geen magnetron. Ik weet niet hoe het straks met een kleintje gaat, maar volgens mij is het gewoon een kwestie van wennen... Vind je het erg om 3 minuten te wachten tot je water kookt ipv die 20 sec magnetron?
    Ik heb liever een flessenwarmer op de aanrecht staan als een magnetron.
    Wij gaan het dus in eerste instantie zonder magnetron proberen.

12. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Wij hebben wel een magnetron maar voor de kinderen gebruik ik hem nooit dus wat dat betreft zou ik het geen must noemen.
    Ik geef borstvoeding, afgekolfde melk warmen we niet op maar geven we gewoon koud (m'n dochter weigerde het als het opgewarmd was, bij de jongens niet eens geprobeerd maar meteen koud gegeven) en ook potje geef ik niet. Kolfspullen etc. gaan in de vaatwasser na gebruik en een keer in de zoveel tijd in de stoomsterilisator (maar kun je ook prima uitkoken in een pannetje')

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Offtopic maar dit mag NIET!!
    Dit is en hartnekkige fout die er bij de kraambureaus in is geslopen en er bij velen niet uit te krijgen is...
    Het word door de watermaatschappijen nog steeds afgeraden om warm water uit de kraan te gebruiken voor flesjes. Sterker nog, ze raden zelfs af voor volwassenen om warm water uit de kraan te drinken. Dit ivm deeltjes en bacterien die altijd in warmwater leidingen aanwezig zijn. (En dan heb ik het niet over de koperen leiding,)

Paar jaar terug mocht er helemaal geen kraanwater gebruikt worden voor flesjes ivm te hoog chloor of fluor. Moest met bronwater. Op een gegeven moment was het veilig om (koud) water te gebruiken voor flesjes. Kraambureaus hebben dit alleen verkeerd opgevat als in AL het water is nu goed. Niet dus.

14. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier had ik al een magnetron en is echt super handig met flesje en hapjes.

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Maar voor flesjes maken is een (kleine) waterkoker net zo handig. Ook erg handig voor naast je bed. Hoef je je bed niet meer uit snachts.

16. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Wij hebben geen magnetron en missen hem ook niet.
    Mijn man wil er geen vanwege de straling.

Potjes gaan au bain marie en de flesjes met de waterkoker.

17. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Wij hadden er ook geen, maar toch een goedkoop model aangeschaft.
    Het is toch wel erg handig hoor...
    Straks ook voor opwarmen/ontdooien groente

18. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    ja ik pak ook water uit de kraan, ik liep zo te prutten met de magnetron dat ik er al snel klaar mee was. Met groentehapjes is een magnetron wel handig denk ik, zo klaar en je zit niet met vieze pannetjes extra

Deel Deze Pagina