Ben het met je eens. Alleen praat jij je gedrag er mee goed en zie ik het als een feit dat er te veel ouders op dat punt(nogmaals op dat punt) onverantwoordelijk bezig zijn. Je geeft zelf al aan dat je het niet nodig hebt, dat het zonder ook leuk is.....dat maakt het mijn inziens nog veel "erger" dat je het dan toch doet. Heel leuk (en goed) hoor dat de kinderen bij oma zijn, maar daarmee is het niet minder gevaarlijk enz. voor jouw. Het moge duidelijk zijn dat ik dus ook niet drink
Ooh nee hoor praat mijn gedrag totaal niet goed want weet dondersgoed dat het niet de juiste keuze is als je moeder bent maar ja ook al ben je geen moeder is ook niet verstandig om drugs te gebruiken. Maar het rare is ik drink dus ook niet maar die ene uitspatting per jaar dat ik een pilletje gebruik vind ik minder erg dan mensen die elke gelegenheid gebruiken om te drinken. En geloof me dat zijn er veel hoor want in mijn omgeving zie ik dat zeer regelmatig. En ik vind als je kinderen bij de oppas zijn mag je best een keer 'teveel' drinken of een keer iets anders gebruiken. En ja risico's zijn er genoeg maar ja dan kan je niks meer doen in het leven en moet je je kinderen altijd aan je hand meenemen. En dan nog kan er van alles gebeuren! De één drinkt, de ander rookt, weer een ander gaat vaak zonder kinderen op vakantie, een ander eet enorm ongezond en ja aan alles zitten risico's en kan dus altijd wat gebeuren en dan ben ik zo nuchter om te denken tjaaa waarom mag ik niet een keer genieten. Ik vind mij geen slechtere moeder dan jou omdat jij niks gebruikt of nooit drinkt. Jij zal in mijn ogen vast andere dingen doen in je opvoeding waarvan mijn nekharen omhoog gaan en ik kan daar een mening over hebben maar uiteindelijk bepaalt ieder voor zich hoe ze zijn leven lijden en of het de juiste is of niet wie ben ik om daar verder over te oordelen. Heel verhaal maar in dit soort topics is het altijd welles nietes wat jij doet is niet goed blablabla. Leef en laat leven!
Ben het met je eens hoor, alleen niet wat betreft het toch nemen van alcohol of andere drugs. Ik vind jou of iemand anders echt niet een slechtere moeder hierdoor hoor. Zou wel heel kort zuchtig zijn Inderdaad leef en laat leven. In dit topic is de ruimte om je mening te geven en om een goede discussie te hebben. Jij zal ongetwijfeld iets bij mij vinden wat jij onverantwoord vindt, ook al zou ik zo snel niet kunnen bedenken wat.... 1 ding is zeker...niemand is perfect!
Oke vooruit jij bent perfect! uitzondering op de regel! hahah Nee hoor je hebt gelijk niemand is perfect. En discussie voeren is helemaal niet erg dat hoort erbij en met zoveel verschillende vrouwen krijg je nog weleens uiteenlopende reacties.
Nooit. Geen sigaretten, geen alcohol, geen drugs.. Gewoon omdat ik altijd een lafaard was, en daar harstikke blij mee ben haha. Ik durfde het nooit te proberen door al die enge verhalen..
Eén keer geblowd, maar zó ontzettend misselijk geworden dat dit gelijk de laatste keer was. Pillen vond en vind ik eng. Je hoort zo vaak van foute pillen. Ben echt bleu... Mijn man heeft in zijn jonge jaren wel wat meer geëxperimenteerd, maar is er gelukkig niet in blijven hangen.
Precies. Dat komt ook omdat veel mensen niet (willen) beseffen dat Alcohol vaak nog slechter is dan een XTC pil bijvoorbeeld.
Ik ben zo benieuwd hè, maar waarom ben je zo fel? Ik drink (als ik niet zwanger ben) elke avond minstens 1 glas wijn bij het avond eten. Gewoon omdat ik het lekker vind, het de smaken van mijn eten ondersteund en ik er ontzettend van kan genieten. Is dat zo slecht? Ik heb het niet nodig om een avond leuker te maken, avond zonder alcohol kan ook leuk zijn, maar ik vind het gewoon lekker. Net als dat ik appelsap en koffie lekker vind. Gevaar zit in elke hoek en dat komt echt niet ineens naar boven als je een glas alcohol ophebt, dat is er altijd. En natuurlijk kun je er onverantwoordelijk mee om gaan. Maar er zijn ook tig mensen die sowieso onverantwoordelijk door het leven gaan. Heb je diezelfde sterke mening naar mensen die elke week patat eten? . Prima dat jij tegen alcohol bent, maar om nou elke keer zo fel te reageren en zeggen dat je het onverantwoord vind is in mijn ogen zwaar onnodig.
Een paar huizen verder wordt een paar keer per dag wiet gerookt brrr vind het zo vies ruiken... Ergste vind ik wel dat hun 2 kinderen er aan bloot gesteld worden.. Mijn man en ik hebben nog nooit drugs gebruikt... Roken niet alleen mijn man drinkt af en toe wijn of bier of een ander drankje maar altijd met mate.
Fel reageren...... Ik heb niet het idee dat ik fel reageer....geef gewoon mijn mening. En ja sorry.....of eigenlijk niet(want het is mijn mening) ik vindt het onverantwoordelijk. Vanzelfsprekend mag jij dat zwaar en onnodig vinden Ik vind elke week patat eten en alcohol drinken echt appels met peren vergelijken. Maar om toch met je mee te gaan....als iemand elke dag patat eet dan vind ik dat niet echt gezond nee Elke week patat eten, daar vind ik niks mis mee.
Het verschil tussen een pil en alcohol: in die pil kan zo'n rommel zitten dat je feestje snel over is en het een bezoekje aan de spoed wordt. Dat weet je niet op voorhand. Terwijl je weet wat er in wijn/bier/vodka zit. Daar moet je gewoon opletten dat je niet teveel op een te korte tijd binnen krijgt want dan kan het ook link worden. Dus een pil is wel riskanter vind ik.
Alcohol kan net zo gevaarlijk zijn, als jij een wijntje aan de bar besteld weet je ook niet of ze wat in je wijn doen of niet.
Vroeger wel eens een jointje, maar verder geen gekke pilletjes o.i.d., ik zelf moet er niet aan denken. En zeker niet nu ik een kleine heb, zelfs alcohol drink ik nu niet meer, niet tijdens de zwangerschap en ook niet erna. ik ben en blijf graag helder
Ja vroeger wel het een en ander geprobeerd. Nu al jaren niets meer. Drinken en roken doe ik ook niet.
Ik weet wel wat er in mijn pilletje zit hoor Je kunt dat namelijk gewoon laten testen.. Dus in dat opzicht net zo 'veilig' als alcohol..