hypotheker of de hypotheekshop

Discussie in 'De lounge' gestart door sweet978, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    hai dames,

Wij willen ons ook eens oriënteren op een hypotheek. Wie/wat raden jullie aan.. de hypotheker of de hypotheek shop?

Ik meen me te herinneren dat er veel negatieve reactie's waren bij een van de twee namelijk.

Alvast bedankt.

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wij zijn zeer te spreken over Hypotheekvisie. Met de shop geen ervaring en bij de hypotheker konden we niet eens een afspraak krijgen....

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.862
    113
    Wij hebben ervaring met de Hypotheker, maar dan 2 verschillende vestigingen, de ene was goed, de ander matig.

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij hebben super goede ervaring met de hypotheker, en een hele slechte met de hypotheekshop..

5. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Geen van beiden, wij hebben een individuele hypotheekadviseur ingeschakeld en goed ervaring mee. Was ook heel open over wat hij betaald kreeg.

6. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.452
    1.038
    113
    Vrouw
    Wij zijn eerst bij de hypotheker geweest, maar dat vonden wij geen fijne ervaring. Hij was helemaal niet geinteresseerd in onze situatie. Zat allerlei dingen in te vullen op zijn computerscherm maar legde niks uit.

Daarna naar een hypotheekadviseur geweest, die onafhankelijk is. Klein bedrijfje. en dat was fijn. Die vulde zijn computerprogramma in terwijl wij mee konden kijken op het scherm. Vroeg wat wij belangrijk vonden. Aflossen of juist niet etc. Veel fijner en persoonlijker. Via hem hebben we de hypotheek dan ook geregeld. Hij werd ook echt door ons betaald en kreeg geen provisie van de bank waar hij de hypotheek voor ons regelde. Dat is veel onafhankelijker.

7. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    een klein bedrijf is ook wel een goede tip inderdaad. Ik zal eens kijken wat bij mij in de buurt te vinden is.

De hypotheker heb ik inmiddels gebeld en die gaan me terug bellen..nadat ik het op een apparaat mocht inspreken:(

bedankt voor t meedenken.

8. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.452
    1.038
    113
    Vrouw
    succes!

9. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Geen van beide,
    we hebben een onafhankelijk finacieeladviseur.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    We zijn ook langs onze eigen bank gegaan. Daar konden we ook nog wat onderhandelen over de rentes/betaling, omdat we al jaren positief stonden op de rekeningen..

11. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij hangt het meer van de adviseur af dan van de keten waar hij bij hoort. Wij hadden bij de hypotheker wel een goed gevoel bij de adviseur die we troffen, dus zijn we daar gebleven.

Ga gewoon op gesprek, bevalt het niet, dan ga je naar een ander! Of maak sowieso bij twee verschillende ketens een afspraak. Kun je gelijk zien hoeveel verschil er tussen zit.

12. mamavaneenmeid

28 mrt 2009
    70
    0
    0
    Ik liep stage bij de Hypotheekshop! Aanrader.

13. xxsuuzxx

xxsuuzxx Fanatiek lid

7 sep 2008
    2.417
    0
    0
    juf
    Gelderland
    Wij hebben ook 'onze eigen' hypotheekadviseur, veel persoonlijker, onafhankelijker vonden wij dan de hypotheker, vond het daar niet fijn en was net of we keuken aan het kopen waren zeg maar...

Succes!

14. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    idem hier!

hypotheker was keurig! En hypotheekshop...ja ken iemand die daar echt een hele nare ervaring mee heeft maargoed verder kan ik daar niet over oordelen alleen wij zijn nu bij de hypotheker, tot nu toe prima allemaal!

15. Miriam1988

Miriam1988 Actief lid

10 aug 2011
    140
    18
    18
    Vrouw
    Nagelstyliste
    Friesland
    Ik heb een hele goede ervaring gehad met de hypotheekshop!
    Hangt er ook een beetje vanaf denk ik hoe je adviseur is :)

16. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Alleen maar ervaring met de Hypotheker en dat was een super ervaring. Maar uiteindelijk gaat het om de persoon die je er treft en of het 'klikt'. Dat was ik hier lees over een 'onafhankelijk' adviseur daar heb ik eigenlijk altijd meteen mijn vraagtekens en kriebels bij. Ik ben nog nooit een adviseur tegengekomen die geen provisie krijgt. En bij de ene krijgen ze nu eenmaal meer dan bij de andere. Dus onafhankelijk... ik geloof er niet in (of ik moet diegene persoonlijk kennen en weten die hij/zij uit ervaring spreekt).

Groetjes,
    Josien

Deel Deze Pagina