Ik ben ook niet bang voor spinnen, maar misschien scheelt het dat ik biologiedocent ben... Voor de klas is het trouwens ook erg fijn als je niet bang bent voor spinnen, want sommige tienermeiden staan bij wijze van spreken al op de tafel als er ergens aan de andere kant van het lokaal een spinnetje zit... HAAL 'M WEG, HAAL 'M WEG! Dan kan de les echt niet verder gaan, voor ik dat beest verwijderd heb Ik ben wel bang in het donker. Een fobie zou ik het niet noemen, maar zodra het donker wordt zorg ik altijd dat er ergens lichten aan zijn. Ik kan ook echt in paniek raken als ik 's avonds voor het slapengaan naar de wc ga en mijn man in de tussentijd alle lichten uit heeft gezet. Als ik dan het wc-lichtje uit doe, schrik ik enorm van de duisternis, die ik niet had verwacht en gaat mijn hart vreselijk tekeer! Ik ren dan echt naar mijn bed en kruip helemaal onder de dekens, want dan ben ik niet bang meer.
Ik heb een smak en kraak fobie ... Ik kan niet naast iemand zitten die een cracker, beschuitje of iets anders eet wat kan kraken, ik krijg dan een dikke laag kippenvel en krijg een beetje een reactie die je krijgt als iemand met zijn nagels over een krijtbord gaat .. het is echt een fobie want als we ergens gaan eten dan is het eerste waar ik naar kijk of er ook kraak spullen zijn, het liefst wil ik niet te dicht bij een andere tafel zitten want ik kan er ech niet tegen als bv mijn buurman kraakt met zijn eten hahahahah
Die kraakfobie heb ik ook,, ik erger me er dood aan en krijg kippenvel!! Dan wil ik ze echt van de stoel aftrekken en een klap verkopen hehe
ik verstijf gewoon helemaal en hoor serieus niets anders meer dan dat gekraak het is zooooo erg .. er is hier dus echt geen cracker, cornflakes, beschuit oid te vinden in huis hahahah erg he
Ik kan absoluut niet tegen piepschuim! Het voelt zo ontzettend naar aan, en als er stukken peipschuim tegen elkaar aan komen, heb ik kippenvel van hoofd tot teen. Vind het echt verschrikkelijk! Daarnaast ben ik als de dood voor haaien.... altijd kijk ik, de spaarzame keren als ik in zee ga zwemmen (ja, ook in NL) of ik haaien zie zwemmen. Ik kan er op tv nog niet eens naar kijken, doodangstig voel ik me dan. Toen ik klein was (30 jaar geleden), ben ik in de dierentuin Emmen geweest. Vlak voor de haaien speelden ze een stukje uit de horrorsilm Jaws af. 's Nachts heb ik toen gedroomd dat het glas scheurde (ja, ik had die reclame voor centraal beheer kunnen maken) en ik werd helemaal panisch wakker. Tja, das nooit meer goed gekomen. Groetjes, Kiki
- ik heb een houdbaarheids tic. Ik gooi veel teveel dingen te vroeg weg. als ik bij anderen eet of drink heb ik daar moeite mee omdatg ik bang ben dat ze het niet zo nauw nemen met de houdbaarheidsdatum - ik ben bang voor diep water,i.v.m haaien etc. ook in het zwembad - het hoeslaken van mijn matras moet altijd binnenstebuiten. zo heb ik er nog wel 100 maar hier laat ik het maar bij anders volgt er misschien een gedwongen opname....
was dat niet die film over die orka`s? daar heb ik i.i.g mijn haaien tic aan over gehouden. (jaja ik weet het, het waren orka`s)
Dan moet je hier niet komen wonen...heb een Palliatief centrum hier op ong.15 meter afstand van mijn achtertuin staan.
Oja,en ik heb ook nog een liften-fobie, ik vertrouw maar weinig liften(1 klant waar ik werk woont op 14 hoog) En een harde wind-fobie,ben altijd bang omver gewaaid te worden of dat er een tak afbreekt en op mij terecht komt.
dat laatste heb ik dus heel erg...met sneeuw in de winter toen het zo glad was ben ik uitgestapt toen we een donkere weg op reden en me dochter zat achterin en ik zwanger we gleden over de weg met 5 km per uur en ik was aan het hyperventileren wil ooit een curcus doen ofzo ervoor maar ben helemaal panisch voor het idee want heb 2 kindjes en dan eerst de gordles losmaken en dan ...pfff
Ik ben ook helemaal niet bang voor spinnen. Ik vang ze in een doosje of in mijn handen en zet ze netjes buiten. Waar ik wel een fobie/angst voor heb: -Duiven,kippen,pauwen,ganzen..jakkes,al dat gefladder en die vieze enge kraal-oogjes. -Watjes: een wattenschijfje gaat nog wel maar het moet helemaal doordrenkt zijn met olie want als ik alleen maar aan dat krakende geluid denk gaan m'n haren al recht overeind staan. Een wattenstaafje maak ik ook eerst nat voor het m'n oor in gaat. -Poeders: als ik bijv. cake maak en ik gooi het cakemeel zakje in de schaal en ik moet er vervolgens in roeren dan krijg ik echt kippenvel van top tot teen. Dat geluid en dat gevoel..brrrr! Zelfs nu ik het aan het typen ben krijg ik al kippenvel en m'n nekharen staan overeind.
Ik ben bang voor beesten zoals padden, ratten en aardslakken. Vooral voor grote dikke ratten waar ik zelfs regelmatig nachtmerries over heb. Aardslakken vind ik ook zo goor met die dikke schubberige huid en slijm bahhhhhhhhhhh. Ik kan me ook niet voorstellen hoe goor het aanvoelt als je erop gaat staan. Ik wil dat echt nooit meemaken!!
@Johe: Whahahahah sorry haha ma die vind ik zo grappig hahhaha, ik zie het al helemaal voor me hahaha Johe die gillend weg rent voor Mickey Mouse hahaha. Ik zelf heb ook een lijstje: - SPINNEN!!! Ik stond vroeger altijd te huilend bij de kelderdeur als ik drinken moest halen, 1 keer was mijn vader t zo zat dat ie me de kelder ingesleurd heeft en me e 10 min late zitten:O hinge ook allemaal bevroren spinnen aan het plafond brrr, als ik moest douche wachte ik tot iemand voor mij ging anders ik ging ik dus ECHT NIET douche!! - Voeten bah!!!! Schuif altijd stukje op als er iemand met blote voete langs me komt zitte en dat is vaak want hier moete de schoenen binne uit. - Naalden! Had laatst mijn teen gestoten er er zat een bloedophoping onder me nagel dus wilde ze er een klein gaat in branden zodat het weg kon ik barste in janken uit schaamde me dood, iedereen keek me raar aan want wtf gaat zij huilen voor zo'n klein gaatje terwijl ze een bevalling heeft gedaan Echt erg! - Wespen, als ik er 1 zie ren ik gillend weg - Allleen naar boven gaan als het donker is!!! Best wel een probleem als de kleine wakker word... - Overgeven vind ik ook verschrikkelijk!!!!! Als ik moet overgeven denken sommige dat ik dood ga ofzo zo overdreve doe ik dan ma kan er niks aan doen vind het echt verschrikkelijk! - Met nagels over een schoolbord gaan maar dat heb ik dus ook met pannen enzo en mensen die knarstanden, zorg ook altijd dat mijn nagels kort geknipt zijn voor ik de afwas ga doen want brrr ik kijg nu al zo'n knarsend gevoel in mijn mond - Oja en ik heb trouwens ook geen ruggenprik gehad tijens mijn bevalling, ik had hem niet nodig, ik kon de pijn zelf wel dragen ( ook een beetje egoisme ik wilde het perse zelf en natuurlijk doen en daar hoorde die prik niet bij haha dus je hoeft er niet perse om te smeken
wespen bijen muggen...eigenlijk alles wat zoem zegt of prikt. maar de grootste angst blijven toch de wespen en bijen. Ik kan daar zelfs geen plaatjes van bekijken
Hier ook SPINNEN!!!! En natuurlijk komen ze altijd tevoorschijn als mijn man slaapt of weg is....Ik wilde net naar bed gaan en ik doe normaal nooit het ganglicht aan....Deze keer dus wel en ja hoor er zat echt een TE grote spin op de trap. Ik draaide me gelijk om en heb even staan denken wat ik moest doen want ik ga zo'n beest echt niet pakken....Hij was echt grooooooooooot. Zo'n vieze dikke zwarte....brrrrrrrrr Dus ik heb een bus marmer reiniger gepakt en mijn zachte bezem....Van een afstand de reigiger erop gesprayd, toen ging hij natuurlijk lopen, hij viel van iedere tree en je hoorde hem gewoon vallen. Toen hij beneden aankwam wou hij onder de wc deur doorlopen maar heb hem snel dood gemaakt met de bezem waar hij nu dus nog ligt zodat mijn man hem morgen op kan ruimen... Ik heb 3 katten in huis en wat doen die, die lopen er vrolijk voorbij... Ooooh de rillingen en kriebels gaan nog steeds door mijn lijf.brrrrrrrrrrr @Pluis ik vraag me af of je deze ook makkelijk had gevangen om buiten te zetten, hij was echt grooooot. Verder een onwijze fobie voor overgeven, -bijen en wespen vermijd ik ook liever, -het rolluik van de slaapkamer moet altijd op een paar kiertjes staan zodat het nooit helemaal donker is en er altijd wat lichtinval in de kamer is -dronker mensen bleh.... -ergens waar het heel druk is, begint te minderen maar soms slaat nog de lichte paniek toe -naalden, dit is inmiddels ook al een stuk minder na operatie e.d. en straks met IVF moet ik mezelf gaan prikken....Ben benieuwd -En 1 hele rare (niet echt een fobie) maar ik kan echt niet tegen die houte ijsstokjes. Ik krijg al kippenvel als ik ze vast moet houden en doe er dan ook altijd iets omheen ( de verpakking ofzo).