Mijn vriend en ik zijn ons de laatste maanden heel erg aan het verdiepen in het dierenleed van Honden en katten in Griekenland. We vinden het vreselijk dat de dieren daar zo behandeld worden en zijn ook van plan zodra ons eigen hond niet meer zal leven (tot die tijd kunnen we ons er helaas niet voor inzetten) voor een paar weken naar Griekenland te gaan en het met eigen ogen te zien en zo veel mogelijk te helpen als dat we kunnen. We hebben nu wat contact met instanties die zich al in zetten voor de dieren daar en een plekje zoeken voor de dieren hier in Nederland. Ook heeft mijn vriend zich op gegeven om wel te willen rijden als vrijwilliger als er dieren van het vliegveld opgehaald moeten worden om naar hun nieuwe baasjes gebracht te worden. Als we er zelf eens geweest zijn willen we dingen gaan uit denken om zelf hulp te gaan bieden en te zorgen dat financieele steun op de goede plaats komt voor de dieren daar en niet in de zakken van stichtingen verdwijnen. Ook zitten we te denken om ooit zelf een opvang voor die beestjes te beginnen hier, maar zo ver zijn we nog niet. Ik vind het wel echt verschrikkelijk hoe er daar met honden, katten, paarden etc word omgegaan! Beetje offtopic maar moest het even kwijt. Wat betreft 144, ja die hebben wij begin december gebeld toen we in een hotel zaten met daar tegenover een weiland waar 4 verwaarloosde shetlandpony's in stonden. Alles netjes door gegeven ze hebben alles genoteerd, en zouden iemand langs sturen van de dierenbescherming. Heel toevallig liepen we er 2 dagen later langs met onze hond, en was er een man bij de pony's, wij dachten de eigenaar dus ik was al in staat om de beste man eens goed aan te spreken, maar de man kwam naar ons toe en vroeg of wij hier vaker langs kwamen en of we wisten van wie de pony's waren omdat die een melding had gehad van hotelgasten (wij dus!). Heel toevallig en wij hem dus verteld dat wij het waren. Hij was enorm blij dat we gebeld hadden en het zou heel wat werk kosten de eigenaar te achterhalen maar hij ging heel hard zijn best doen want hij vond ook dat de pony's echt in hele slechte omstandigheden daar stonden. Ik vond dit toch wel heel erg netjes en was erg blij dat we gebeld hadden! Heb nog een foto bijgevoegd van een van de pony's.
144 was er toen nog niet En de AID ken ik eigenlijk niet. Maar ik moet zeggen dat alle meldingen serieus genomen zijn en de DW onder controle bleven, volgens mij zijn ze nu beiden dicht
Ik ook, bah! Die foto van die pony hier in dit topic had van mij ook niet zo gehoeven. Vind het goed dat er zo'n nummer is en dat er mensen zijn die dieren willen helpen als het nodig is, maar zulke beelden vind ik niet zo nodig..
Het is (godzijdank) geen foto van een pony met open wonden ofzo .. Ik weet heus wel wat ik er op kan zetten en wat niet. Vind het altijd wel jammer als mensen de ogen willen sluiten en het gewoon niet willen zien. Kwamen er maar eens wat meer mensen op voor de dieren in de wereld maar helaas dat zal wel nooit gebeuren mensen sluiten liever hun ogen voor dit soort dingen.
Het is niet zo dat ik m'n ogen er voor sluit, maar ik hoef ook niet uitgebreid te bestuderen hoe zo'n beestje eruit ziet. Komt in mijn ogen een beetje hetzelfde neer als dat je hoort dat er iemand is aangereden. Dat vind je ook hartstikke erg, maar daar zie je dan liever ook geen foto's van, toch? Ik verwachtte in dit topic gewoon ervaringen van mensen die al eens met 144 hadden gebeld, en geen foto's. Ik zie nu trouwens dat ik verkeerd gekeken heb, ik dacht dus dat die foto van die pony van voren was genomen, en dat hij geen oog meer had, en dat de smurrie uit het gat van het oog liep. Nu zie ik dat het beestje zn hoofd heeft weggedraaid, en dat het gewoon z'n vacht is