Ja en dan vind ik een binnenzwembad of even ergens een drankje kunnen doen wel heel erg leuk. Vooral omdat we om die reden dit park ook hadden gekozen, anders hadden we een huisje zonder faciliteiten gekozen.
Nee hoor. Als ik iets boek met faciliteiten waarvoor ik betaal, en die dan niet open zijn. Dan baal ik ook gewoon. Het was meer de vergelijking tussen " ik heb iets geboekt en niet alles is open dus baal ik ervan" tegenover " je zult maar werkloos of failliet zijn" Dan is die eerste "verwend". Want je kunt die toch te faciliteiten wel nog gewoon betalen. En mijn "verwende" gedrag is dat ik ervan baal dat we al meer dan een jaar niet naar hoe van Saksen zijn geweest omdat ik dat alleen wil wanneer we weer onbeperkt het zwembad in mogen. Luxe probleem dus. Niks meer. Niks minder. Egoïstisch wordt het wanneer je vind dat alles open moet enkel voor jouw plezier, waarbij het dan verder niet uitmaakt of er daarna uitbraken komen, waardoor na jouw vakantie alles weer dicht moet en mensen in het ziekenhuis belanden. Alleen omdat jij zo nodig wilde zwemmen of uit eten. (Zeg niet dat jij dat wil hoor gewoon voorbeeldje hoe ik het zie )
Hoe groot is de kans dat we naar het buitenland kunnen deze zomer? Ik zie het inmiddels iets somberder in.
Ja dat is dus echt de vraag! En wil je dan liever in Nederland sowieso een plekje hebben, of kies je ervoor om te wachten tot we eventueel wel naar Europa mogen.. ik twijfel zo enorm
Heel eerlijk gezegd? Ik zie het deze zomer niet gebeuren dat we naar het buitenland kunnen Ben daar ook vanuit gegaan Dit gaat nog wel "even" duren
Wij gaan half augustus naar Kroatië met de auto. Inmiddels heel erg veel zin in gekregen. Vorig jaar de vakantie geannuleerd dus kleine kans dat we hem dit jaar weer annuleren. Kunnen annuleren tot begin augustus mocht dat nodig zijn. Inmiddels heb ik de eerste vaccinatie gehad.
Ik hink echt erg op twee gedachten. Het ene moment denk ik: oh, we mogen vast niet naar het buitenland en ik heb niks geboekt en alles is vol, dus kan ik straks ook in het binnenland niets meer vinden, maar ik wil ook niks boeken, want ik wil niet langer dan 2 dagen op 1 plek blijven en hoe moet ik me ooit in Nederland 3 weken vermaken als ik nergens naar toe kan en als er nog 17 miljoen andere Nederlanders vakantie aan het vieren zijn en alles vol en dicht en druk is...... paniek paniek, haha. En het andere moment denk ik: ach, vorig jaar om deze tijd zaten we ook thuis, leek het ook allemaal verschrikkelijk en we hebben een geweldige zomervakantie gehad, konden naar de bergen, zwemmen, uit eten, hebben alles gedaan wat we normaal ook gedaan zouden hebben. En over 4 maanden zijn al zoveel mensen gevaccineerd en is het zomer en dan is alles weer goed en we kunnen gewoon op vakantie. En tegen die tijd is al dat gezeur over dat coronapaspoort alweer weggezakt, want het is niet meer nodig omdat er door het weer en de vaccinaties geen problemen meer zijn. Niks aan het handje. Maar goed, iets reserveren ga ik sowieso niet doen. Het hele idee van vakantie is voor mij vrijheid en als ik dan nu al weet dat ik van 2-8 augustus op camping X op plek 63 moet staan en van 9-14 augustus op camping Y op plek 45, dan word ik alleen bij de gedachte daaraan al chagerijnig. Dat is voor mij gewoon geen vakantie, mijn hele leven ziet er al zo uit, een paar weekjes per jaar wil ik dat niet. Dan loop ik toch nog liever het risico dat we helemaal niks meer kunnen vinden (paniek paniek!)
Die had ik idd bijna geboekt. De camping die we nu hebben heeft grotere plekken voor de tent. Dat gaf de doorslag. Mooie omgeving hoor.
Wij gingen normaal altijd met de tent....maar op mijn leeftijd rolt het niet zo soepel meer van een luchtbedje af En mijn man is 10 jaar jonger dan ik ben, dus voor ons huwelijk was het beter als ik gewoon sexy uit een bed stapte De camping blijft wel het aller aller leukste vind ik, dus daarom maar een chaletje
Iedereen heeft het maar over geforceerd druk in Nederland...maar VOL betekend niet dat het niet covid proof is hè! Niet bang zijn om in Nederland gevaarlijk te zitten op een camping of park hoor. Ik zat vorig jaar op een volle Capfun, was meer dan prima te doen en stik veilig
Ik had het er net met mijn man over.. Vorig jaar zijn we thuisgebleven maar ben er nu wel aan toe om weg te gaan (wie niet ).. Ik zei laten we een camping in Nederland boeken, man zei laten we gewoon de auto pakken en zien waar in Europa we uit komen. Dus we wachten nog af wat er gaat gebeuren richting de zomerperiode, welke landen mogelijk zijn en dan kunnen we hopelijk een week of 3 toeren
Wij hebben net geboekt. Een hotel in Zuid-Limburg. Die kunnen we altijd nog annuleren ( kostenloos en kort van te voren) Wij zijn sowieso erg gek op Zuid Limburg dus we zullen het er wel leuk hebben. Maar het liefst ga ik toch nog naar Zweden om mijn nieuwe nichtjes in het echt te kunnen zien. We gaan het afwachten.
Wij hebben, heel optimistisch, 3 weken Frankrijk geboekt. Verschillende adressen in de Alpen en in t zuiden. Geen drukke toeristische gebieden. Als er een reisverbod is krijgen we ons geld terug. Als er getest moeten worden nemen we de evt kosten voor lief. Dat heb ik er wel voor over. Als we in NL zouden blijven ben ik meer kwijt. Vakantiehuizen voor 10 personen zijn schreeuwend duur aankomende zomer. En dan moeten we ons nog behoorlijk behelpen qua ruimte en privacy ten opzichte van wat we in Frankrijk huren. Zo 2500 euro voor een week... Dat heb ik er dus echt niet voor over. Dan blijf ik liever thuis met meer dan genoeg ruimte en privacy.
Dat heb ik inmiddels ook gezien Niet normaal die prijzen. Wij hebben nog niks geboekt. Ik twijfel of we naar het buitenland kunnen. Man is een enorme optimist, die denkt dat dat prima kan. Waarheen we gaan als het kan? Ik weet het niet. Duitsland, België of Frankrijk. We wachten maar rustig af
Ja, daarom twijfel ik dus zo erg. Het is 'nog maar' maart. Maar het moet overal wel heel hard opknappen. Aan de andere kant, vorig jaar maart was het ook overal prut
Ik heb alleen geboekt omdat we kunnen annuleren, anders had ik t ook niet gedaan. Gelukkig zijn de annuleringsvoorwaarden nu beter als vorige jaar.
Nee toch? Ik heb juist Landal omgeboekt van de meivakantie naar verderop in het jaar. Ik verwacht echt niet dat alles dan open is op het park en vind het toch te duur om alleen maar van het huisje gebruik te maken. Dat vin dik eigenlijk van de zotte. Dat zo'n park de volle mep vraagt, terwijl alles verder dicht is.