Wij gaan 2 weken naar Landal Land van Bartje. Wij hebben in januari geboekt. Gisteren uit interesse gekeken. Dezelfde vakantie kost nu € 500 meer (zelfde periode, zelfde huisje).
wij hebben dat ook met Bartje. Blij dat we geboekt hebben. Wij gaan in 3 weken tijd naar 3 parken en gaan dus 1 week naar Bartje toe. Maar ook daarvoor geldt dat zelfde vakantie en zelfde huisje nu 350 euro voor 1 week duurder is. Blij dat ik geboekt heb een aantal weken geleden.
Wij gaan deze zomer waarschijnlijk naar Italië, maar alleen als die verplichte quarantaine eraf gaat.
Frankrijk, de Alpen. Omgeboekt van vorig jaar. Maar we hebben geen zin in weer een paar maanden onrust. Nu omgeboekt naar een camping in Nederland.
Ik wacht rustig af hoe alles zich gaat ontwikkelen. Nu boeken voor het buitenland begrijp ik echt niet (tenzij je misschien een voucher hebt ofzo). Zaken veranderen continu. Voor bijvoorbeeld Duitsland moet je vanaf maandag overal een sneltesten doen. En dat is maar 1 voorbeeld. In zowel andere landen als Nederland kunnen opeens lockdowns of verplichte quarantaine komen. En ik vrees dat we ook nog niet allen gevaccineerd zijn. Daarnaast moet je maar afwachten of je in deze tijd wel verzekerd bent voor ziekte of annulering. Mochten zaken gaan veranderen dan boek ik last minute en anders blijven we maar in eigen land of thuis.
Snap ik.. wij hebben om die reden ook geen buitenland geboekt. Helaas betekent dat wel dat ons tegoed (in Azië) verloopt en we dat geld kwijt zijn Wij hebben wel geboekt in Nederland omdat ik verwacht dat er in Nederland wel het eea mogelijk zal zijn. Dus wij gaan 3 weken naar 3 verschillende bungalowparken toe en maken er maar het beste van.
Maar hoezo begrijp je het niet dat mensen voor het buitenland boeken? Dat is hetzelfde als ik zou zeggen; ik begrijp niet dat mensen in een overvol Nederland vakantie willen vieren waar misschien niet eens zwembaden/ speeltuinen open zijn, en waar je echt veeeeeel te veel betaalt voor een huisje of campingplaats. Stranden waar je moet vechten voor een plekje. Dat beslist toch iedereen voor zichzelf!? Ik ben juist blij dat wij wel geboekt hebben voor het buitenland. En ik hoop dat we daar net zo'n fijne mooie rustige vakantie mogen beleven als afgelopen zomer.
Wij hebben besloten thuis te blijven.. geen zin in al het gedoe en het is nog zo onzeker. Misschien dat we nog voor een last minute kijken.
Wij hebben bewust wel gereserveerd in Nederland. Wij hebben een camping plaats op een middelgrote camping in NL en die kost ons voor 2 weken en 7 personen incl. Toeristenbelasting €455. Een camping in NL hoeft dus echt niet duur te zijn
Campingplaats misschien niet, maar ik ga echt niet in een caravan of tent. En de huisjes zijn inderdaad wel erg duur! Ben blij dat ik vorig jaar al geboekt heb. Nu is het nog duurder.
Toen wij gister omboekten vertelde de medewerker dat de prijs gehanteerd wordt die gold op het moment van omboeken vorig jaar. De huidige prijs voor dezelfde stacaravan, dezelfde camping en dezelfde periode (augustus) is bijna 600 euro hoger voor een weekje dan het geval was toen wij vorig jaar omboekten naar 2021. 1 week in NL in een luxe 3 slpk stacaravan met vaatwasser kost nu evenveel als destijds 12 nachten iets minder luxe 3 slpk stacaravan in Frankrijk. Maar omdat wij de lagere prijs krijgen, moesten we nu een deelannulering maken en daar 30% annuleringskosten over betalen. Anders verdient de reisorganisatie niets meer zeker Het is ze gegund hoor, twee keer heel netjes en professional omgeboekt en zowel vorig jaar als dit jaar nog een paar honderd euro retour gekregen. Win-win
Nou als ik net het bericht lees dat je naar Italië een negatieve test moet laten zien en verplicht 5 dagen in quarantaine moet...
Zouden de “buitenlandvakantiegangers” onder ons ook op vakantie gaan met maar een halve of zelfs geen vaccinatie? Gewoon benieuwd
Ja hoor, geen problemen mee. Ik ga er niet vanuit dat ik gevaccineerd ben, eind juli. Ga er wel vanuit dat ik een negatieve test moet laten zien.
Ja ik dacht eig....hoe meer vaccinaties hoe makkelijker het misschien opengaat. Geen idee waarom dat nu precies logisch leek Koorts hier
- Die 5 dagen thuis met een zwembad achter huis lukt wel denk ik. Maar echt leuk en handig is dat niet