Heb jij al geboekt voor deze zomervakantie? En waar ga je naartoe ?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Yellowsun, 27 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.823
    4.057
    113
    Wij gaan 2 weken naar Landal Land van Bartje. Wij hebben in januari geboekt. Gisteren uit interesse gekeken. Dezelfde vakantie kost nu € 500 meer (zelfde periode, zelfde huisje).

2. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    wij hebben dat ook met Bartje. Blij dat we geboekt hebben. Wij gaan in 3 weken tijd naar 3 parken en gaan dus 1 week naar Bartje toe. Maar ook daarvoor geldt dat zelfde vakantie en zelfde huisje nu 350 euro voor 1 week duurder is. Blij dat ik geboekt heb een aantal weken geleden.

3. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Inderdaad wat een bedragen. Voor dit bedrag hebben wij bijna onze eige caravan gekocht joh.

4. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.867
    2.057
    113
    Vrouw
    We gaan toch maar omboeken naar Nederland :(

5. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Waar zouden jullie heen gaan?

6. Cedi

Cedi Niet meer actief

Wij gaan deze zomer waarschijnlijk naar Italië, maar alleen als die verplichte quarantaine eraf gaat.

Butchke vindt dit leuk.
  7. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.867
    2.057
    113
    Vrouw
    Frankrijk, de Alpen.
    Omgeboekt van vorig jaar. Maar we hebben geen zin in weer een paar maanden onrust. Nu omgeboekt naar een camping in Nederland.

8. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.036
    5.251
    113
    Ik wacht rustig af hoe alles zich gaat ontwikkelen. Nu boeken voor het buitenland begrijp ik echt niet (tenzij je misschien een voucher hebt ofzo). Zaken veranderen continu. Voor bijvoorbeeld Duitsland moet je vanaf maandag overal een sneltesten doen. En dat is maar 1 voorbeeld.

In zowel andere landen als Nederland kunnen opeens lockdowns of verplichte quarantaine komen. En ik vrees dat we ook nog niet allen gevaccineerd zijn.

Daarnaast moet je maar afwachten of je in deze tijd wel verzekerd bent voor ziekte of annulering.

Mochten zaken gaan veranderen dan boek ik last minute en anders blijven we maar in eigen land of thuis.

9. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Snap ik.. wij hebben om die reden ook geen buitenland geboekt. Helaas betekent dat wel dat ons tegoed (in Azië) verloopt en we dat geld kwijt zijn :(

Wij hebben wel geboekt in Nederland omdat ik verwacht dat er in Nederland wel het eea mogelijk zal zijn. Dus wij gaan 3 weken naar 3 verschillende bungalowparken toe en maken er maar het beste van.

Amberxx vindt dit leuk.
  10. Butchke

Butchke Niet meer actief

Maar hoezo begrijp je het niet dat mensen voor het buitenland boeken?

Dat is hetzelfde als ik zou zeggen; ik begrijp niet dat mensen in een overvol Nederland vakantie willen vieren waar misschien niet eens zwembaden/ speeltuinen open zijn, en waar je echt veeeeeel te veel betaalt voor een huisje of campingplaats.
    Stranden waar je moet vechten voor een plekje.

Dat beslist toch iedereen voor zichzelf!?

Ik ben juist blij dat wij wel geboekt hebben voor het buitenland. En ik hoop dat we daar net zo'n fijne mooie rustige vakantie mogen beleven als afgelopen zomer.

Laartje88, Neuzeke, tumtummetje en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.061
    18.856
    113
    Vrouw
    Wij hebben besloten thuis te blijven.. geen zin in al het gedoe en het is nog zo onzeker. Misschien dat we nog voor een last minute kijken.

12. prjbt

prjbt Niet meer actief

Wij hebben bewust wel gereserveerd in Nederland.

Wij hebben een camping plaats op een middelgrote camping in NL en die kost ons voor 2 weken en 7 personen incl. Toeristenbelasting €455. Een camping in NL hoeft dus echt niet duur te zijn

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.309
    23.458
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Campingplaats misschien niet, maar ik ga echt niet in een caravan of tent. En de huisjes zijn inderdaad wel erg duur! Ben blij dat ik vorig jaar al geboekt heb. Nu is het nog duurder.:eek:

Butchke vindt dit leuk.
  14. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.867
    2.057
    113
    Vrouw
    Toen wij gister omboekten vertelde de medewerker dat de prijs gehanteerd wordt die gold op het moment van omboeken vorig jaar. De huidige prijs voor dezelfde stacaravan, dezelfde camping en dezelfde periode (augustus) is bijna 600 euro hoger voor een weekje dan het geval was toen wij vorig jaar omboekten naar 2021.

1 week in NL in een luxe 3 slpk stacaravan met vaatwasser kost nu evenveel als destijds 12 nachten iets minder luxe 3 slpk stacaravan in Frankrijk. Maar omdat wij de lagere prijs krijgen, moesten we nu een deelannulering maken en daar 30% annuleringskosten over betalen. Anders verdient de reisorganisatie niets meer zeker :roflmao:

Het is ze gegund hoor, twee keer heel netjes en professional omgeboekt en zowel vorig jaar als dit jaar nog een paar honderd euro retour gekregen. Win-win :thumup:

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    Ik houd nog goede hoop dat we toch " gewoon" weer naar het buitenland kunnen.

16. Mapje

Mapje Niet meer actief

Nou als ik net het bericht lees dat je naar Italië een negatieve test moet laten zien en verplicht 5 dagen in quarantaine moet...

17. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Zouden de “buitenlandvakantiegangers” onder ons ook op vakantie gaan met maar een halve of zelfs geen vaccinatie? Gewoon benieuwd :D

18. Elizah

Elizah Niet meer actief

Ja hoor, geen problemen mee. Ik ga er niet vanuit dat ik gevaccineerd ben, eind juli.
    Ga er wel vanuit dat ik een negatieve test moet laten zien.

Cindy1977 vindt dit leuk.
  19. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ja ik dacht eig....hoe meer vaccinaties hoe makkelijker het misschien opengaat. Geen idee waarom dat nu precies logisch leek :roflmao: Koorts hier :|

Elizah vindt dit leuk.
  20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    -
    Die 5 dagen thuis met een zwembad achter huis lukt wel denk ik.

Maar echt leuk en handig is dat niet o_O

Athina en Mapje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina