Anekdotisch bewijs zegt natuurlijk niet zoveel. In grote groepen is de kans gewoon kleiner dat gevaccineerden anderen besmetten tov niet-gevaccineerden. Hoe wil je bijvoorbeeld anders de grote daling in besmette verpleegtehuizen verklaren met ongeveer dezelfde status qua epidemie.
Ik zit in Domburg en word gewoon die hard in het Duits aangesproken....ik ben overduidelijk in de minderheid
Ik geloof graag wat ik zelf in praktijk zie en dat is dus dat mensen gewoon besmettelijk zijn na vaccinatie. En over verpleeghuizen gesproken, vandaag nog in het nieuws tig besmettingen bij volledig gevaccineerde inwoners.
Ja die verpleeghuizen zijn er, maar zoveel minder. De kans is ook niet nul, maar wel vele malen kleiner.
Yep en als je al eens Corona hebt gehad, kun je het ook gewoon nog een keer krijgen. Dus ik vraag me af wat daar het criterium voor zal zijn. Hoop op 6 maanden, heeft voor de 2e keer Corona toch nog een ‘gunstig’ effect
Ik zie op de grafiek dat het nogal schommelt. Het liefst had ik gewoon gezien dat bij gevaccineerd iemand niemand meer besmet raakt, nu is dit niet het geval, helaas en vind ik het toch richting schijnveiligheid gaan. Maar goed in theorie als iedereen gevaccineerd is, maakt het ook allemaal niks meer uit, zoiets. Al vraag ik me al ruim een jaar af waar dit allemaal heen gaat en zeker nu pfizer een vaccin voor kinderen gaat lanceren.
De vraag is ook nog hoe lang de vaccinatie werkt en hoe vaak moet je deze blijven herhalen en bij welke groepen.
Maar mss onthoud en hoor je vooral die verhalen e. Mensen die gevaccineerd zijn en niet ziek worden melden dat wss ook niet aan u of spreken daar niet echt over.
Sorry, maar vanaf januari is er geen schommeling, maar een duidelijke daling. Als de epidemie in dezelfde mate was meegeschommeld, had je nog een punt, maar die was dus redelijk stabiel vanaf januari tot nu.
Dat is wellicht ook zo, hoor. Maar mijn punt is, het liefst had ik zulke verhalen dus helemaal niet gehoord en met 95% niet besmettelijk vind ik het dus teleurstellend dat ik meerderen ken met een besmetting na een vaccinatie (en mijn kringetje is echt niet heel groot, dat valt echt wel mee).
En allemaal al volledig gevaccineerd en al lang genoeg ook? Mss dan toch iets te soepel geworden en geen rekening gehouden met het feit dat je toch nog moet opletten?
Dat zie ik dus niet, ik zie een daling dan weer een stijging en dan weer een daling. Maar wij gaan het niet eens worden en dat hoeft ook niet.
Nee dat hoeft ook niet. En het is je goed recht om geen vaccin te halen, maar baseer je iig op de feiten/onderzoeken ipv ‘tante truus’. Ik stond ook niet te springen om een vaccin, maar ben nog meer klaar met dit hele corona gedoe en zie dit zeker als een weg naar meer vrijheid.
Ja dat klopt helemaal, gevaccineerd en gedacht nu kunnen we weer familiefeestjes en bijeenkomsten bijwonen (een grote familie) en zo zelf besmet geraakt en doorgegeven. Maar dat is het dus, een vaccinatie is geen garantie dat je het niet hebt en anderen niet kan besmetten dus vind ik die groene pas voor gevaccineerden wat kort door de bocht.
Oh ik weet nog niet of ik me wel of niet laat vaccineren hoor. En het is geen tante truus, het zijn gewoon mensen uit mijn omgeving die ik zelf ken en dat vind ik verontrustend.
die grafiek begint in feb 2020, dat is vorig jaar, in januari 2021 is de laatste hoge piek daarna gaat die piek dalen, en niet terug stijgen!
Wij hebben Frankrijk staan vd zomer. Begin nu opeens flink te twijfelen door dat vaccinatiepaspoort... Ik wil me opzich wel laten vaccineren denk ik. Maar mijn kinderen komen niet in aanmerking, en dat wil ik ook echt niet. Maar hoe zit 't met hun moeten hun dan straks wel testen vt voren... Iemand al een idee hoe dat zit bij kinderen? Sorry als deze vraag al eerder gesteld is kom 't niet zo snel vinden.
ze zijn overal nog bezig met de onderzoeken naar besmettelijkheid omdat er nog geen grootschalig en langere studies gedaan zijn kunnen ze deze cijfers nog niet geven. Ik weet niet meer precies wie hier de cijfers aangaf over 95% maar het is gewoon nog niet bekend hoe veel minder overdracht er plaats vindt als je je vaccinatie hebt gehad. wat je wel kunt beredeneren is dat als je door vaccinatie minder ziek bent, je mogelijk ook minder actief virus in je snot en dergelijke hebt waardoor je het mogelijk ook minder snel overbrengt. Maar de grootschalige onderzoeken om hier echt iets over te kunnen zeggen ontbreken! daarbij hoe weet je zeker dat de gevaccineerde de ander heeft besmet. Er lopen nu nog heel veel ongevaccineerden rond. Waardoor je ook door iemand anders kunt zijn besmet.
Dat verschilt per land. In Griekenland is het b.v. voor alle kinderen boven de 5 verplicht (op het moment). Voor Frankrijk is het dacht ik 11 jaar, maar dat kan je vast wel vinden op een Franse site