Heb jij al geboekt voor deze zomervakantie? En waar ga je naartoe ?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Yellowsun, 27 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.174
    3.054
    113
    Nederland
    Even tussendoor een vraag van mij:

Is het niet zo dat je 2 vaccinaties nodig bent om zonder negatieve test te mogen rijden met dat paspoort? Dus al heb je voor die tijd 1 vaccinatie, dat je je alsnog moet laten testen bij vertrek naar en van vakantie? Of staat dit nog niet vast.

2. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik zou zelf denken dat ze VOLLEDIG gevaccineerd bedoelen. Ik geloof niet dat we 2 vaccinaties gaan halen voor de zomervakantie :|

3. Butchke

Butchke Niet meer actief

Zelfs volledig gevaccineerden moeten op dit moment, in sommige landen een negatieve test laten zien omdat je altijd nog besmettelijk bent.

Al zal dat de komende tijd gaan veranderen denk ik zo.....

Mapje en brownielover vinden dit leuk.
  4. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.174
    3.054
    113
    Nederland
    Ja dat dacht ik ook. Al hoop ik dat 1 vaccinatie voldoende is, dan kan mijn man tegen die tijd zonder test op vakantie.:o: Hij heeft net zijn brief binnen. 2 gaan we niet redden ben ik bang.

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je maar één vaccinatie van de twee hebt gehad, geldt dat niet als volledig gevaccineerd. In dat geval krijg je geen vaccinatiebewijs en moet je alsnog een negatieve test overleggen. Als je al wel twee vaccinaties hebt gehad, moet je bij vertrek minimaal twee weken na de laatste prik zitten.

Mammie79 en Mapje vinden dit leuk.
  6. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.503
    4.344
    113
    Vrouw
    Daarom hoop ik op Janssen :)

Kleintjuh85 vindt dit leuk.
  7. Mamaladev

Mamaladev Lid

3 jun 2019
    60
    11
    8
    Vrouw
    Wij hebben in oktober Kroatië geboekt voor juli met COVID garantie alleen in de kleine lettertjes staat dus dat een pct test of positieve test geen reden is om te annuleren. Dus wij moeten nu 30% boete betalen. Als we niet gaan. Had ik natuurlijk beter moeten lezen. Eerste buitenland vakantie na 10 jaar moet het worden. Maar ik durf het eigenlijk niet aan.

8. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Dat zeiden ze van de week op het journaal, dat bij veel de kleine lettertjes zeiden dat covid geen reden was om te annuleren. Ik wist eig niet zo goed wat ze bedoelde, maar nu snap ik het. Dat is ook wat zeg :|

9. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.174
    3.054
    113
    Nederland
    Kun je niet omboeken naar iets anders dichterbij?

10. Butchke

Butchke Niet meer actief

En dan nog zijn er legio mogelijkheden om een vakantie in het buitenland te boeken zonder enige aanbetaling en waar gratis annuleren tot 48 u voor vertrek gewoon tot de standaard voorwaarden behoort.
    Je hoeft wat dat betreft echt geen risico te lopen.:thumup:

11. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.503
    4.344
    113
    Vrouw
    Wij hebben hier inderdaad goed op gelet. We betalen wel extra trouwens, maar kunnen reden-loos, annuleren tot 7 dagen voor vertrek. We hebben ook een Yellohcamping, daar kan het niet, maar kunnen we wel omboeken.

@ts we hebben wel gemerkt dat Kroatië (samen met Zwitserland) aan de grens alles controleren. Maar ook wel een heel mooi land! De camping waar wij toen zaten was druk, maar het land verder helemaal niet.

12. Mamaladev

Mamaladev Lid

3 jun 2019
    60
    11
    8
    Vrouw
    Ik ga maandag nog even bellen met de organisatie (go4holiday). Ik hoop dat ik nog kan omboeken. Maar we hebben afgelopen vrijdag besloten dat we het niet aandurven. We hebben pas 75 euro aanbetaald en de rest moet in juni. in de mails die ik heb ontvangen staat dit :

Uw huidige boeking heeft vanaf nu de Covid-garantie. Dit houdt in dat vanaf nu onze nieuwe flexibele voorwaarden van toepassing zijn in het geval van Covid-gerelateerde reisbeperkingen:

• Geld terug garantie (1 dag voor aankomst)
    • Gratis omboeken (28 dagen tot 2 dagen voor aankomst)
    In januari zullen we deze aanvullende voorwaarden ook toevoegen aan de factuur, deze vindt u dan terug in de klantenportaal.

De aanvullende voorwaarden staan niet in de klantenportaal. Alleen op de website staat dus dat je niet kan annuleren als je het zelf niet ziet zitten ivm pcr test. Of als je covid hebt.

13. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.174
    3.054
    113
    Nederland
    Wil je laten weten of het is gelukt?
    Wij hebben ook via hen geboekt voor het eerst. Ik dacht ook dat je kon annuleren als je covid had maar niet dus. Niet goed naar gekeken.:oops:

14. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.174
    3.054
    113
    Nederland
    Via waar hebben jullie geboekt? Wij hebben al geboekt maar wellicht voor een volgende keer. :)

15. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.503
    4.344
    113
    Vrouw
    Wij boeken bij campings zelf meestal. Maar wij hebben een eigen caravan en gaan altijd naar meerdere plekken. De eerste twee campings waar we heen gaan zijn van Huttopia, de derde van Yelloh Village. Wij gaan dit jaar naar Frankrijk. Als ik vis een organisatie boek is dat de organisatie die op dat moment de vakantie biedt die ik wil. Kan altijd een andere zijn.

brownielover vindt dit leuk.
  16. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Dat zien we dan wel weer. We hebben al een keer eerder met zoon in het ziekenhuis gezeten in Oostenrijk op de dag van vertrek en toen nog op stel en sprong een aantal overnachtingen moeten regelen en dat is ook allemaal goed gekomen.
    Verder is het met ziek worden toch vorig jaar hetzelfde als nu. Toen kon je ook ziek worden daar en had je net zo goed gezeten met quarantaine.

17. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Haha.. Toevallig.. vanmorgen nog over gehad hier thuis.:D

18. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.699
    5.728
    113
    Precies, ik heb altijd met vakanties corona of niet dat ik de angst krijg dat een van ons ziek word. Kan altijd gebeuren namelijk niet alleen nu met corona.

19. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ik heb dat ook! Ik zie altijd beren op de weg. Vorig jaar zijn wij in juli heel last minute naar italie gegaan, als in boeken en nog geen 48u later vertrekken. Ik heb serieus gehuild in de auto op de heen weg, steeds afvragend of t nou allemaal wel zo slim was, wat als dit, wat als dat, etc etc.
    En het was allemaal niet nodig want het was top geregeld en het beviel daar zo goed dat we ter plekke nog bijgeboekt hebben. Het was heerlijk.

Met dat in mijn achterhoofd hebben wij vandaag ook gewoon weer geboekt voor aankomende zomer. Ik ben al zo vaak getest vanwege werk, dus moeten we voor de vakantie testen, dan testen we, die eventuele kosten daarvoor calculeren we gewoon in en is voor ons geen rede om het niet te doen.

20. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.125
    2.961
    113
    Vrouw
    Nee hoor is wel degelijk anders, althans zo voelt het voor mij. Vorig jaar kon je zonder te testen gewoon reizen. Stel er werd iemand goed ziek, hadden we in de camper kunnen stappen en terug naar huis kunnen rijden, en thuis quarantaine en uitzieken.
    Dat kan nu dus niet, dat is wel degelijk een héél groot verschil. Helemaal als er meerdere gezinsleden ziek worden. Ik weet niet of ik dat zo prettig zou vinden om dan 1400km van huis te zijn.. maar dat is persoonlijk denk ik.

Bellybell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina