Ik heb wel even getwijfeld met name om het "gedoe" maarja je hebt ook geen garantie dat als het geel is als je vertrekt dat ook zo is als je terugkomt. Als je met de auto gaat maakt het niet zoveel uit denk ik. Kan me voorstellen dat het voor mensen die gaan vliegen wel anders is.
Mijn man wil niet boeken voor Frankrijk geel is.. Ik stond daar ook zo in, maar de tijd gaat nu zo hard. Nog 4 weken. De tent die we wilden boeken is al weg. Dus alternatief zou stacaravan worden. Willen graag naar die specifieke camping. Hoop dat het snel op geel gaat
Gister stond online een artikel dat Frankrijk en Spanje voorlopig niet op geel komen te staan. Alleen regionaal zouden gebieden op geel gezet kunnen worden waar de besmettingen onder de 150/100000 is. https://embed.scribblelive.com/embed/post.aspx?id=1201326824
Toch snap ik dat niet want als je de getallen opzoekt vind ik alleen maar lagere aantallen... https://www.statista.com/statistics/1139048/coronavirus-case-rates-in-the-past-7-days-in-europe-by-country/ Hier zie je trouwens wel duidelijker het verschil tussen de landen https://ourworldindata.org/coronavirus/country/netherlands
Wij precies hetzelfde! Vertrekken morgen naar Frankrijk. Ik zie het wel allemaal. Denk dat het wel losloopt en verwacht dat het land op geel gaat heel snel.
Maar aan die statistieken heb je niet zoveel natuurlijk, als onze overheid besluit ze op oranje te laten staan Code oranje zou ons ook niet weerhouden, puur omdat we naderhand gewoon thuis in quarantaine kunnen vanwege de vakantie of thuiswerken
Nee dat zeg ik ook niet, alleen ik reageerde op dat getal 150 / 100.000 , ik vraag me gewoon af op welke statistieken dat dan precies berust. Niet dat het uitmaakt qua consequenties voor nu nu wat de overheid beslist. Maar zou handig zijn als je ergens kon checken waar het heen gaat met de getallen dan kan je misschien al aanzien komen wanneer een land wel geel wordt.
Gevaccineerden mogen deze zomer zonder testen en quarantaine reizen binnen EU | NOS Geen beperkingen voor gevaccineerden. Dus voor ons geen belemmeringen meer om naar Frankrijk te mogen. Testen geldt pas vanaf 12 jaar. Mazzel, want mijn zoon is 11 dan.
Nou, dat is lekker accurate informatie dan op die app van Buitenlandse Zaken. Goed geregeld in Oostenrijk dan. En dat zijn dan sneltesten waarvan je binnen afzienbare tijd de uitslag krijgt zodat je niet eerst nog in quarantaine moet tot je de uitslag hebt? En ja, dan is er wel een verschil dat je in Oostenrijk ook niet hoeft te testen bij doorgemaakte besmetting. Maar dat is verder niet waar het om ging. Degene waarop ik reageerde zei dat Frankrijk waarschijnlijk nog niet geel was omdat je moet testen wanneer niet gevaccineerd. En dat is volgens mij geen reden om een land niet op geel te zetten. Even afgezien van of je nou wel of niet moet testen bij doorgemaakte besmetting. Maar misschien was Oostenrijk dan niet het meest handige land om het mee te vergelijken.
Hoe lang duurde dat bij jou?? Ik heb bij het maken vd afspraken idd aangegeven dat gegevens gedeeld mogen worden met het rivm, de ggd en huisarts, maar mijn man is 12 dagen geleden geprikt (jansen), maat er staat nog niks online.
Ik heb dit nagevraagd, qua vaccinatie, mij is verteld dat die 5 weken er echt tussen moet zitten. Ik zou dan binnen 4 weken 2 x moeten en dat mag niet
Zorg dat je vaccinaties worden opgenomen in het gele boekje. Dat accepteren ze in Frankrijk ook. Je moet trouwens 2 weken voor vertrek je laatste vaccinatie hebben gehad. Anders moet je alsnog een test doen. Wellicht kan je vriend nog voor vertrek gevaccineerd worden. De GGD heeft best wat mogelijkheden.
Ik neem gewoon mijn bewijs mee van vaccinatie die ik heb gekregen en print ook de pagina van het overzicht op het rivm uit. Het is niet zo dat de Fransen het gele boekje herkennen ofzo. We gaan over 5 dagen dus dat gaat voor mijn vriend niet meer lukken
Denk wel aan de waarheidsverklaring die je ook bij je moet hebben... https://mobile.interieur.gouv.fr/Actualites/L-actu-du-Ministere/Certificate-of-international-travel Hij staat onderin de link hierboven.