Heb jij al geboekt voor deze zomervakantie? En waar ga je naartoe ?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Yellowsun, 27 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.503
    4.344
    113
    Vrouw
    #841 Youtan, 14 jun 2021
    Laatst bewerkt: 14 jun 2021
    De avondklok gaat er per 1 juli vanaf, daarnaast gaat de avondklok om 23 uur in. Met kinderen is het meestal geen probleem om dan ‘thuis’ te zijn. Die mondkapjes, tja, daar ben ik ondertussen wel aan gewend en dat vind ik ook geen probleem. In de meeste regio’s hoef je ze trouwens niet buiten op.
    Wij zien de mogelijkheden, de dingen die we wel allemaal mogen en kunnen. Elke dag warm, gezellig een wijntje voor de caravan, naar het strand, naar het zwembad. Leuke dorpjes, terrasjes, vis op de BBQ. Musea zijn open.

MissXray, Athina, DaphneB en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.125
    2.961
    113
    Vrouw
    Die avondklok zie ik niet als probleem, ik hoef niet snachts buiten de camping of hotel rond te hangen. In nederland moet je ook nog overal een mondkapje op, net als in Frankrijk, denk niet dat die regels veel van elkaar schelen.
    Duitsland is toch geel voor Nederland? Of woon jij ergens anders?

3. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.125
    2.961
    113
    Vrouw
    Ben heel benieuwd, Wij gaan denk ik ook gewoon 27 juni, al kan het dan al code geel zijn natuurlijk.
    Antigeentest volstaat gewoon voor de nog niet volledig gevacineerden?
    Testen jullie ook voor de terugreis naar Nederland mocht het nog oranje zijn, of neem je gewoon de gok? Dat hoor ik nml ook links en rechts. Maar denk dat ik dat zelf niet zou durven:roflmao:

Neskio vindt dit leuk.
  4. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.328
    2.701
    113
    Vrouw
    NB
    Frankrijk heeft vanaf 1 juli geen avondklok (nu van 23-6) en dan buiten ook geen mondkapjes plicht meer.

bosi333 en siriel vinden dit leuk.
  5. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.328
    2.701
    113
    Vrouw
    NB
    Officieel moet je volgens mij een pcr 72u van te voren maar ik geloof niet dat ze op snelwegen gaan controleren. Als het nog oranje is denk ik dat ik kijk hoeveel moeite het kost om in Frankrijk een test te doen. Als het makkelijk te regelen is doe ik het wel.

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113

Uh, Noorwegen kun je helemaal niet heen hoor? Van

Reisadvies Noorwegen | Ministerie van Buitenlandse Zaken
    Laatst gewijzigd op: 10-06-2021 | Nog steeds geldig op: 14-06-2021

De kleurcode voor Noorwegen is oranje, dit komt omdat er een inreisverbod geldt. Reis alleen naar Noorwegen als uw reis onder de Noorse uitzonderingen valt. Noorwegen heeft strenge inreismaatregelen en toeristen uit Nederland zijn niet welkom. Alleen inwoners van Noorwegen worden toegelaten. Als u vanuit Noorwegen terug naar Nederland reist hoeft u niet in (thuis)quarantaine. Ook hoeft u geen negatieve PCR-test te overleggen. Meer informatie over de in Noorwegen en Nederland geldende (reis)maatregelen vindt u in de rubriek ‘Coronavirus’. Lees het hele reisadvies.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Aha...dat is goed om te lezen. Ik zie dus wel dingen over het hoofd. Dat scheelt.

Ik lees dat doorreizen in principe voor alle omliggende landen ( behalve Italie ) tot 48 uur goed te doen is. Dus korter dan 48 uur kun je vrij reizen.

8. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.125
    2.961
    113
    Vrouw
    Ja als het makkelijk kan doen wij dat ook. Op de ANWB site las ik van Nederland naar Frankrijk is antigeen test ook ok.
    Ik heb Janssen, 4 weken na prikken is die ook ok. Als Wij gaan dan is dat voor mij 2 dagen na aankomst in Frankrijk. Dus denk toch maar antigeen test voor de zekerheid.

Neskio vindt dit leuk.
  9. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Italie is anitgeen ook goed. Vooralsnog wel testen vanaf 2 maar wij vinden dat geen probleem.. mijn zoon vindt testen ook geen probleem dus dat houdt ons niet tegen. Op de heen weg gaan we het wel doen. Maar dat is meer omdat ik na 14u reizen geen zin heb in eventueel gedoe.. want verder vind ik het vrij onzinnig.. vorig jaar ging ik ook naar italie en was dit allemaal niet nodig.
    Verder vind ik het vooral dubbel.. ik heb in het buitenland veel minder contact met mensen dan dat ik op dagelijkse basis in NL heb.

10. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.642
    173
    63
    Vrouw
    Vriendin van mij is een paar dagen geleden vertrokken naar Spanje en werd aangehouden bij de grens voor controle. Zij had gelukkig alle papieren op orde, je kan dus wel gecontroleerd worden.

bosi333 en siriel vinden dit leuk.
  11. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.642
    173
    63
    Vrouw
    Vraag me eigenlijk af. Wij willen eind juli naar Frankrijk en 3 van ons moeten dan een test laten doen. Dat hoeft toch maar 1x als je de grens over gaat naar Frankrijk? En niet als je rond trekt door Frankrijk.

12. annabel10

annabel10 Actief lid

28 dec 2010
    474
    54
    28
    Goeie vraag, wij wisselen (als we gaan)ook nog een keer van camping.
    Nou las ik op de camping website dat je een gratis test kan doen (hoe, wat en waar, geen idee)

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij durven de gok wel te nemen en verwacht dat vanaf 1 juli de boel zonder testen open wordt gegooid als je gevaccineerd bent. Dan zouden we alleen onze kinderen moeten laten testen.
    Maar ook daar twijfel ik aan of we dat wel gaan doen. Ik zie, Italië kennende, het gewoon niet gebeuren dat we worden gecontroleerd op zwarte zaterdag. 1 van de drukste dagen in het jaar….
    En anders wordt het een dure vakantie :p

Youtan, Butchke en bosi333 vinden dit leuk.
  14. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.328
    2.701
    113
    Vrouw
    NB
    Wij zijn vandaag aangekomen op de camping in Frankrijk. Onderweg nergens gecontroleerd. Op de camping loopt hier ook niemand met een mondkapje buiten. En er zijn toch best wel wat Nederlanders, Duitsers en Belgen. Wel meer Fransen maar dat is logisch.

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

16. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Is het ook bekend hoe het met kinderen zit. Man en ik zijn volledig gevaccineerd op het moment dat we gaan.

17. MissXray

MissXray Niet meer actief

Is afhankelijk van het land waar je naartoe reist….

18. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Vanaf 1-7 toch niet meer binnen de EU? Dan wordt het voor volwassenen iig gelijkgetrokken.

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ligt volgens mij inderdaad aan het land. Naar Italië is het vanaf 2 jaar verplicht om een negatieve test te laten zien.
    Als dat dan nog zo is, dan laten wij onze kinderen gewoon testen. Ik zag dat je die qr code dan gewoon uit kan printen, mocht je controle krijgen kunnen ze die scannen.

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh zag deze te laat. Dat heb ik nog nergens gelezen.

Deel Deze Pagina