Wij hebben geboekt, begin oktober gaan wij 10 dagen naar Gran Canaria met de kids (2, 3 en 6) eerste keer vliegtuig met ze, ben benieuwd
Maar das toch raar, want dan beperk je veel volwassenen nog steeds en mogen mensen zonder kinderen wel vrij reizen.
Ja, dat durf ik nu weer niet Zit ik straks weer met vouchers in mijn klep. Wij willen ook echt weg, maar boeken pas een week van te voren.
Volgens mij stond laatst in de opsomming van afspraken die met de EU zijn gemaakt dat kinderen vanaf 12 jaar getest moeten worden. Daaruit maak ik op dat ze dat ook gelijk trekken. Maar ik heb alleen het nieuwsbericht gelezen toen. Misschien toch maar eens op zoek naar een duidelijke opsomming van de afspraken op een officiële website.
Ik heb dus exact hetzelfde. Wil naar de Canarische eilanden in de herfstvakantie. Ben alleen bang dat we in de herfst weer in coronagolf 80 terecht komen. Deze zomer zou ik wel durven vliegen, die komen we wel goed door denk ik.
Nu het zo daalt met besmettingen en groot gedeelte ingeënt is of dat nog gaat worden nemen we de gok gewoon. Het is nog 14 weken hoop dat het er dan allemaal positief voor staat
Ik vraag me écht af hoe snel frankrijk op geel gaat. Ik verwacht deze week als ik de kaart van ECDC zo zie. Nederland is nog donker rood, bij ons lopen we dus meer kan op corona dan in Frankrijk of bepaalde delen van Spanje https://www.ecdc.europa.eu/en/covid-19/situation-updates/weekly-maps-coordinated-restriction-free-movement Bekijk bijlage 692906
Ik ben ook zeer benieuwd! Maar we hebben het op gewaagd en gaan heerlijk 10 naar Frankrijk in augustus!
Echt he, ik ga volgende week naar een, op deze kaart, groen gedeelte. En dan zou ik bij terugkomst in het donkerrode Nederland in quarantaine moeten?! Ik zou het niet heel raar vinden als mensen dat niet doen. Zelf heb ik alles al geregeld op mijn werk, dus zo nodig werk ik 10 dagen thuis.
Als je uit een groen land komt hoef je niet in quarantaine. De kleur van NL heeft alleen effect op de maatregelen op de heenreis
Het plek waar ik heen ga staat op de Europese kaart op groen, echter voor de Nederlandse kaart op oranje. Had het denk niet helemaal duidelijk verwoord.
Jaa wij hebben ook eindelijk geboekt, we gaan naar Luxemburg. Afgelopen jaren naar Frankrijk geweest maar dat durfde we nu niet zo goed aan. Dus nu lekker dicht bij huis en "maar" amper 400 km rijden
Wij italie.. hopelijk kan het doorgaan. We gunnen het de middenstanders daar ook enorm. Zo plaatselijk mogelijk alles geregeld. Mocht het niet door kunnen gaan zien we wel. We kunnen altijd de tent een weekje bij mijn ouders kwijt die hebben genoeg plek in hun tuin. Maar is toch anders
Je mag toch op dag 5 testen en dan uit quarantaine? Ik denk dat als je volledig gevaccineerd bent de kans op besmetting minimaal is. Zeker uit een veilig vakantieland. En geen enkele manier om te controleren of en wie er in quarantaine is gegaan.
Sja, wij wilden dit jaar graag vliegen met het gezin! Naar Griekenland. Maar toch maar niks geboekt weken terug. En besloten dit jaar wederom in Nederland te blijven. Vier dagen in Safaripark Beekse Bergen. Kost een vermogen hier in Nederland voor drie overnachtingen. Volgend jaar is er een baby bij die tegen de zomer nog heel klein is (6 maanden) en weet niet of een vliegvakantie dan aan te raden is?! Maar willen wel heel graag!
Ik weiger te testen, ik ben tegen de test maatschappij, dus zolang dat niet verplicht is doe ik dat niet. Wat betreft de quarantaine, via mijn werk is dat makkelijk te regelen, dus geen probleem. Maar de honden moeten ook gewoon 4x per dag uit, dus ik zal echt niet tussen 4 muren blijven.
Ik vond het juist relaxt reizen met een baby die nog niet kan lopen. Ik denk dat onze dreumes meer werk is nu in het vliegtuig
Mijn kleindochter is (samen met haar moeder) naar Griekenland gevlogen toen ze 4 maanden oud was. Het vliegen was geen enkel probleem! Ik zou wel oppassen met de warmte en als het mogelijk is in september gaan ipv juli/augustus en iets boeken wat een beetje luxe is, zodat je ook een aantal uren per dag in/om de accommodatie kan zijn, uit de zon.