okeej, even over die film: paranormal activity... No Way dat ik die ga kijken! mijn moeder heeft hem van de week gezien en heeft al 3 dagen met het licht aan geslapen mijn vader die loopt normaal altijd te zeuren: Doe nou is normaal met je paranormaal gezeik blabla, stel je niet zo... doe dat licht uit klein kind maar nu had hij er niets op tegen dat het licht aan bleef!!! wij waren er gisteren en hij begon zelf over die film hoe eng die was en hoe hij het allemaal niet snapte, hoe hij dacht dat het wel eens echt kon zijn aan de ene kant ben ik erg benieuwd naar de film! aan de andere kant had ik vannacht al moeite met slapen (en ik heb de film dan nog ni eens gekeken!)
Ik heb die film gekeken, vindt hem erg goed moet ik zeggen. Zat op het eind alleen wel met kippenvel op de bank en een fijngeknepen hand door manlief haha. Daarna nog even wat anders gekeken voor we gingen slapen anders heeft hij slapenloze nachten Bij ons is het dus andersom haha. Kan ook zijn omdat ik weet dat dit soort dingen er gewoon zijn, het is wel freaky dat ze het zo hebben verfilmd.
mijn moeder is doodsbang die denkt dat het echt echt echt is en dat die acteurs ook echt dood zijn haha... ik zei neej, das een film. mss is er wel een verhaal dat echt zo is en dat hebben ze verfilmd... maar neej, ze blijft erbij dat het echt is omdat er op het einde van de film stond: Wij danken de familie en de politie om het vrijgeven van deze beelden (ofzo)
Klopt dat staat inderdaad in het begin en aan het eind komt nog een foto van hun samen. Ik weet niet precies wat ik er van moet denken omdat het inderdaad echt kan gebeuren.
Mijn zwager is paranormaal begaaft en heeft al de nodige dingen meegemaakt. Maar dat is begonnen toen hij klein was en hij vond het niet echt tof. Hij is bij een paragnost in behandeling geweest en daardoor is het nu minder geworden, maar hij heeft het nog steeds. Mijn man (broer van mijn zwager dus) heeft het ook een beetje, maar dan meer als hij ligt te slapen zeg maar. Hij wordt wakker van stemmen ofzo. Zo was ee keer mijn overleden opa tegen hem aan het praten en zag hij hem zitten in een bepaald soort stoel. Hij heeft mijn opa nooit gekend (overleden toen ik 5 was) en toch wist hij aan mijn moeder precies de stoel te omschrijven, war mijn opa vroeger altijd in zat. Toen ik net zwanger was, hoorde hij een meisje op de gang huppelen en lachen. Hij is gaan kijken en toe zei dat meisje "Let maar op.......ik wordt jullie zieltje". En we hebben een p[rachtige dochter gekregen.
Hoi, Zijn er hier meer mensen benaderd door ene Joel13 via PB? Die had mij via Google hier gevonden en wil een boek schrijven over paranormale ervaringen. Hij/zij vraagt of ik hier aan mee wil werken. Ik had er geen fijn gevoel bij en heb nee gezegd.
Ik weet dat je online verhalen kunt schrijven en daar een klein zakcentje mee kan verdienen. Ik kreeg het idee dat het om zoiets gaat en diegene makkelijk aan zijn/haar verhalen wil komen. Ik werk er in ieder geval niet aan mee
Ik heb paranormal activity ook gezien, en ik vond hem wel 'leuk'... had er wat meer van verwacht om eerlijk te zeggen!
ik heb altijd al veel gezien en gevoeld.. het begon toen ik als 10 jarige onze dode hond nog regelmatig voorbij zag komen.. ongeveer 1 1/2 jaar terug waren we naar een verjaardag.. toen ik naar buiten ging zag ik aan het einde van de straat iets wits staan, het leek op een mens, maar dan langer, heel dun en het was helemaal in het wit.. was echt heel mooi.. daarnaast hebben wij een tijdje in een oud huis gewoond en daar liep ook iets rond, waarschijnlijk een dier.. dan lag ik onder de zonnebank en dan ging die klep op en neer, of dan voelde het net alsof er iets op het voeteneinde van het bed sprong.. heb het twee keer gezien, een keer boven toen ik de was in de wasmachine aan het doen was en een keer toen ik met mijn vriend op de bank zat, toen sprong er iets van een stoel op de keuken, mijn vriend zag het toen ook.. nu we zijn verhuisd is ie er niet meer, denk dat hij bij het huis hoorde.. mis het soms wel, volgens mij was het een lieffie.. ook was ik een keer in een gebouw waar ik een cursus volgde, ik kwam daar binnen en opeens kreeg ik het ontzettend koud en werd ik benauwd.. was heel naar.. bleek achteraf dat iemand zich daar opgehangen had.. ik geloof echt dat er "iets" overblijft als je doodgaat.. mijn zusje is omgekomen bij een verkeersongeval, mijn broer was daar bij en hij ziet haar nog steeds af en toe, dan fietst ze voorbij of staat op een hoekje te lachen.. klinkt heel naar, maar zo voelt dat niet.. als ik aan haar denk dan voelt het goed.. ze is gestorven toen ze 1 1/2 was, maar mijn broer ziet haar als een tiener.. en mijn broer is absoluut niet zweverig hoor! alles behalve dat.. de laatste tijd voel ik minder, ik heb mijn tarotkaarten in de kast gelegd en ben er niet meer zoveel mee bezig.. mijn meis verdient nu alle aandacht.. komt wel weer, ik denk namelijk wel dat het niet voor niets is.. leuk topic! vaak reageren mensen een beetje vreemd als ik hierover praat.. dus ik loop er maar niet mee te koop.. x
Dees68, ik ben ook benaderd door Joel... weet ook niet wat ik ervan moet denken. Hij/zij wil wel een boek maken maar geeft geen info over zichzelf. Heb er ook geen fijn gevoel bij.
Haha! Misschien kunnen jullie tegen die Joel zeggen dat jullie 6e zintuig zegt dat jullie hier niet aan mee moeten werken!
Hmmm... Dees68, het spijt mij erg dat je slecht gevoel krijgt bij mij, maar ik kan je garanderen dat dat absoluut niet terecht is. Ik heb al via meerdere fora contact gezocht met mensen over m'n plannen, naar aanleiding van topics over het paranormale. Verhalen over dit boeiende thema zijn al jaren een passie van mij, en ik probeer hier absoluut geen slaatje uit te slaan. Ik vind persoonlijk dat er in Nederland te weinig interessante boeken worden uitgegeven over waargebeurde paranormale ervaringen/verhalen, dus ben ik zelf maar zo'n project gestart. Het staat iedereen vrij om er aan mee te werken of niet. Ik vraag het toch gewoon netjes? Iedereen die een verhaal aanlevert krijgt uiteindelijk het boek in pdf-bestand/e-bookformaat toegemaild. Het boek wordt in eigen beheer uitgebracht, dus kost mij sowieso zelf geld. Maar aan de andere snap je wantrouwigheid wel een beetje, maar hoop met deze post het een beetje weg te nemen
ik heb je mijn 2 ervaringen toe gestuurd. zie persoonlijk niet in wat je ermee "fout" kan doen! en ik ben ook erg benieuwd naar de andere verhalen in dat boek
Nou ik heb zelf nix meegemaakt maar bij mijn man vroeger thuis wel: zijn moeder had een vriendin die door haar man is vermoord (hij was/is een heks of houd zich met hekserij bezig) Nadat zij vermoord was zaten ze een avond tv te kijken met zijn zus en een aantal vriendinnen, zijn moeder en hij.. toen er allemaal rare dingen gebeurde: - gordijnen open en dich - glazen werden verschoven - sigaret werd aan getrokken. enz. enz. Toen zijn moeder toen naar boven is gelopen om te gaan bellen, is ze op bed gaan zitten. Ze zag het bed inzakken ofdat naast haar iemand ging zitten. Het is toen ook nog een hele tijd geweest dat er s'avond bij hun voor de raam iemand in een donker hoekje naar binnen stond te gluren. En ook die achterom kwam lopen en toen mijn man heb in de tuin zag staan rende deze persoon weg :s Ze hebben toen een touw gespannen in de tuin e.d met alarm maar daarna is het niet meer gebeurd owh ja nog iets: voordat je bij hun in de achtertuin komt moet je door een kort donker paatje.. Zijn zus kwam s'avonds thuis en toen zag ze een man in dat paatje staan en is toen naar binnen gerend en de buurman via de voordeur gaan halen.. maar toen die ging kijken was die man in het paatje al weer weg. zo'n eng verhaal vind ik dit, maar ik geloof er tog in en die man die gluurde en in het paatje is denk ik de man van de vermoorde vrouw geweest. Ik had iig de rillingen toen hij mij het verhaal vertelde, maar het is zo interssant allemaal maar tog zoooo eng
Ik heb wel een aantal dingen meegemaakt maar merendeels heb ik gevoelens bij mensen. Voel ik aan hoe ze zijn. Maar dat vind ik op zich niet eens iets paranormaals te noemen. Ik ben daar gewoon gevoelig voor en ik vind het zelf niet altijd prettig. Je weet natuurlijk niet anders maar later kom je erachter dat niet iedereen dat heeft. Soms kan ik iemand op het eerste gezicht al niet moeten, weet ik al wat er van gaat komen maar leg dat eens uit als niemand dat verder merkt? Zeker in een werksituatie is dat lastig, ik signaleer zoiets als eerste maar pas veel later komt dat ook uit. verder heb ik periodes dat ik veel gevoeliger ben dan anders. Op het moment heb ik dit veel minder, leef ik anders maar een paar jaar terug voelde ik het als ik een sms zou krijgen. Een kriebelig gevoel in m'n maagstreek. Zeker als die persoon een sterk gevoel voor me had. Heb ook wel eens een sms gehoord voor hij echt aankwam. Vlak daarna kreeg ik hem echt. Een paragnost heeft eens gezegd dat ik heldervoelend ben, en dat er later ook helderhorendheid bij zou komen. Maar dat ik eerst een veel aardsere periode door moest maken. Waarin ik daar minder mee bezig was. Ze zei ook dat de man die ik tegen zou komen (toen was ik nog alleen) me daarbij zou helpen, door zijn aard. Een poosje later kwam ik hem tegen. Ik heb het ook vaak met hem, als hij ineens een heel sterk gevoel heeft en zich niet goed voelt op dat moment kan ik op een afstand voelen wat hij voelt. Dan sms ik hem en blijkt het ook zo te zijn. Voor mij is dat normaal. Zo had ik voor de 1e vaccinatie van m'n jongste het gevoel dat ik het niet moest doen. Ik heb het daar nog bijna afgezegd, het is dat het een erg drukke periode was en we dan later weer terug zouden moeten. Dus toch maar gedaan. Ze bleek een reactie te krijgen waardoor ze drie uur gegild heeft en er puntbloedinkjes op haar beentje verschenen. Achteraf bleek het mee te vallen maar we hebben die nacht wel ter observatie in het ziekenhuis doorgebracht. Op die momenten kan ik me voor m'n kop slaan dat ik niet naar m'n gevoel heb geluisterd. Ze is namelijk m'n 4e en bij die anderen heb ik dat gevoel niet gehad. Verder heb ik periode gehad dat ik stoorde op het lichtnet Was heel bizar, denk dat dat iets in je uitstraling is ofzo. Overal waar ik kwam gingen de lichten knipperen of uit. M'n vriendin werd er gewoon bang van. Zaten we ergens..begon het weer.. Zelfs wel eens de hele verdieping van een parkeergarage waar we liepen. Buiten zagen we dat het ook echt alleen die verdieping was. Ik voelde me toen ook niet zo goed, ik weet dat m'n zus dit ook gehad heeft. Volgens mij heeft het ook een naam. Ik las dat iemand had dat de dvd ofzo bleef branden terwijl de stekker eruit was? Heb ik ook gehad met een radio...zaten geen batterijen in maar hij bleef een poosje spelen nadat ik de stekker eruit trok. Was wel eng maar misschien is er een verklaring voor. Verder heb ik na de geboorte van m'n oudste dochter denk ik wel bezoek gehad van een voorvader van m'n partner. Hij heeft een Iraanse verwekker maar verder nooit lang contact gehad met hem of zijn familie. In m'n kraambed, ik was tussen waken en slapen verscheen er een arabisch uitziende jonge man aan m'n bed. Hij keek naar m'n dochtertje en ik vond het niet prettig. Dus ik deed waakzaam m'n ogen open en toen zag ik hem niet meer. Dit herhaalde zich een aantal keer tot ik m'n ogen maar niet meer dicht deed. Het was in elk geval niet zoals een gewone droom. Daarvoor was ik niet genoeg in slaap zeg maar. Tussen waken en slapen ben je ook het gevoeligst voor dit soort dingen.