Nou ik ben beniewd! Mijn vriend en ik hebben ook eens een keer s'nachts in het donker een foto gemaakt in de woonkamer van mijn schoonouders. Toen we de foto's bekeken zag ik een hoofd boven de stoel wegkomen! Of dat ik een foto van mij zelf nam en dat ik achter mij in het raam ook een hoofd zag (het was ook donker) een maand terug stond ik bij ons in de keuken af te drogen en opeens ging de keukenlamp aan..mijn vriend was boven! Of dat ik trap af kom en tot 3 keer aan toe ben ik van de ene laatste tree afgevallen..(voelt net alsof ik wordt gestruikeld.) Mijn vriendin is paranormaal en is toen een keer boven op de overloop geweest..en ze kreeg het echt benauwd daar..ze zei daar een man stond..Nou hoezo eng! Ben blij dat we in december in een nieuwbouw woning kom..Nog helemaal schoon haha.. Mijn schoonmoeder en schoonzus en haar vriend die allemaal een harde klap van boven hoorde..Maar er was boven niks omgevallen of wat dan ook. Ik ben altijd bang in het huis van mijn schoonouders..(best wel groot vrijstaand huis) Ik durf nooit alleen in het donker na boven heel raar..(nou ben ik sowieso bang in het donker maar goed) Mijn vriend en zijn zus die na elkaar in een stacaravan woonde en allebei dezelfde droom hebben gehad over een man in een zwart pak en hoge hoed..Creapy Zo kan ik wel meer verhalen vertellen maar dat heb ik geen zin om te typen haha (krijg ik lamme vingers) Maar ik geloof absoluut in het paranormale. Ik hoop niet dat ik echt een geest ga zien want dan ga ik echt op de loop en keihard gillen! Sorry voor mijn lange verhaal trouwens
Ook voel ik dingen heel goed aan. Zo was ik bij alle 3 mijn kinderen meteen overtuigd van het geslacht. Heb ook een droom gehad dat ik jarig was en er visite was. Ik was weer in mijn oude (dus dat enge) huis. Mijn familie was er en ook mijn opa die in 1985 is overleden. Ik was zijn favorietje toen hij nog leefde en heb altijd het gevoel gehad dat hij bij me was. In de droom zei ik tegen mijn opa dat hij dood was dus wat hij op mijn verjaardag deed Toen zei hij dat hij altijd bij me was en me altijd zou beschermen. Was tijdens mijn zwangerschap die droom. Ik was in de steek gelaten (wat nu gelukkig allemaal weer goed is) en voelde me depri en eenzaam. Die droom gaf me veel troost.
Haha jah ik heb ook verhalen te over hoor... brrr... maarrem nieuwbouwhuis zegt niets Ik heb in een studentenflat in Amsterdam gewoont waar regelmatig vreemde dingen geneurden zoals een radio die in ene aanging en allemaal van die dingetjes. Ik heb er een oude man met een grijze baard van de trap zien zweven en op een avond zag ik soldaten lopen Was toen een keer in het Joods hostorisch museum en zag toen dat er precies op die plek een heleboel joden op zijn gepakt die allemaal vergast zijn En bovendien was er voor de oorlog een begraafplaats op die plek BRRRRRRRRR....
Oke, nog 1 verhaaltje als afsluiter dan hou ik erover op, maar vind dit zo'n bijzonder verhaal. Mijn vriendin heeft een dochter die inmiddels 15 is. Toen ze 2 of 3 was had ze 3 poppen. We vonden het altijd al een beetje creepy dingen maar owkee. Maar het rare was, ze noemde de poppen Aagtje, Gerritje en Trui Hoe ze op die namen kwam is ons een groot raadsen want zo oudhollands als het maar zijn kan BRRRR... En ze zei altijd: het zijn mijn kinderen maar ze leven niet meer, ze zijn omgekomen bij een brand
Ik zit nu ff te denken, maar mijn tante is vorig jaar overleden en zij wilde absoluut een witte begravenis, iedereen moest ook in het wit komen en zij wilde witte rauwboeketten en er werden witte rozen uitgedeeld om die op haar witte kist te gooien. De dienst begon en het was opzich best mooi weer maar hoe langer de dienst duurde hoe donkerder het werd buiten, en wat denk je? Het begon te SNEEUWEN!! (Eind maart was het) Nu kan het allemaal puur toeval zijn, maar wij vonden het een mooie gebeurtenis! En grapten dat zij dit van bovenaf geregeld had
@monkylove Nieuwbouw zegt niks?? OMG nou dan hoop ik niet dat er dan iets binnen komt haha.. Ieel die studentenflat..Nou ik zou echt gaan gillen zeg.. WAt een creapy verhaal van die dochter met haar poppen !
Ik vind jullie verhalen frustrerend Waarom maak ik nou nooit zoiets mee? Ik vind het frustrerend dat ik het niet snap, niet kan begrijpen. Zucht
Merijn, het is ook niet echt te begrijpen denk ik. En het is ook niet iets wat te verklaren valt. Mijn vriend is ook sceptisch en probeert vaak te redeneren wat hij dan ziet op tv, maar ik ben van mening dat dat niet kan. Zelf heb ik ook niks gezien hoor, geen openbaringen gehad, geen lampjes die aan en uit flikkerden e.d. Maar ik geloof wel dat er meer is, dat wel.
Ik denk dat je er ook open voor moet staan om iets te zien of te voelen. Ik sta er nu niet meer voor open en daarom zie ik ook niks meer, vind het allemaal te eng. Wel voel ik dingen om me heen dan krijg ik kippenvel alsof iemand me aanraakt. Niet over me hele lichaam maar op 1 plek. Ik vraag dan heel netjes of diegene weg wil gaan.
Merijn, misschien sta je er heel sceptisch tegenover en laat je het daarom neit toe. Het is ook neit zo dat ik dagelijks dingen meemaak hoor, nu alweer een hele tijd niet. Maar ik ben er niet mee bezig maar sta er ook niet sceptisch to. Gewoon neutraal.
Wow! Dat programma kan ik echt niet kijken, ook niet dat programma van Discovery. Heb ik een keer voor de grap gekeken (natuurlijk is dat laat op de avond en keek het alleen in bed), nou ik heb met het licht aan geslapen hahaha
Ik ben zelf ook sceptisch, ondanks dat ik dingen gezien en meegemaakt heb. Ik probeer ze altijd eerst met logica te verklaren. . Okay, ik heb nog wel een leuke . Mijn man drumt. Solo's neemt hij soms op met een recorder. Jaren geleden had hij een solo opgenomen, en was daarna vergeten de band stop te zetten. Toen hij later de solo afluisterde hoorde hij na afloop dus dreigende stemmen. Stemmen in een Slavische taal, Russisch of zo. Vroeger hebben hier in de oorlog Poolse en Russische soldaten gezeten, het huis stond er toen ook al, waarschijnlijk overgebleven energie of zo? Merijn, paranormale mensen krijgen op verschillende manieren informatie binnen, de één met letters, de andere complete scénes en weer iemand anders door fragmenten of geuren. Dat is bij iedereen verschillend. Paranormale gebeurtenissen... Ik denk dat het energie is. Energie die blijft hangen na bijvoorbeeld een gebeurtenis, of na de dood van iemand. Ik weet het ook niet precies haha, maar ik denk dat gevoelige mensen deze energie oppikken. Kijk maar naar het zesde zintuig, sommige paranormaal begaafden die daar aan mee doen zijn echt goed! Echt met geesten praten....Nou dat weet ik niet of ik dat geloof hoor.
Ik vind het allemaal eng maar ook erg interessant. Verder nooit iets meegemaakt, maar daar ben ik ook blij mee! Alleen deze foto vond ik wel apart!Maar dan wil ik het voor mezelf verklaren, dus dan ga ik er maar vanuit dat het een stofdeeltje is..
Ik heb wel 2 keer gedroomd dat ik zwanger was. (voordat ik t wist) En guess what, beide keren was ik ook echt zwanger. De eerste keer droomde ik er zelfs bij dat het een jongen was, wat dus ook klopte. Maarja, van de andere kant droomde ik ook dat die jongen direct na zn geboorte al kon praten, dus of t nou echt zo geloofwaardig was...
Haha zo droomde ik, toen ik zwanger was van Mayron, dat ik in een stal beviel en er een geit uitkwam Heb m maar bij de andere geiten gezet
Wahahaha Hier gelukkig ook geen paranormale "dingen" meegemaakt. Af en toe wel het gevoel dat ik bekeken wordt, maar misschien is dat de buurman wel Ben vrij nuchter maar geloof wel dat er iets is. Ik heb 1 droom gehad, misschien valt dat wel onder het paranormale ( of is het gewoon toeval ) De nacht voor de 20 weken echo van onze zoon had ik een droom. Ik lag op zo'n bed, een vrouwtje maakte de echo en mijn man stond aan mijn zij. Op het schermpje zag ik de kleine die begon te zwaaien ( eerder wuiven ) De vrouw zegt, met een ontzettend brabants accent " Ooh kiek, het liekt de keuningin wel!" Wij lachen. Het geslacht was niet te zien, vervolgens draait de kleine zich om en hoppaaaa benen wijd. Overduidelijk een jongetje. Ik heb deze droom de volgende ochtend een beetje lacherig aan mijn man verteld. En die middag, echt het ging PRECIES zo zoals ik heb gedroomd. Het wuiven, die vrouw en hoppa de benen wijd. Ik was zó blij dat ik het aan mijn man heb verteld, die geloofd helemaal nergens in. Maar nu stond hij toch wel erg verbaasd te kijken, en ik ook!