Ik heb alles voor hem over. Als hij in moeilijkheden is kom ik voor hem op, wat het ook is (hebben het laatst hierover.gehad i.v.m. Transplantaties in de familie, van vader op dochter mislukt en later moeder op dochter geslaagd ) ook in geval van ongevallen zoals ik mezelf ken handel ik direct ( dit komt ook door een wetenschap die ik heb) In het dagelijks leven is hij alles maar mag lang.niet.alles!
Ik heb zeker niet alles voor mijn kinderen over. Zou niet gezond zijn en ze moeten een eigen identiteit opbouwen. Dat kan alleen door niet altijd alles voor ze over te hebben en daarnaast ben ik niet alleen maar moeder, maar ook vrouw van en heb ik mijn eigen kleine dingen. Maar als het gaat om de vraag of ik mijn leven zou geven voor mijn kinderen. JAAAA, zeker weten. Als ik in staat zou zijn om mijn leven op te offeren en daarmee mijn kind een toekomst te bieden zou ik dat zeker doen. Mijn kinderen kunnen heel gelukkig worden zonder moeder, maar ik zou als moeder nooit meer gelukkig kunnen zijn als ik weet dat ik mijn kind had kunnen redden maar voor mezelf gekozen zou hebben. Ik weet zeker dat ze liefdevol opgevoed zullen worden door mijn man en de rest van de familie en een geweldig leven tegemoet zullen gaan.
Ja ik zou het ook doen, mijn leven geven voor mijn kind, ook al heb ik er nog meer rondlopen. Zou anders echt niet met mezelf kunnen leven, dan ga ik liever dood met de wetenschap dat al mijn kinderen veilig zijn met hun vader/opa/oma/etc.
ik bedoel dit zeker niet verkeerd.. maar ik denk dat jij zo denkt omdat je nog geen moeder bent, dat gevoel van beschermen alles voor je kind willen doen is niet vooraf te bedenken.. dus ja ik zou mijn leven geven voor mijn kinderen!
Ook ik heb niet alles voor mijn kind over. Zou toch heel graag willen dat ze tot een zelfstandige (jonge)vrouw opgroeit en ben van mening dat ik dat een beetje in de weg zou staan als ze alles van me zou mogen of als ik alles voor haar zou regelen. Daarnaast ben ik naast moeder ook nog gewoon mezelf. Ik vind het af en toe heerlijk om alleen tijd voor mezelf te hebben, dus mijn leven in die zin opgeven zou ik niet doen. Maar als ik letterlijk mijn leven zou moeten geven voor mijn dochter dan zou ik daar geen seconde over hoeven nadenken..ik doe het meteen!
ja ik zou direct mijn leven geven mocht dat het leven van 1 van mijn kids redden. Ik zag laatst toevallig een film waarin een vader zelfmoord wilde plegen zodat ze zijn hart aan zijn zoontje zouden kunnen geven (die ging anders dood). Ja dat kan ik me 100% voorstellen. En dat mijn kids dan geen mama meer hebben... ja dat is erg... maar ze hebben ook nog een papa, opa en oma etc. En misschien krijgt papa wel weer een nieuwe vrouw die ook goed voor ze zorgt (slik). Ik heb trouwens wel nog een eigen leven. Mijn kinderen worden daar niet slechter van. Toevallig deze week hebben ze 2 nachtjes bij opa en oma geslapen. Dat doen wij heel sporadisch maar jeetje wat hebben we genoten. We deden het vooral voor oma en de kids hoor maar heerlijk 2 dagen uitgeslapen. Bij mijn man achterop de motor en uitgebreid shoppen lunchen zonder rekening te houden met de kids... Na die dagen was ik wel weer blij dat ze er waren hoor Lijkt bijna of ik ze met andere ogen en hernieuwde energie bekijk!
Ja ik zou alles doen voor mijn kinderen... Wij staan voor een moeilijke periode met onze jongste... zijn nieren zijn vanaf zijn geboorte al heel slecht en hij zal een deze maanden moeten gaan dialyseren en zodra hij groot genoeg zal hij een nieuwe nier moeten krijgen... Hoe verdrietig wij ander half jaar geleden ook met dit nieuws waren, beiden zeiden we gelijk, hij mag die van mij hebben... Momenteel worden we getest wie geschikt is...
Daar hoef ik nog geen seconde over na te denken, ik zou mn leven zeker geven voor ons zoontje. Al hoop ik dat ik nooit voor die keuze kom te staan. Ik wil zolang mogelijk van hem kunnen genieten!
Ik zal veel laten voor mijn kinderen, maar ik hoop wel, dat ik mijn hobby, schaken, kan blijven uitoefenen. Dat is maar een keer per maand op zaterdag en verder alle maandagen, maar ik vind het zo leuk. Heb de afgelopen twee jaar de maandagen moeten missen, omdat mijn ega naar school moest, maar hoop het nu nog voor de zomer weer op de maandag op te pakken. Maar ik moet ook kijken, hoe ik het ga doen met de werkdagen, of ik thuis kan werken, of dat ik de zaterdagen moet gaan werken. Niet alle zaterdagen, maar wellicht de helft ofzo.
Ik zou mijn leven geven voor mijn zoontje ja.. als het had gekund had ik mijn dochter* alles gegeven, dat kon niet, toen dacht ik dood te gaan.. ik kan daar nooit meer doorheen weet ik, zou ik zelf verbranden om hem te redden dan is dat zo. Hij heeft zijn leven nog voor zich en inderdaad zijn papa en opa's en oma's die ook erg veel van hem houden.. Maar als het niet om iets levensafhankelijks gaat dan heb ik niet alles voor hem over. Wel veel, maar alles, dat is een erg groot en ruim begrip waar ik nu niet alles uit kan aanhalen.
ja ik zou dus wel mijn leven geven voor mijn kinderen ten alle tijden ik heb geleeft zonder de kindjes en nu leef ik met kindjes en ik zou nooit meer zonder ze kunnen en kan me niet voorstellen om er eentje te moeten missen dat kan ik dus echt niet heb alles maar ook echt alles voor ze over wat ik ook voor ze moet doen heb ze gekregen en hou onvoorwaardelijk veel van ze kan geen dag meer zonder ze eigenlijk heel erg maar het is zo
Ik zou meteen mijn leven geven als k daarmee liv kon redden. ze is het middelpunt van mijn leven, al betekend dat niet dat ze overal haar zin in krijgt. Daar worden kindjes niet beter van. Helaas heb je niet de keus als het om leven en dood gaat, maar zo wel dan was die snel gemaakt.
ik zou mijn leven NIET geven voor 1 van mijn kinderen aangezien de andere kinderen dan zonder moeder moeten leven. stel je voor ik zou mijn leven geven voor die van mijn dochter. Dan is mijn zoon alleen op de wereld aangezien hij niet erkend is door zijn bio vader en die ook niks van hem wil weten. ok hij heeft zn papa wel die hij nu heeft maar die heeft geen rechten over mijn zoon. dus conclussie zoon gaat naar pleeg gezin /tehuis. dan nog hebben we de aankomende baby nee ik kan niet egoistich zijn als ik 1 kind had had ik het gedaan maar ik kan niet aan 1 kind denken als je er meerdere heb
Ik heb maar 1 kindje, dus voor mij is het misschien makkelijk praten, maar ik denk dat ik áltijd mijn leven voor mijn kind zou geven. Al zou het mijn 2e, 3e of 4e zijn. Dit omdat ik niet geloof dat ik verder zou kunnen leven met de gedachte dat ik mijn kind hád kunnen redden met mijn leven maar dit niet gedaan heb. Nu dus, helemaal met 1 kind, zou ik 100% mijn leven geven!
valt me op dat veel vrouwen hier hun leven zouden geven voor 1 van hun kinderen maar denk je dan wel na over je andere kinderen ? hoe gaan doe het voelen zonder moeder? als je alleen staand bent met 2 kinderen en vader uit beeld zou je het dan nog doen? zou jij je andere kind moeder ziel alleen kunnen laten ? nja 2 dan aangezien je je leven geeft voor 1 van de kinderen
Ik zou mijn leven geven voor mijn kind. En ja, dan zou mijn kind (of kinderen) verder moeten zonder mama, maar ik vind dat nog beter dan dat ze zelf het leven wordt ontnomen. Ieder kind kan op verschillende manieren een ouder verliezen. Een ongeluk, ziekte, of wat anders. Klinkt hard, maar daar komen ze wel weer overheen. Helemaal als ze samen zijn. En nee, ik vind niet dat iemand die daar anders over denkt, egoïstisch.
Het ligt eraan in welke situatie ik zou zitten Als ze zeggen of jou leven of die van je kind en hun papa is erbij dan zeg ik mijn leven maar pas zodra papa weg is met de kinderen Ik heb onwijs veel voor mijn kinderen over ook mijn leven ja zelfs als dat betekend dat ik 1 kind alleen laat maar diegene heeft wel 2 lieve opa's en oma's en een hele lieve papa waarvan ik zeker weet dat Ze met veel liefde zullen opgroeien Ik zou mijzelf nooit kunnen vergeven als ik had geweten dat ik mijn kind had KUNNEN redden maar het bewust niet gedaan heb omdat ik nog een ander kind heb Maar wanneer ik alleen ben en iemand zegt jou leven of zijn leven tja ik vertrouw zo iemand natuurlijk niet dus wie zegt dat wanneer ik dood ben ze mijn kinderen niet alsnog pakken ! Dus het ligt een beetje aan de situatie
Ik zou zonder meer mijn leven geven voor 1 van mijn kinderen. Heel simpel, kinderen kunnen leven zonder moeder. Ik niet zonder het kind dat ik niet redde omdat ik mezelf zo belangrijk voor mijn kinderen achtte. En dan nog de vraag, hoe zouden broertjes en zusjes naar jou als moeder kijken als jij hun broertje of zusje niet hebt proberen te redden? En alles over hebben voor je kinderen betekent niet ze alles geven wat ze maar willen. Alles over hebben voor je kinderen betekent precies die zorg geven die ze nodig hebben ondanks jezelf of jou bezigheden. Jij hebt immers er voor gekozen om kinderen te krijgen. En dat betekent dus ook de zorg om hun een stabiel persoontje te laten worden en geen verwend nest omdat ze alles kregen. Hoe moeilijk het soms ook kan zijn om "nee" te zeggen. Of om ze te straffen voor iets waarvan zij zeggen dat ze al lang inzien dat het een domme keus was dat te doen. Dus ja, ik heb alles over voor mijn kinderen.