Hallo, We zijn er over aan het denken om te verhuizen naar Rosmalen, maar ik ben benieuwd wat de mensen ervan vinden die er wonen of vandaan komen of het kennen. Wat is er leuk aan of wat niet en waarom? Zijn er trouwens tips qua wijken, waar wel of niet te wonen als gezin met jonge kinderen? Alvast bedankt!
Ik zou graag willen weten of we bepaalde wijken zouden moeten mijden om te gaan wonen, omdat er veel criminaliteit is, of juist omdat er alleen maar senioren wonen of zoiets. Of dat Rosmalen een beetje dorps is als in ons kent ons. Dat soort dingen.
Zo goed ken ik Rosmalen niet om te weten waar veel senioren wonen, maar voor zover wij weten zijn er geen probleemwijken. In Den Bosch wel, maar daar wil je niet heen toch? Verder is Rosmalen véél te groot om het ons kent ons-gevoel te hebben. Misschien wel in de wijken zelf, zoals de Groote Wielen als dat eenmaal af is. Maar wat ik eerder al zei, ik ken Rosmalen verder ook niet. Ik ga er wel regelmatig naartoe om te winkelen, maar verder niks eigenlijk.
Ik kom zelf uit Den Bosch, maar door werk regelmatig in Rosmalen. Vind het een leuk dorp om in te wonen, maar weet niet of er echt gedeelte zijn die je moet mijden. Zit in ieder geval een heel leuk centrum vind ik, ik kom er vaak in ieder geval. De grote wielen zou ik dan weer nooit willen wonen, trekt mij totaal niet. Maar voordeel wel natuurlijk dat het en nieuwe wijk is en er veel jonge gezinnen wonen. @TS, waar woon je nu dan (omgeving) en heb je familie hier in de buurt wonen dat je er naar toe wil
Ik zou er gewoon heen gaan en door de wijken rijden of lopen. Dan krijg je het beste gevoel van een wijk. Je merkt het meteen wat voor soort wijk je mee te maken hebt. Zou zelf graag ooit richting Rosmalen verhuizen, maar omdat ik wel een voorkeur heb qua wijken blijft dat nog even toekomstmuziek....(best duur daar). En idd het is geen echt dorp-dorp, daar is het te groot voor. Maar ik kom er wel graag, woon zelf in Den Bosch.
Nou, ik vind Rosmalen niet heel duur vergeleken met de huizen waar wij wonen hoor.. Wij zouden daar wel een huis kunnen kopen als we willen, maar in dit dorp niet, maar ik wil dit dorp niet uit.
Wij wonen ook een dorp verder Maar wij komen regelmatig in Rosmalen maar ik heb geen idee of er daar buurten zijn waar je beter niet kunt wonen. Ik heb er in ieder geval nog nooit iets over gehoord.
Da's skôn, um te leze, da men benieuwd is, hoe ut leve is in Rusmolle. Ut is Rosmalen, woar ik van houw M'n eige durpke, da blèf ik trouw. Ik heb er 32 jaar gewoond. De gemeente 's-Hertogenbosch staat bekend als een dure gemeente, qua huizenprijzen en qua belastigingen. Maar je woont ontzettend centraal in het land. Maastricht, Utrecht, Roergebied, Arnhem, Amsterdam, Rotterdam allemaal redelijk dichtbij. Goede treinverbinding en twee snelwegen dichtbij. Daarnaast is de busverbinding met 's-Hertogenbosch redelijk te noemen. Ik zeg al, heb 32 jaar in Zandhazendurp gewoond. Maar ik zou er niet meer willen wonen. Mijn ouders wonen daar en juist vanwege het goede contact wil ik er niet wonen. Wij zijn familiair en wij vinden het heel erg speciaal, als we mijn ouders zien. Als ik ook terug naar Rosmalen zou gaan, dan wordt de stap om naar mijn ouders te gaan te klein en voor je het wet zijn we er weer elke dag. Nu is het leuk en speciaal en het gevoel dat we dan krijgen, dat willen we koesteren. Maar, ik mis Rosmalen. Elke dag.
Haha Vivian, misschien ken ik je dan wel. Ons dorp begint met een N. en dat van jullie? Dinh, wat een aparte reden om niet meer in Rosmalen te willen wonen. Ik woon ook in hetzelfde dorp als mijn moeder, maar zie ze echt niet iedere dag hoor!
ik woon er en met veel plezier, ik kom van lieshout en woon hier nu 3 jaar, tjah mis wel wat dingen , zie me moeder niet zoveel meer en vriendinnen . maar er zitten hier veel winkeltjes en cafetjes om te eten en lekker dicht bij de stad(den bosch) met de trein voor 3 euro op en neer . als je bepaalde dingen wilt weten kun je een pb sturen
wij wonen op de hondsberg , wel veel kids hier en natuurlijk de grote wielen , allemaal nieuwbouw en veel kinderen ...
Wij wonen in Maaskantje Of te wel Sint-Michielsgestel hahaha. Maar ik kom regelmaig voor de verloskundige in Rosmalen en die zit dan ook in de Wielen. Grote nieuwe wijk joh!
Bedankt voor de reacties tot nu toe! Ik woon nu zelf in 's-Hertogenbosch al meer dan 10 jaar. Maar we willen groter gaan wonen en voor hetzelfde geld, krijg je in Rosmalen meer ruimte vergeleken met DB. Mijn man en ik komen allebei niet uit Brabant, hebben vanwege studie ook lange tijd in de randstad gewoond. Familie en vrienden wonen helaas niet in de buurt. Vanwege werk kunnen we niet dichterbij hun wonen. Maar we voelen ons thuis in DB, en Rosmalen lijkt ons dat gevoel ook te geven. Idd hebben we in de tijd dat we in DB wonen weinig contacten opgedaan, op wat buren na. We werken allebei ver buiten DB. Vanwege de kinderen zou ik het wel leuk vinden om in een buurt terecht te komen waar je wat meer contact met elkaar opdoet waar het veilig voor ze is om te spelen en dat er een goede basisschool is en kdv. Van de wijk Hondsberg had ik niet eerder gehoord, ik ga eens kijken op Funda. Welk postcode heeft dat. En hoe meer input hoe beter!
Ik woon nu 1 km van mijn schoonzus en die zien we regelmatig, dan weer weken elke dag, dan weer alleen de weekenden. Niet erg, is voor mijn ega belangrijk, dat ze haar zus dichtbij heeft. @Hondsberg, 5243 X. Mijn ouders wonen daar, leuke wijk en het centrum is op loopafstand. Viel me trouwens wel op, de laatste tijd, dat veel winkels met koopavond om 2000 uur dicht gaan, met name de Blokker. En om 20.00 zie je niemand lopen over De Driesprong. Moet je hier proberen.... hartstikke druk, maar wel een dorps gevoel hebben wij hier. Terwijl het maar 30 km ten oosten van Rosmalen ligt. Plus... de prijzen scheelt een tienduizenden euro's. Hier heb je nog grote huizen beneden de 2 ton.... Woon aan de andere kant van de sloot, die we ook wel Maas noemen.
Ligt er aan welke buurt je woont in Den Bosch denk ik. Woon er zelf nu 9 jaar, mijn man is een Bosschenaar. We wonen in een volksbuurt en hier gaat iedereen wel leuk met elkaar om. Maar we gaan niet bij elkaar op de koffie ofzo. Met mooi weer is er meer contact, dan leeft iedereen hier buiten en zit aan de voordeur Maar mis soms idd ook een vriendin waar je ff snel een bakkie kunt doen. De dichtsbijzijnde vriendin woont in Schijndel, dan ga je toch al snel plannen, omdat je een half uur moet rijden.