Nee heb het hier nog niet gedaan. In de woonkamer geen hoge kasten en in haar kamer speelt ze niet alleen zodra dat wel gebeurd worden de kasten verankerd.
@Jo79: Is dat serieus de reden dat je bij archiefkasten maar één la tegelijk kunt openen? Ik weet wel DAT het zo is, maar heb nooit nagedacht over het waarom. Om eerljk te zijn vind ik het een redelijk debiele maatregel, zal wel gekomen zijn door onze sue-happy Amerikaanse vrienden. (Ook altijd lachen om de Engelse versie van een gebruikershandleiding te lezen en te vergelijken met andere talen.) Als je als volwassene een archiefkast gaat gebruiken als ladder en daarbij je nek breekt, is dat gewoon natuurlijke selectie hoor. Dus gezien het overbevolkingsprobleem mogen archiefkasten van mij gewoon normale lades krijgen. Terug ontopic: Hier ook geen losgeslagen kind, maar wel een losgeslagen moeder. Toen mijn man de boekenkasten niet wilde verankeren, ben ik er zelf maar eens aan gaan hangen om mijn punt te bewijzen. Helaas bewees ik zijn punt. . Wij hebben boekenkasten met 6 diepe planken. Op elke plank staan twee rijen met boeken. Loeizwaar, die dingen vallen echt niet om. (Bovendien vrees ik dat mijn man onze zoon wurgt, als ie het in zijn hoofd haalt om zijn kostbare boekencollectie als klimrek te gebruiken. Dus dan maakt verankeren hoe dan ook niet meer uit, haha.) De commode is wel verankerd. En ik denk dat we de kledingkast ook nog maar moeten doen. Ik kan niet zo in mijn maag zitten met gaten in de muur, als het om de veiligheid van ons kind gaat. Tip voor degenen die nog een baby of kinderkamer gaan inichten; bewaar wat van de verf die je voor de muren gebruikt in een glazen potje. En bewaar het niet in de schuur, wij zijn een lading verf kwijt geraakt doordat het een paar keer bevroren en ontdooit is geweest. Verf van de kinderkamer staat veilig op zolder, dus tegen de tijd dat we meubels willen verzetten, maak ik de gaatjes dicht en geeft ik er even een likje verf over.
Als n archiefkast normaal open gaat valt ie steeds heel irritant naar voren , niet om. Want hij rust dan op de lades maar ook niet bepaald handig.
Ja. Moet er niet aan denken dat mijn kinderen er in klimmen en ze heel de kast over zich heen krijgen. Dit is vroeger met mijn nichtje gebeurd en dat was alles behalve leuk. Wij hebben ook wel meubels die hoog genoeg zijn om in te klimmen. Zoontje al een keer van de kOelkast moeten plukken omdat hij dorst had en zelf wel even drinken wilde pakken. Had ook zo om kunnen vallen met wat pech. Als je het kan voorkomen dan doe ik dat. Net als trap hekje en Keuken kastjes beveiligen vind ik dit gewoon logisch en het is zo gebeurd.Het zijn trouwens gewoon 2 haken die bovenin in de muur zitten. Nietcompleet vast genageld. En ja wat gaten in de muur maar ja dat vind ik niet zo erg. Verzinnen we dan wel weer wat op. Beter wat gaten in de muur dan mijn kind in het ziekenhuis. Vooral zoontje klimpt overal op en vind hem regelmatig op de vensterbank of zelfs op het aanrecht als ik even ben plassen.
in de kinderkamer staan de kasten vast... nadat 1 van de meiden keer op commode klom en ermee om viel..