Heb jij de verwarming al aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Spoetnik, 11 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier ook zo ongeveer 18-19 graden buiten, en later op de dag richting 23. Binnen 21-22 met de deur open, vind ik ook echt geen verwarming-moet-aan-temperatuur.
     
    tuc vindt dit leuk.
  2. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.990
    18.694
    113
    Het is gezonder, goedkoper en minder milieubelastend. Dat zijn in ieder geval wat redenen die ik wel logisch vind.
    In mijn keuken is het 's winters ook vaak tussen de 13-15 graden, we hebben alleen in de woonkamer een verwarming (de slaapkamers worden daardoor wel weer redelijk warm). In de zomer minimaal het dubbele (paar weken geleden nog 32 graden) en dan heb ik toch liever die wintertemperatuur haha.
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  3. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Nee.
    Supergoed geisoleerd huis dus als het goed is deze maand sowieso nog niet nodig.
    Heb welgeteld 1x koude voeten gehad twee weken terug ofzo. Maar koud was t verder niet.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  4. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Hier ook geen verwarming aan voor 1 oktober. Als hij eenmaal aangaat dan blijf ik hem aandoen. Dus nog even wachten. De komende dagen schijnt als het goed is de zon meer dus lekker alle luxaflex open zodat het zonnetje naar binnen kan.

    Binnen is het nu 21,5 graden.
     
  5. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Dat zijn precies de redenen idd.

    Ik zie geen reden om het níet zo te doen.
    Waarom de verwarming aanzetten als mijn lichaam het zelf op kan lossen.

    Leuk voordeel is ook dat het goed is voor de vetverbranding als je lichaam zichzelf op moet warmen ;)
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  6. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.990
    18.694
    113
    Hahaha precies.

    En als je even buiten bent geweest heb je het echt warm zodra je weer binnen komt (hoewel dat hier andersom is... veel mensen gaan zich in het winterse zonnetje opwarmen in hun tuin :rolleyes:)
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  7. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier is de warmte nog niet het huis uit te krijgen nog steeds 22 graden binnen met de achterdeur open
     
  8. Yviev

    Yviev Fanatiek lid

    23 dec 2017
    3.015
    2.709
    113
    Vrouw
    Wij hebben gister voor het eerst de klein beetje cv en houtkachel aangehad. Was 18 graden in huis. Buiten dat dat best fris is, wil ik ook geen vocht in huis:)
     
  9. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.713
    1.522
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb een nieuwbouwhuis met warmtepomp en vloerverwarming....afgelopen maanden bloedheet in huis (29graden...) en de verwarming ging gewoon de vloer opwarmen,gek werd ik er van!Ik kon hem niet uitzetten en na veel puzzelen ontdekt dat ik hem kon programmeren.Het is nu nog warm in huis,ramen open boven en beneden en de vloer is nog steeds 25gr ,lager gaat niet.Het is wel kil in huis dus ik heb een extra kacheltje gekocht, ook omdat de kamerthermostaat in de zon hangt en daardoor een te hoge temperatuur aangeeft...we zien wel hoe we de winter doorkomen....het word mijn eerste winter in dit huis.
     
  10. Yviev

    Yviev Fanatiek lid

    23 dec 2017
    3.015
    2.709
    113
    Vrouw
    Jeetje dat klinkt echt verre van ideaal! Wij wonen in een oud huis. Gauw warm en gauw heel koud. Dacht dat dat vervelend was, maar jou nieuwbouw is wel heel slecht te regelen zeg :(
    Kan je de thermostaat niet verhangen? Andere kant vd muur bijv of zit je dan bij de buren?
     
  11. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.990
    18.694
    113
    Vreselijk lijkt me dat, ik ben blij in de zomer dat we ons in ieder geval een beetje kunnen 'afkoelen' aan de lauwe (als je geluk hebt koude) vloer.
     
  12. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.713
    1.522
    113
    Vrouw
    Thuis
    Thermostaat mag ik niet verhangen helaas ,het is een huurhuis!Ik verlang inmiddels weer terug naar een gasgestookte woning hoor!Vooral omdat de woningbouw schittert door afwezigheid als er iets is.In de zomer is het niet koud/koel te krijgen hier en in de winter is het niet warm te krijgen,1 minuut de deur open en alle warmte is weg.
     
  13. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Nu is het weer 23 graden binnen met de kachel uit en deuren en ramen open. Zon op de glazen pui verwarmt hier de boel heel snel.
     
  14. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    De vloerverwarming heb ik inmiddels iets hoger gezet, het was 's avonds en 's ochtends toch wel wat koud in huis. De verwarming hebben we op de verdieping met de slaapkamers dicht gedraaid (ook vloerverwarming). Vind een koude slaapkamer wel lekker.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  15. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Vanmorgen heb ik even de verwarming aangedaan op 20 graden voor de oppas.
    Toen uit en de zon heeft het tot 21.5 graden bij verwarmd.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  16. PeAn

    PeAn Niet meer actief

    Vind het totaal nog geen verwarming weer.

    Het is hier nu met de achterdeur open, 23 graden in huis.

    Nu doen wij sowieso niet snel de verwarming aan. De thermostaat staat nu op 15 graden ingesteld en komt daar voorlopig nog niet onder, ook in de nacht niet.

    In de winter gaat hier vaak pas eind van de middag de verwarming aan. (Hoger dan 18 graden) Dan gaat iedereen rustiger aan doen in huis. Een graad of 18 vinden wij allemaal prima overdag. Heel soms dat we een avond de verwarming wat hoger zetten en anders zetten we kaarsjes aan en kruipen we onder een dekentje.
     
  17. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.158
    4.226
    113
    Vrouw
    Vandaag was het natuurlijk lekker warm in mijn huis. Alleen zie ik a.s. woensdag een weerbericht van 14 graden overdag! Ik ben bang dat dat de eerste kachel-dag is :o:
     
    DQueen vindt dit leuk.
  18. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Gister de verwarming aangedaan, was 18 graden in huis en vrij kil. Dus even op 19graden de verwarming gezet en na de middag weer uit.

    Ook aangezet om de was te laten drogen, iets met verbouwing en dus nu in de woonkamer de was ophangen grrrr
     
  19. Sneeuwmees

    Sneeuwmees VIP lid

    11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Hier is de verwarming al een paar keer aan geweest. Met name in de ochtend en avond koelt ons huis snel af. We hebben er geen speciale regels voor wanneer wij een verwarming aan doen. Als we het koud vinden, gaat hij aan, ongeacht welke maand het is.
     
  20. MamaMaya

    MamaMaya Fanatiek lid

    6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Hier moet de verwarming meestal pas aan als er enkele dagen geen zon is en het ook 's nachts flink afkoelt. Dat is grosso modo tussen 1 en 15 november ongeveer. Half februari kan hij vaak alweer uit. We wonen in een nieuwbouw (nu ja, ook alweer meer dan 10j oud) supergeïsoleerde houtskeletwonig. Op het ZO en Z hebben we een grote glazen erker die bij zon de hele woonruimte opwarmt, zodat het voorkomt dat zelfs bij vriestemperaturen de verwarming stilvalt. Vandaag heb ik de zonwering naar beneden gedaan toen het (rond 10u30) 24° was binnen. Dat is het nu nog steeds.

    (Desalniettemin zit ik 's avonds met een dekentje voor de tv :oops:)
     

Deel Deze Pagina