Verse pastasaus met blender

Discussie in 'De lounge' gestart door Linnie1985, 5 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Wij eten eigenlijk nooit pasta, maar vandaag heb ik er trek in. :p
    Ik wil het met verse tomaten maken en ik bedacht me dat het misschien wel gewoon in de blender kan. Iemand een idee hoe je dat doet? Moet je de tomaten eerst ontvellen en ontlijsten enzo, of kunnen ze gewoon in stukken in de blender?
    Wat moet ik er verder bij doen? Iemand nog een lekker receptje?

2. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    In de nieuwe allerhande van deze maand staat toevallig een recept. Of als je naar AH.nl gaat kun je daar recepten zoeken, dus ook van pastasaus. Alleen nu is het misschien al een beetje te laat voor je! ;)

Weet je het voor de volgende keer!

3. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    jaa dat kan! gewoon lekker erin doen wat je lekker lijkt! in principe kan je ook blaadjes kruiden enz erin doen dus een tomaat met vel kan ook maar is vaak minder lekker omdat je dan vliesjes in je saus krijgt

denk er wel aan dat tomaat veel vocht heeft vanzichzelf dus pasop met het toevoegen van vocht.

tip! boursain voor koken die potjes en dan tuinkruiden erbij in gooien! lekker sausje gegarandeerd!

4. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Bedankt voor jullie reactie!
    Ik was zelf alvast aan de slag gegaan. Ik heb de tomaten in stukken gesneden en gewoon met vel in de blender gedaan en dat ging goed! Paar teentjes knoflook erbij, theelepel sambal, 2 blikjes tomatenpuree en 2 lepels italiaanse kruiden. En het smaakte erg goed! Geen vliesje te bekennen.

Ik zal ook eens in de allerhande kijken.

Heb er inderdaad geen vocht bij gedaan. Ik zal de tip van de boursain ook onthouden, nu mag ik dat niet, ik volg een hypo allergeen dieet (dochter heeft kma), maar het lijkt me zeker lekker.

Deel Deze Pagina