18 uur gaat hij naar buiten en half stok. Natuurlijk!! 2 minuten stil om 20 uur. Respect en stil staan bij alle slachtoffers van de oorlog.
Ik ga hem halfstok hangen... Om18.00 uur. Ik ben wel vanhet type: als je iets doet, moet je het goed doen. Vlagprotocol voor Nederland Nou ja, één onderdeel van het vlagprotocol volg ik niet. Ik hang hem pas op als ik wakker ben, ik ga daar echt mijn wekker niet voor zetten. We haal ik hem vlak voor zonsondergang binnen. Ik vind dat zo slordig staan, vlaggen die in het donker nog buiten hangen. Of de wimpel erbij op een verkeerde dag. Ik vlag alijd met Koninginnedag, 4 mei en 5 mei. Incidenteel wel eens op andere dagen.
Wij hebben nog geen vlaggenstokhouder in dit huis (wonen hier sinds september) en we konden de vlag ook niet vinden... anders zo nog even naar de blokker, die hebben meestal wel een stokhouder en vlag. maar hier in de wijk wordt nauwelijks gevlagd trouwens. Waar we eerst woonden was het juist raar dat je niet vlagde.
Jazeker, altijd op 4 mei. Morgen gaat ie hoger, verder vlaggen we alleen op koninginnedag en als het jaarlijkse dorpsfeest er weer is.
Nu moet ik om 16.30 weg (werken) wil toch de vlag graag uit hebben. Half 5 uithangen kan toch ook wel, of zal dat raar staan?
Ik vind het ontzettend jammer dat er tegenwoordig steeds minder mensen vlaggen. Ik vind het gewoon een traditie en ik vind het erbij horen. Dus wij vlaggen ook gewoon weer vanavond!
Die van mij staat inmiddels ook klaar.. Met haakje, en gewassen.. Hij is weer als nieuw.. Spul is zo dun dat het bijna droog uit de wasmachine komt..
Wij vlaggen nooit, hebben dus ook geen vlag, vlaggenstok of vlaggenstokhouder. En verder weet ik ook niet of we 2 minuten stil zijn om 20.00 vanavond, dat zien we dan vanzelf wel weer. Wij zijn niet zo van deze tradities/'verplichtingen'.
Ben wel stil vanavond maar heb geen vlag ook geen mogelijkheid hem te hangen.Ben altijd stil waar ik ook ben weet niet beter. Als we de puf en tijd gehad hadden waren we zelfs mee gelopen vanavond . manlief is net binnen , gaat helaas niet lukken. volgend jaar weer een poging.