Heb jij de vlag half stok

Discussie in 'De lounge' gestart door lovelyme, 4 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb hem net opgehangen, 5 minuten geleden ofzo..

En ik ben ook 2 minuten stil om 20u. Ben er mee opgevoed, en ik wil mijn zoon er ook mee opvoeden. Uit respect voor de slachtoffers van toen, maar ook voor de slachtoffers die nu nog vallen tijdens oorlogen en geweld.

Ik ben als kind, door mijn opa een keer meegenomen naar de Waalsdorpervlakte, met zijn verhaal erbij heeft dat onwijs veel indruk op me gemaakt.
    Toen was ik trouwens al een jaar of 10 hoor, toen dat gebeurde.

2. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik heb hem niet hangen, omdat mijn man aan het werk is tot 11 uur vanavond. En ik krijg de vlag niet in en uit de houder;).
    Anders had ik hem wel uit gehangen. Ga wel de dodenherdenking kijken, als Thirza meewerkt tenminste...

3. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hier ook!
    Ik denk op meerdere momenten aan slachtoffers,niet alleen vandaag.
    Om nu massaal met de kudde mee stil te zijn om 20.00, vind ik niet nodig voor mezelf, en heeft geen toevoegende waarde.

Respect voor anderen die het wel doen, en zich er goed bij voelen.
    Wij niet in ieder geval.

4. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Manlief is de voorkant van het huis aan het verven, vlaggenstokhouder is er nu af.. Dus geen vlag half stof hier vandaag.
    Wel 2minuten stil!

5. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Vandaag hangt ie aan de top!! Leve de vrijheid!!!!!!:)

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Hier hangt ie ook alweer!

7. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    heb ik gisterochtend meer als een uur met een touwtje zitten pielen om dat ding half stok te hangen..... Heb ik hier nog zitten kletsen over de tijd ( 18:00 uur ) dat we hem moeten ophangen.

Ben ik gisteravond hier na het eten alles opruimen. kids in bad..... kom ik beneden is het al 8 uur. Zie ik net dat het begint op tv van de klok.
    Ben ik heel die vlag vergeten op te hangen...

zal ik gewoon nu dan de vlag Heel hijsen?? Of het dit jaar maar laten?

staat dat niet ontzettend raar nu dat ik gisteravond niet de vlag had maar vandaag wel??
    Ben zoiezo de enigste in de straat die doet aan vlaggen. Er hebben er 5 zo'n stokhouder aan de muur... maar niemand hangt een vlag uit. ook bij koninginnendag niet..
    Maar wel weer met voetballen toen de straat met vlaggetjes was helemaal oranje beetje raar vind ik.

8. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL

Als jij het graag wilt, zou ik de vlag gewoon hijsen hoor! Inderdaad jammer dat je de enige bent. Ik vind het er zo mooi uit zien als er in een straat heel veel vlaggen hangen! Bij mij ook maar 2 in het hele rijtje:(

9. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    ja heb echt getwijfelt of ik wel een vlag zou gaan kopen....

ik woon hier nu 2jaar. En heb in die 2 jaar nog geen vlag zien hangen... ja met voetbal. en 1 die was geslaagt.. Maar verder helemaal niemand. Mijn vriend zei nee joh doe nou niet staat zo raar. Ik zeg ik doe het omdat ik dat een mooi gebaar vind. Hebben wij vroeger ook altijd gedaan thuis. En die "traditie" wil ik aan mijn kinderen mee geven... Want ja hopelijk blijft de generatie na ons ook en die daarna ook de vlag buiten hangen zou zonde zijn als dat niet gebeurde. Maar ieder zijn eigen ding natuurlijk he.

Ik ga even vlag hijsen.
    ( hopelijk blijf ik wel binnen, met koninginnendag was er een windvlaag ging bijna met vlag en al de straat op... van 1 hoog)

10. Sensea

Sensea Niet meer actief

officieél wel. als je de vlag te lang laat hangen ( op welke feestdag dan ook) kun je een boete verwachten. in de praktijk gebeurd dat echter vrijwel nooit. net zoiets als met auto wassen voor de deur. mag ook niet maar bijna niemand krijgt een boete op een enkele pechvogel na.

weet je wat ik nu niet snap hier op het forum. in het topic van respect is iedereen braaf 2 minuten stil en vinden we dat heel gewoon. dezelfde avond staat er een topic in de nieuwsberichten waarin massaal het hoedje van maxima afgezeken wordt. dat kan dan weer wel daar hoef je geen respect voor te hebben. en nu weten heel veel mensen niet eens hoe de vlag eigenlijk hoort te hangen en tot hoelaat. beetje krom vind ik dat allemaal en niet met elkaar te rijmen.

11. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    De buurman van mijn moeder heeft een boete van 35 euro gekregen omdat de arme man zijn vlag vergeten was. ( 65 jaar oud ) die heeft hele nacht buiten gehangen. ( dit was vorig jaar)

12. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    Blub.

Mijn moeder hing altijd de vlag buiten. Wij zaten in de avond dan met zijn alle in de woonkamer 2 minuten stilte. Mijn stiefvader haalde de vlag dan weer binnen als dat moest. Ik heb zelf nooit geweten wat de richtlijnen daarvan waren doordat ik niet de vlag buiten hing. En ook niet binnen haalde. Ik wilde het dit jaar na ik een vlag gehaald heb wel in 1 keer goed doen. en niet maar half... of fout. ( ik heb vorig jaar er niet bij stilgestaan om een vlag te kopen ) en dat jaar daarvoor woonde we 3 jaar op een flat niet ideaal voor een vlag. Maar wel altijd 2 minuten stilte gedaan.

Dus ik denk dat er meerdere mensen zijn die het in 1 keer goed wilde doen. Je kan het beter na vragen dan he.

en dat hoedje... ehm ja er is altijd wel iets om over te zeuren toch is het de kleur niet dan wel de vorm. agh ja als mensen dat intressant vinden...

13. Sensea

Sensea Niet meer actief

denicpino@ ik ben 41 en dus al wat ouder dan de bemiddelde bezoeker hier. wij kregen dit soort dingen gewoon op de lagere school met de paplepel ingegoten. blijkbaar is er de afgelopen 20/30 jaar veel veranderd en krijgen we dit soort dingen niet meer mee vanuit school. dat vind ik wel jammer en appart ook, men krijgt toch nog steeds geschiedenis mag ik hopen.

misschien scheelt het ook dat mijn schoonvader te werk is gesteld door en voor de duitsers. en dus heel wat geleden heeft. dat het voor ons toch anders en persoonlijker is.

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je schoonvader of je schoonopa?;)

15. zogelukkig

Nee joh, dat staat helemaal niet raar, het is juist mooi dat je vandaag vlagt!:)

16. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    Jeetje.. ik verbaas me erover hoeveel regels er komen kijken bij het hangen van je vlag! En dat zoveel mensen zich er ook nog mee bezig houden ook!
    Hier geen vlag, zal ik ook nooit doen vind het overdreven gedoe. Hier in de buurt/stad trouwens ook niet veel, alleen de oudere mensen die het nog doen.

17. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    blub
    we hebben geschiedenis les gehad op school maar nooit vlag instructies gehad. vind dat wel misschien een punt om dat ook te leren op school.

de vlag wappert mooi voor hoor :D helemaal trots op me vlag !!!

18. Sensea

Sensea Niet meer actief

mijn schoonvader zo gelukkig.de vader van mijn exman. de opa van mijn kinderen. die als een vader was voor mij indertijd.

19. zogelukkig

Hoe oud was de beste man dan als die te werk werd gesteld door de Duitsers??

Ik zit even te rekenen nl, want ik ben net zo oud als jij en mijn ouders en schoonouders zijn nu 70 en die waren dus baby's in de oorlog.

Oh, ik heb trouwens op school nooit iets geleerd over vlagprotocollen e.d., gewoon een stukje opvoeding.

20. Sensea

Sensea Niet meer actief

mijn schoonvader was 75 toen hij stierf zo gelukkig en dat is 16 jaar geleden. reken jij nog maar ff verder. ik was 22 toen ik met mijn ex man trouwde hij was toen 38. ik kan je verhalen vertellen die hij me verteld waar je misselijk van wordt. zoals ik al zei hij was een vader voor me die mijn eigen vader nooit wilde zijn.

mijn eigen vader was inderdaad ook nog net niet geboren. die is van 1948.

Deel Deze Pagina