niks, vanaf de test geen druppel en geen sigaartje meer. het enige wat je zelf kunt doen is gezond leven, niet roken, niet drinken, das niet zo moeilijk in mijn ogen, mn kindje is t waard.
Helemaal niks nada. Maar ik dronk ook nooit alcohol. De laatste keer dat ik een wijntje dronk is geloof ik 3 of 4 jaar geleden... en roken heb ik nooit gedaan.
Nee geen druppel.. En ik lust normaal ook heel graag een wijntje of een biertje maar totaal geen moeite om het te laten staan.. Idem dito met roken, geen hijs meer genomen sinds ik zwanger ben.. Wil gewoon geen enkel risico lopen!
Nee ik drink geen druppel alcahol tijdens mijn zwangerschap, bij mijn vorige zwangerschappen ook niet gedaan. Het is gewoon niet goed voor je ongeboren kindje, ik heb er ook helemaal geen behoefte aan.
hier geen druppel gedronken! doe ik normaal ook nooit meestal 1 glaasje bij een verjaardag! en roken doen we ook niet!
Ik neem soms een slokje van wijntje/biertje van mijn vriend. Maar ik neem nu alcohol vrij bier en dat is ook lekker hoor!
Nee geen druppel! Ja of er moet iets in een bonbon gezeten hebben ofzo.... Voor de zwangerschap lustte ik graag een biertje maar moet zeggen dat ik er geen moeite mee heb niets te drinken. Ik zal na de bevalling eerder naar filet american grijpen dan naar een biertje.
De medische wetenschap weet niet of 1 of 10 glazen per week schadelijk zijn dus het algemene advies is: drink niet. De mate waarin alcohol cellen afbreekt verschilt per mens en daar om is het ook niet te bepalen hoeveel alcohol nog verantwoord is dus alleen GEEN is 'safe'.
Ja, drie keer een glaasje wijn tot nu toe. Bij het uit eten, dan deed ik er wel drie uur over en heel veel water ernaast.
Geen druppel Je kan al een kindje met FAS krijgen van 2 glaasjes alcohol volgens de Nederlandse FAS stichting (zie hun website) Ik heb vanuit mijn eerdere werk kinderen begeleid met FAS, en geloof me, dat is echt zeer ernstig, en ik wil deze levenslange handicap mijn kind niet aandoen Veel denken dat je FAS alleen krijgt van extreem alcoholgebruik tijdens de zwangerschap, maar dat is NIET waar, ook van een enkel glaasje kan je kindje dit ontwikkelen en de gevolgen daarvan zijn niet te overzien Voor degene die niet weten wat FAS is: Foetaal Alcohol Syndrome Stichting Nederland
oh vandaar... maarja, 0,0% zal dan wel echt 0,0% zijn... vind dat rose bier zo lekker, dat drink ik nu eigenlijk veel meer dan dat ik voor de tijd echt bier dronk!!
Dat je kindje een lelijk gezicht kan krijgen is al sneu, maar schrok me rot van dat plaatje met die FAS hersenen t.o.v. normale hersenen... brrrrr.... zoiets doe je je kindje toch niet aan!