Heb jij echt niet een glaasje wijn gedronken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door annet1985, 22 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. x0x0

x0x0 Actief lid

17 jan 2012
    114
    0
    0
    4 glazen rode wijn sinds ik zwanger ben.

2. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    meiden wat fijn dat iedereen gewoon eerlijk is :) en geen verwijten over en weer!

3. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    niks, vanaf de test geen druppel en geen sigaartje meer.

het enige wat je zelf kunt doen is gezond leven, niet roken, niet drinken, das niet zo moeilijk in mijn ogen, mn kindje is t waard.

4. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Helemaal niks nada.

Maar ik dronk ook nooit alcohol. De laatste keer dat ik een wijntje dronk is geloof ik 3 of 4 jaar geleden... en roken heb ik nooit gedaan.

5. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Nee geen druppel.. En ik lust normaal ook heel graag een wijntje of een biertje maar totaal geen moeite om het te laten staan.. Idem dito met roken, geen hijs meer genomen sinds ik zwanger ben.. Wil gewoon geen enkel risico lopen!

6. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Nee ik drink geen druppel alcahol tijdens mijn zwangerschap, bij mijn vorige zwangerschappen ook niet gedaan.

Het is gewoon niet goed voor je ongeboren kindje, ik heb er ook helemaal geen behoefte aan.

7. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    hier geen druppel gedronken! doe ik normaal ook nooit meestal 1 glaasje bij een verjaardag! en roken doen we ook niet!

8. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ik neem soms een slokje van wijntje/biertje van mijn vriend. Maar ik neem nu alcohol vrij bier en dat is ook lekker hoor!

9. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hihi nou dat zal geen kwaad kunnen!

10. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Nee geen druppel! Ja of er moet iets in een bonbon gezeten hebben ofzo....

Voor de zwangerschap lustte ik graag een biertje maar moet zeggen dat ik er geen moeite mee heb niets te drinken. Ik zal na de bevalling eerder naar filet american grijpen dan naar een biertje.

11. Nee niks gedronken. Vind alcohol niet lekker en mag het niet drinken met mijn medicatie.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

De medische wetenschap weet niet of 1 of 10 glazen per week schadelijk zijn dus het algemene advies is: drink niet.

De mate waarin alcohol cellen afbreekt verschilt per mens en daar om is het ook niet te bepalen hoeveel alcohol nog verantwoord is dus alleen GEEN is 'safe'.

13. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Nee, echt niet. Doh.

14. twinty

twinty Bekend lid

20 jan 2012
    640
    1
    18
    Geen druppel. En ik rook ook niet.
    Zit nu aan de wiekse rose malt 0,0 procent.

15. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Ja, drie keer een glaasje wijn tot nu toe. Bij het uit eten, dan deed ik er wel drie uur over en heel veel water ernaast.

16. tulip

tulip Niet meer actief

helemaal geen druppel, waarom zou je??

17. Snowy09

Snowy09 Actief lid

13 aug 2011
    466
    0
    0
    Onder Rotterdam
    Nee echt geen drup alle 3 de zwangerschappen

18. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Geen druppel

Je kan al een kindje met FAS krijgen van 2 glaasjes alcohol volgens de Nederlandse FAS stichting (zie hun website)
    Ik heb vanuit mijn eerdere werk kinderen begeleid met FAS, en geloof me, dat is echt zeer ernstig, en ik wil deze levenslange handicap mijn kind niet aandoen

Veel denken dat je FAS alleen krijgt van extreem alcoholgebruik tijdens de zwangerschap, maar dat is NIET waar, ook van een enkel glaasje kan je kindje dit ontwikkelen en de gevolgen daarvan zijn niet te overzien

Voor degene die niet weten wat FAS is:

Foetaal Alcohol Syndrome Stichting Nederland

19. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    oh vandaar... maarja, 0,0% zal dan wel echt 0,0% zijn... vind dat rose bier zo lekker, dat drink ik nu eigenlijk veel meer dan dat ik voor de tijd echt bier dronk!! :p

20. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Dat je kindje een lelijk gezicht kan krijgen is al sneu, maar schrok me rot van dat plaatje met die FAS hersenen t.o.v. normale hersenen... brrrrr.... zoiets doe je je kindje toch niet aan! :$:(

Deel Deze Pagina