bij mijn dochter wel 2 glaasjes maar toen heb ik ook op het einde af en toe gerookt. Omdat zij prematuur was wilde ik bij de 2e alles perfect doen. Dus niet gerookt en niet gedronken (vanaf 6 weken zwangerschap)
ja dat fas schijnt vrij ernstig te zijn... maar ik moet zeggen ik ken eigelijk alleen maar mensen die wel drinken tijdens de zwangerschap (af en toe) en geen een kindje heeft fas. Maar goed, je kan het risico natuurlijk beter helemaal niet nemen.
Nee ik drink geen druppel tijdens de zwangerschap. Wel eet ik gewoon rood vlees, tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik mij hierop laten testen en bleek dat ik het gewoon kon eten aangezien ik de bacterien ofzo al in mijn lichaam had. Nu is het ook niet zo dat ik elke dag rood vlees eet, maar als ik uit eten ga bestel ik dus gewoon een biefstukje. Ik eet minimaal 1x in de week een tartaartje. Voor de rest hou ik me netjes aan de regeltjes.
Geen wijn/bier enz. Wel van die kersenbonbons.....het was een verslaving die ik tot 2 per dag heb kunnen beperken.....
In de laatste twee maanden van de zwangerschap wil ik nog wel heel af en toe een half glaasje meedrinken, maar ik ben dan ook echt een wijnliefhebber! Al schrik ik er wel van dat je van een paar glazen al FAS kan ontwikkelen. Mij is altijd verteld dat je hebt beter kan laten omdat je nooit zeker weet dat het geen effect heeft, maar nooit dat het ZEKER effect kan hebben. Mmmm...ga toch eens op die website kijken.
Nee, nog geen druppel. Maar ik kan alcohol ook makkelijk laten staan. Ik vind een glaasje soms wel lekker, maar als het niet kan/mag heb ik er weinig moeite mee.
âBeetje alcohol tijdens zwangerschap kan geen kwaad’ | Gezondheid Moet je hier eens lezen... Ik vind dat toch zo tegenstrijdig he.... Geloof er ook niet zo in moet ik eerlijk zeggen. Ze zeggen niet voor niets dat t kwaad kan denk ik dan! Ik drink uit voorzorg gewoon niks.
Aangezien Foetaal Alcoholsyndroom soms al ontstaat na 1 glas wijn, (ze weten nog steeds niet wat nu precies maakt dat de ene vrouw een kind met fas krijgt na 1 glas en andere vrouwen die soms veel meer drinken die dans soms ontspringen), neem ik geen enkel risico. Ik kan echt wel even zonder alcohol, als ik dat niet zou kunnen, zou ik me echt de ogen uit m'n kop schamen over mezelf..... Dus nee, ik heb helemaal geen alcohol gehad deze zwangerschap en hou me verder ook gewoon aan de regeltjes: kleine moeite en als je tot die uitzinnig kleine groep hoort die de pech heeft dat het niet-houden van die regeltjes leidt tot een beschadigde gezondheid bij je kindje, sla je je achteraf ongelovelijk voor je hoofd.... Dat houd ik mezelf altijd voor en dan kost het me echt totaal geen moeite om die dingen tijdelijk even te laten allemaal.
erg uitgebreid onderzoek uit 2008 ja door een paar simpele ondervragingen van vrouwen die ooit gedronken hebben in de zwangerschap ik geloof eerder de decennia lange onderzoeken naar oa het ontstaan van FAS, en ken helaas veel kinderen in mijn omgeving ( oa familie) met FAS waarvan de moeder geen alcoholist was maar af en toe iets nuttigde tijdens de zwangerschap.
Geen alcohol, toen we probeerde zwanger te worden hield ik daar al rekening mee.. Het is mij alleen niet gelukt om te stoppen met roken.
Ik zie het ook niet als aanval hoor iedereen moet doen wat hij zelf wilt. Ik kan het indd niet over mijn hart verkrijgen om te drinken. In het begin (jij schrijft het een beetje krom, net of ik flessen weg heb gedronken) heb ik 2 glaasjes rose op Op zo'n moment weet je niet wat je overkomt je kan niet geloven dat je zwanger bent, je voelt geen leven in je buik (heeft bij mij zeker tot de 23ste week geduurd voor ik hem voor het eerst voelde), je hebt nog geen echo gehad heb nog niet gezien wat er in je zit. Je kan het niet bevatten, en staat er (ik in ieder geval) toch niet bij stil dat er wel degelijk leven in je zit. Dus ja toen heb ik in dec 2 rose gedronken. Vanaf het moment dat ik mijn kleine mannetje op de echo zag, en hem zag bewegen op dat beeld en de foto's in mijn handen kreeg kwam bij mij pas het besef dat er een mensje in mij groeit. Ook vanaf dat moment had ik zo iets je bent nu al een moeder want je moet zorgen dat dat kleintje gezond kan groeien in je buik. Weet eigenlijk niet waarom ik me hier zit te verdedigen, want er zijn zwangere vrouwen die wel ergere dingen doen. Maar dan weet je in ieder geval waarom ik 2 rosetjes gedronken heb
Ik vind geen enkele reden een excuus om te zondigen tijdens een,zwangerschap. Ook roken omdat stress niet goed zou zijn: bullshit, dat kun je ook bedenken voor je zwanger wordt...ik denk eigenlijk dat je best een probleem hebt als je sommige dingen echt niet kunt laten, dan ben je gewoon verslaafd. Ik zal het nooit doen ook al droom ik regelmatig over biefstukjes en glaasjes rose.
Nee, geen slokje niks. M'n sm zegt wel: vroeger dronken we gewoon wijn, aten filet american, rosbief, kazen etc. Jullie mogen niks, maar heb echt gezonde kids. Nou ik doe braaf wat de artsen/vk zeggen . Dus nee, niks .
Roken is nog erger. Ik zou (als ik al zou roken) voor de zwangerschap al stoppen omdat stoppen op t moment van zwanger zijn miss nog zwaarder is....
Nee, nog geen druppel. Al niet toen ik weer pogingen deed om zwanger te worden. Vind het ook een kleine moeite hoor en snap echt niet dat je niet 9 maanden zonder een glaasje wijn kan. Het is tenslotte geen levensbehoefte.
nou, ik denk dat drinken tijdens de zwangerschap erger is. van een paar glaasjes alcohol kan je kindje FAS ontwikkelen en is dan zeer erg gehandicapt voor het leven door roken krijg je vaak ''slechts'' alleen een klein kindje met laag geboortegewicht en een iets minder hoog IQ en eventueel longproblemen geschat word dat er in NL 1 tot 3 op de 1000 kinderen FAS heeft en 1 op de 450 iets in het foetaal alcohol spectrum, dat is echt SCHRIKBAREND hoog 94% van alle FAS kinderen hebben ernstige psychische problemen, 45% vertoont afwijkend sexueel gedrag, 42% komt in aanraking met justitie, ze hebben een afwijkend gezicht ( neusbrug,vingers,tenen,lippen) extreem klein hoofd en hersenen, ernstige geheugenproblemen, hyperactiviteit, ernstige ontwikkelingsachterstand (lichamelijk en verstandelijk), gebrek aan autoriteit ( liegen, stelen,vernielen), zeer agressief, later begeleid wonen in een woongroep ipv zelfstandig,etc en dat kan allemaal al door een PAAR GLAZEN alcohol volgens gedegen jarenlange onderzoeken
Ik heb niets gedronken, bij ons eerste kindje ook niet. Normaal lust ik af en toe wel eens een glaasje rose of iets dergelijks maar ik kan het nu makkelijk laten staan. Kijk wel weer uit naar een warm avondje met een heerlijk glaasje wijn hoor
De vraag is of je echt niet een glaasje wijn hebt gedronken... Niet of je dan gelijk anderen wilt veroordelen die dat wel hebben gedaan en jezelf de hemel in wilt prijzen omdat jij zo perfect bent dat je zoiets nóóit zou doen
Geen druppel. Vanaf mijn positieve test (3 weken + 2 dagen) niet meer gerookt (rookte nog gemiddeld 2 sigaretjes op een dag) en niet meer gedronken. De dag voor mijn positieve test, op koninginnedag, 2 drankjes op. Testte de dag erna, heel vroeg in de zwangerschap dus, positief. Was toch wel blij dat ik niet los was gegaan met drinken voor mijn eigen gevoel. Gisteren twee 0,0 rosebiertjes op, smaakte wel goed eigenlijk! Af en toe een sigaretje mis ik meer dan een wijntje. Probeer eventuele risico's te vermijden, hou me aan de voedingsadviezen en de kattenbak van de buurvrouw mag manlief schoonmaken . Had laatst al wat gelezen over FAS, enorm heftig!