Heb jij echt niet een glaasje wijn gedronken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door annet1985, 22 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Ik was bij de eerste ook zwanger in Frankrijk , daar deden de artsen niet moeilijk over een glaasje. Ik dronk nauwelijks maar ongeveer 2 glaasjes per maand. Wel gelijk gestopt met roken

2. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    #162 Hansje123, 25 jun 2012
    Laatst bewerkt: 25 jun 2012
    Eerste 3 maanden geen druppel daarna dus wel

3. singlemom23

27 mei 2012
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    toen ik een test deed samen met me ex had ik volgens mij ong 10 promille in me bloed zitten. was op zijn verjaardag en de goldstrike was er goed ingevlogen !
    Later in bed realiseerde ik me dat ik toch al echt een tijd niet meer ongesteld was geworden. Dus een testje gepakt die we op de voorhand al gekocht hadden. En ik was in 1 klap nuchter. meneer ook die viel meteen in slaap haha.
    Sindsdien geen druppel alcohol aangeraakt.

Heel eerlijk wel een sigaretje daar was ik mee gestopt totdat me ex het af liet weten toen kon ik de stress niet meer aan. Maar heb het beperkt op 5sigaretten pd gehouden.

4. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ja, alleen rode wijn en niet tijdens de zwangerschap!
    1 glas alcohol (en dan maakt het niet uit of het bier, wijn of whisky is) kan al schadelijk zijn!!!

In mijn omgeving hoor ik best vaak dat mensen aannemen dat een paar glaasjes alcohol geen kwaad kan en vraag me af hoe ze in hemelsnaam aan die info komen?? Want dan bestaat internet plots wel uit betrouwbare informatie?

Ik schrik er echt enorm van als ik hier lees hoeveel van jullie alcohol drinken, om welk slap excuus dan ook! Ik zou me echt kapot schamen als ik niet eens die discipline zou hebben. Want kom op, wat zijn nou die paar maanden in je hele leven??

5. paula1984

paula1984 Niet meer actief

amen+ 1:)

6. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    De vraag van dit topic is of je alcohol hebt genuttigd tijdens je zwangerschap..., niet of je wil veroordelen als het jouw keuze niet zou zijn....

Leef en laten leven.

7. smoothie88

smoothie88 Actief lid

29 apr 2012
    181
    0
    0
    Als ik drink is t alles of niets, dus nee dan maar geen glaasje tijdens de zwangerschap ;) Als ik er een heb gehad smaakt ie altijd naar meer dus dan drink ik liever niks. Heb er ook niet echt behoefte aan, al had ik laatst wel een keertje zin in een Canei peach, mmmm

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Natuurlijk wel een topic met vele meningen dit.....erg moeilijk om dan van mensen te vragen om hun mening voor zich te houden..

Ik vindt het ook belachelijk dat je net dat ene glaasje moet drinken..ik zou me heel erg slecht voelen eigenlijk?

9. tulip

tulip Niet meer actief

daarom zei ik dus al dat je dan echt wel een serieus probleem hebt, ik vind als je die 9 maanden (of langer als je bv geeft) de alcohol niet kunt laten staan, je dan gewoon een alcohol probleem hebt.

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

vindt ik ook...of nog erger...

Normaal drink ik nooit maar nu had ik zin in een glaasje

Dat vindt ik echt vreemd? Dus als je niet zwanger bent hoef je het niet, ben je 9 maanden zwanger en opeens heb je zin;)

11. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Kijken jullie weleens naar de Pfaffs? De zussen Pfaff drinken gewoon wijn en champagne terwijl ze zwanger zijn. Alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Echt niet normaal!:$

12. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik heb bewust mijn mening niet gegeven alleen een antwoord op de vraag, maar ben het met Tulip eens. Zelfde voor die andere verslaving;)

Vind het ook lastig om bepaald eten te laten staan. Heb er soms best zoveel zin in..rauw vlees roept me nu gewoon..sja helaas pindakaas ik moet nog even wachten..

Zelfde met koffie, cappucino, latte macchiato..oh ik dronk er liters van weg...ben na de test radicaal gestopt. Weet dat je wel een paar kopjes mag, maar aangezien het miskramen en vroeggeboortes kan veroorzaken en wij nogal een voorgeschiedenis hebben ben ik ook direct gestopt. Voor mij geen koffie, cola of thee met theeine meer. (dat terwijl ik elk half uur wel een bak koffie had).

13. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik zal niemand in het bijzonder quoten, en heb zelf ook expres geen antwoord gegeven op de vraag, maar er zit een verschil tussen je mening geven en anderen afbranden die niet dezelfde mening delen (of het anders hebben gedaan dan jij).

Misschien ben ik een wereldverbeteraar hoor, maar ik lees hier zo vaak "ik kan echt niet begrijpen dat anderen dat wel doen... Je bent echt zwak als je niet een glaasje kunt laten staan... "

Dat is geen antwoord op de vraag en het is geen mening, het is veroordelen van anderen, en daar kan ik heel slecht tegen ;) Laat anderen toch in hun waarde, ook al doen ze het anders dan jij...

14. tulip

tulip Niet meer actief

poppedopje, ja met zo'n onderwerp is het idd wel vragen om zoiets ook al wordt er bij gezegd dat het niet de bedoeling is. In nl is alcohol tijdens de zwangerschap gewoon not done. En ik (en anderen) worden gewoon best verdrietig/kwaad als mensen dit niet kunnen laten, terwijl anderen dat wel kunnen en ongewild kindjes verliezen.

caro31, in belgie mag je met mate gewoon alcohol tijdens de zwangerschap;)

15. tulip

tulip Niet meer actief

ukoldaatje, haha ik heb van de week ook gedroomd over medium biefstukken en glaasjes rose, heel erg echt;) maar ik neem het niet:)

16. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik heb nog nooit wijn of ander alcohol gedronken;) maar wel energie drank:) bij mijn zoontje wist ik de eerste drie maanden niet dat ik zwanger was en heb onbeperkt energie drank gedronken, nu drink ik het nog af en toe een blikje. ik kan er gewoon niet afblijven:)

17. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    dat was me inderdaad ook opgevallen, maar volgens mij is dit echt wat een vertekend beeld! Kan me namelijk niet voorstellen dat ze elke dag aan de wijn en champagne zitten ;)!

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja was nu een tijdje op de tv he met die 2 zussen samen zwanger zijn....
    Ik vindt dat ook gek om te zien hoor...hoeveel wijn dronken die wel niet:$

19. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ik ben ook een wereldverbeteraar en gun daarom ieder nieuw leven een eerlijke kans. In dit geval gaat het niet om ego, maar om de verantwoording die je als ouder neemt of juist niet. Alcohol drinken overkomt je niet, het is een keuze en kan zeer ongelukkig uitpakken voor iemand die daar zelf geen schuld aan kan hebben.
    Dit heeft er niets mee te maken om iemand in zijn waarde te laten of niet.

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

helemaal mee eens:cool:

Deel Deze Pagina