Nee ik heb er geen en ik geloof ook niet dat ik hem mis. Ben nog nooit iets tegengekomen waarvoor ik echt perse een creditcard nodig had.
Ik heb er wel een maar gebruik m minimaal en ook weinig credit erop. Vriend heeft er geen, gebruikt de mijne maar zonodig. Ooit eens aangeschaft omdat ik anders geen auto kon huren ofzo. Of iets voor mijn werk, ik weet t niet eens meer. En nu gebruik ik m voor dat soort dingen, hotels boeken, vakantie (tolwegen: ideaal). Maar wel eind van de maand terug betalen. Ik wist niet eens dat er een prepaid creditcard bestond. Maar daar staat dan dus weer geld op en voor die weinig keren dat ik m gebruik zou ik dat weer irritant vinden. Dan gewoon afschrijven bij gebruik Oja en mijn camera ermee betaald omdat ik dit wel handig vond: "Als u met uw creditcard betaald heeft, is uw aankoop minimaal een half jaar gratis verzekerd tegen diefstal, verlies of beschadiging."
Wel een creditcard, maar die hebben we alleen voor de vakantie. Op het moment dat je een auto wil huren ( na bijvoorbeeld autopech of ongeluk) heb je een creditcard nodig. We gebruiken hem dus niet voor de aankoop van dingen.
Gaan de mensen die hem nooit hebben gemist niet op vakantie in het buitenland? Of heb je nooit een busje moeten huren voor een verhuizing? Of een auto gehuurd?
Wij hebben sinds vorig jaar weer een creditcard. Op vakantie in Zweden stonden we voor de zoveelste keer bij een onbemand tankstation waar geen van onze bankpassen werkte, (en we hebben er veel! Ik 3 privé, mijn man 3 privé en hij nog 2 zakelijk, geen van alle werkte!) dat we het helemaal zat waren. Zelfs mijn gloednieuwe bankpas deed het niet, terwijl ik er daar wel in de supermarkt mee kon betalen. Tot voor 2 jaar terug nooit problemen gehad met betalen, maar sinds er hier steeds meer met de chip gewerkt word ipv de magneetstrip, werkt die vaak niet meer. Dan is een credit card toch wel handig, want je moet soms echt een klere eind rijden voor de volgende pomp. Vooral als je wat hoger in Zweden komt, zijn bijna alle tankstations in die kleine dorpen onbemand omdat dat goedkoper is. Wel hebben we nu samen afgesproken dat er geld op de kaart word gestort voor we op vakantie gaan, om daarvan te tanken, tolwegen en boot te betalen, zodat we na de vakantie niet voor nare verrassingen komen te staan en we geen rente hoeven te betalen.
Nee, tot nu toe nooit nodig gehad of gemist dus zolang dat zo lijkt te blijven schaf ik er ook geen aan. @ Emmarijn: Wel op vakantie geweest naar het buitenland, maar altijd gewoon gepind en deels contant geld mee gehad. Ook bij het huren van een aanhanger geen creditcard nodig gehad hoor.. Auto huren in het buitenland kon ook zonder creditcard en hier in NL nog nooit hoeven doen.
Ja, wel zo handig met sommige betalingen op internet en bijvoorbeeld bij tickets boeken. Wij hebben ook met betaling ineens en ik zie er ook absoluut geen kwaad in - snap niet waarom mensen daar soms zo paniekerig over moeten doen. Het is gewoon een automatische afschrijving aan het einde van de maand en je weet zelf wat je gekocht hebt, dus ook wat er afgeschreven wordt.
ja wij ook, maar we gebruiken hem puur voor het parkeren op schiphol voor onze vakantie......dat moet via creditcard. de rest van het jaar word ie niet gebruikt.
In het buitenland: contant meenemen en daar evt. pinnen, nog nooit een creditcard nodig gehad! Verhuisbus huren: er zijn bedrijven die het nog zonder creditcard doen (via cash dus) en anders regelen we wat in de familie Dus ik zie de noodzaak echt niet...
Hier is er wel 1 maar nog nooit gebruikt. Volgens mij niet eens geactiveerd. Voor vakanties hebben we vaak contant geld mee en je kan overal pinnen. Aanhanger of busje huren hoeven we niet dat hebben we zelf..
Ik niet maar mijn man wel, zowel eentje van zijn werk als privé. Wordt alleen maar gebruikt als hij in het buitenland moet werken om hotel en eten etc. mee te betalen. En de privékaart is al enige tijd niet gebruikt, alleen als we op vakantie gaan en je niet op een andere manier kunt betalen.
Hier ook 1 creditcard.. Aangeschaft vanwege vakanties in het buitenland.. Was er met onze huwelijksreis in Costa Rica maar wat blij mee, konden met onze gewone pinpas bijna nergens pinnen! En met de creditcard wel.. En manlief kwam door een ongelukje in het ziekenhuis terecht daar, moest in 1x behoorlijk bedrag afrekenen daarna.. Had met de pinpas niet gekund ook, en duurt dan even voor je het terug krijgt vd verzekering.. Dus oko toen blij met de Visa Verder doen we er soms iets kleins mee, maar ik stort altijd eind vd maand alles terug zodat het saldo weer op 0 staat. Hij wordt weinig gebruikt. We hebben wel de mogelijkheid om in termijnen te betalen, maar ik doe dat eigenlijk nooit. Hier dus eigenlijk vooral achter de hand voor het geval dat.
Hier wel hoor. Puur voor vakanties en wanneer er geen andere betaalmogelijkheid is op bijv. webwinkels. Wij zijn 3x in Amerika geweest, maar daar is het wel een must hoor. Een auto huren zonder cc lukt daar niet. Misschien wel bij George om de hoek, maar wil je daar een auto huren?! Tegenwoordig zijn ze daar ook steeds moeilijker in. Een cash borg dekt natuurlijk nooit de waarde van een auto. En zeker in amerika zitten er standaard vaak 0,0 verzekeringen in, omdat mensen die daar vaak via hun cc hebben. Maar als wij zulke vakanties niet zouden maken, zouden wij denk ik ook geen cc hebben.
Mijn ouders doen het trouwens ook zo dat ze voor de vakantie geld erop storten en dan dus een positief saldo hebben. Dan heb je ook geen rekening achteraf
Nee, ik ben allergisch voor creditcards. Mijn ex had achter mijn rug om een paar duizend euro schuld gemaakt met die rotkaarten en mijn handtekening vervalst. Ik wil ze niet meer in huis. In het buitenland hebben we ze ook nog nooit nodig gehad.