Dit snap ik niet. Heb je het over een normale pinpas? Da's geen debitcard namelijk... Ik heb nl. 3 Debitcards (2 Visa in Engeland en 1 Mastercard in Frankrijk) en mijn partner precies hetzelfde. Al sinds een jaar of 18. We kunnen er wereldwijd álles mee doen wat met een Creditcard kan, maar het wordt alleen direct van de rekening afgeschreven. Ik heb nog nooit meegemaakt dat de Debitcard niet geaccepteerd werd. we hebben dus geen Credit cards. Te veel gedoe...
Hier in FR is je bankpas automatisch Visa of MasterCard. In FR zelf is het gewoon een betaalpas, voor online bestellen e.d. is het een creditcard. Superhandig. Betalingen worden ook gelijk afgeschreven. Alleen oppassen met geld uit de muur halen in NL want dat kost dan wat meer. En ik heb tijdens ons afgelopen verblijf in NL gemerkt dat ik met mijn Franse pas niet bij alle winkels kan pinnen. Dus mijn Nederlandse Maestro is afgelopen maand ook maar weer vernieuwd..
Ja heb er ook eentje! Maar niet met schuld, de volgende maand gaat alles er in een keer af ideaal vind ik het voor vakanties of hotelboekingen enz
Nee!als t aan mij ligt blijft dat zo!ik zou m alleen nodig hebben voor vliegtickets boeken.maar dat los ik anders op.
ja, wij hebben ook 1. Handig voor vliegtickets en hotelboekingen voor mijn man. Die moet 3x per jaar voor zijn werk naar buitenland. Vaak kun je alleen maar boeken met cc. Verder gebruiken we hem niet, zijn baas stort altijd meteen het geldbedrag weer terug (overheid, kunnen zelf geen cc regelen op het werk schijnbaar), dus eind vd maand is alles weer rechtgetrokken. Wij betalen dus alles in 1x terug
Neen. Online kopen doe ik quasi nooit. En al zeker niet in 't buitenland. En in 't buitenland werkt mijn gewone bankkaart meestal wel aan de betaalautomaten. En voor de péages nemen we cash geld mee. Als we er echt één nodig hebben, vragen we die van mijn schoonvader of die van mijn moeder en betalen hen direct. Volgend jaar wil ik er wel één voor 1 jaar ofzo, want dan reizen we naar Jordanië voor 14 dagen. Maar daarna lever ik hem gewoon weer in. Kost hier 30 euro ofzo per jaar aan "bankkosten", dus ik vind het onzin er één te hebben die je niet gebruikt.
Ja wij hebben er ook 1. Gebruiken hem voornamelijk in het buitenland of voor een overnachting of zulke dingen eigenlijk. Er zit geen schuld op en als we hem gebruiken word het direct afgeschreven van onze betaalrekening. Ik vind het erg handig! Ook met aankopen op internet.
Jup voor vakanties en sommige online betalingen. eens per maand wordt alles weer van mijn rekening afgeschreven, dus geen schuld erop. Of iig voor max 30 dagen.
We hebben er eentje. Hij gaat alleen mee op vakantie, waar we hem vervolgens ook niet gebruiken . Maar het is een fijn idee overal bij wat extra geld te kunnen mocht er iets vervelends gebeuren..
Man en ik hebben beiden verschillende. Een paar NL kaarten en een paar Aziatische. Zou ook absoluut niet zonder kunnen, begrijp ook niet dat er mensen zijn die echt geen cc hebben, tenzij je zelden reist of op vakantie gaat en nooit online koopt. Iedereen in mijn omgeving heeft minstens één creditcard. Alles wordt trouwens meteen afgeschreven.
Ik tikte heel enthousiast op "nee" maar dat s meer omdat IK er geen heb. Manlief wel trouwens en inderdaad is dat soms best handig. Vakantie, online shoppen maar ook soms grote aanschaf.. Dit omdat het dan verzekerd is. (Bijv nieuwe versterker.. ) En ikzelf shop online meestal met paypal. Werkt eigenlijk net zo makkelijk als een cc.
Ja, wij hebben er allebei 1 van onze eigen rekening. En ik ook nog 1 van mijn man (partnerpas). Wij kopen veel via internet bijv. kaartjes, tickets en reserveringen voor hotels, restaurants en autoverhuur en bestellingen in het buitenland.
Ja, wij hebben een Mastercard. Wel een pre-paid, dus je moet er geld op zetten voor je er iets mee kunt doen. Wel zo veilig. Hij wordt eigenlijk alleen gebruikt voor uitstapjes/vakanties en om bijv. concerttickets te kopen.
Wij hebben er een omdat het toen verplicht was om een auto te kunnen huren toen we op vakantie gingen, als borg. We gebruiken hem verder niet eigenlijk.
Ik heb er altijd een gehad, al vanaf mijn studententijd (en die ligt al heel lang achter me). In het begin omdat het zo handig was in het buitenland (toen kon je over de grens niet overal geld pinnen met je bankpas - dat doe ik nu). Later vanwege Internetshoppen (gebruik ik nu iDeal en Paypal voor) en nu eigenlijk alleen nog voor noodgevallen. Maar nooit nooit nooit op afbetaling. De rente die daarover wordt gerekend is zó hoog, dan kun je beter een lening nemen bij de bank. (en daar ben ik ook geen voorstander van, maar het is echt een beter alternatief)
Wow, ik vraag me af of de resultaten hier een goede afspiegeling zijn van NL. Ik dacht altijd dat 70% van de huishoudens wel een creditcard had... Hier hebben we er 3, ik 1 en manlief 2. In mn studententijd (toen ik niet altijd even verstandig was met centjes uitgeven ) had ik er wel 4. Niet echt verstandig, dus na mn studententijd heb ik er direct 3 verbannen. De enige overgebleven gebruik ik met name op internet en als ik in het buitenland zit (niet overal wordt de Nlse pinpas geaccepteerd).
Alleen voor op vakantie, op de tolwegen vind ik dat ding erg handig. Pasje er door heen en weer gaan met die banaan. ipv lange wachtrijen.