Hoi dames, Ik wil de BBL-opleiding apothekersassistente gaan volgen. Graag wil ik weten van degene die de opleiding hebben gevolgd hoe ze dit ervaren hebben. Welke vakken krijg je? Is het een pittige opleiding? Is het te combineren met gezin? Ik wil de BBL variant volgen, deze duurt 2 jaar. Je gaat 3 dagen in de week werken en 1 dag in de week naar school. Vrijdag heb ik een sollicitatiegesprek bij een apotheek, wat kan ik hiervan verwachten? Watvoor vragen krijg je etc. Het is voor mij alweer zolang geleden dat ik op sollicitatiegesprek ben geweest. Alvast bedankt!
Is er wel veel werk in deze richting? Ik wil ook graag wat anders en zoek een opleiding in zorg en welzijn richting.
Ik werk dan niet in een apotheek maar doe bbl in de zorg. Neem aan dat ze (zoals overal) je motivatie vragen. Waarom de apotheek, wat weet je ervan etc.. Vaak kijken ze ook of je ervaring in de sector zorg heb. Laat je niet gem maken door alles! In de opleiding gaat het veel over stoffen die erin zitten maar ook ziektebeelden. Zijn misschien niet de antwoorden die je zoekt maar hopelijk heb je er iets aan.