Verstand van wasmachines gezocht :D

Discussie in 'De lounge' gestart door Lajla, 16 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lajla

Lajla Actief lid

28 aug 2016
    101
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vooropgesteld; ik heb hier zo geen verstand van, heeel graag reageren in jip en janneke taal. Bvd :)

Op donderdag liep mijn wasmachine vast en gaf hij de melding SE op het schermpje. Ik weet dan dat er iets vastzit in het filter dus die heb ik eruit gehaald en inderdaad er zat een muntje in. Vast uit een broekzak van 1 van de kinderen gekomen.

Helaas liep hij dus vast tijdens het programma dus de klep zit op slot, krijg hem niet los. Vrijdag met samsung gebeld, lange wachttijd. Ze gaven aan dat het ook via facebook kon, dus dat gedaan. Vrijdagavond gaven ze aan dat ik nog een slangetje moest loshalen en hem een uur moest loskoppelen van de stroom en het dan weer opnieuw kon proberen.
    Helaas geen effect. Wilde ik terugbellen, waren ze niet meer bereikbaar.
    Zaterdag opnieuw gebeld, allerlei knoppen in moeten drukken en weer moeten loskoppelen. Alsnog ging hij niet los.

En nu komt het mooiste, ik moest de code van het apparaat geven. Nou prima waar staat hij? ' aan de binnenkant van de deur mevrouw!' :D euhh ja die gaat dus niet open.... heel lang in de wacht gezet en overleg moeten afwachten maar nee samsung kan mij zonder code niet helpen. Heb hem nu een paar keer van de stroom gehaald en weer aangesloten maar het rode sleuteltje blijft knipperen en de deur blijft dus vast.

Inmiddels is de deur beslagen en ik ben doodsbang voor mijn wasgoed dat er al 3 dagen nat in zit.... :D ik kan morgen terugbellen met samsung waar ik nu al weer zwaar tegenop zie, maar heeft 1 van jullie misschien dé tip voor me hoe ik die klep loskrijg??? Mijn dank is zeer groot..

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb dit via Google gevonden. Heb je het water al wel laten weglopen?

Als de deur van de wasmachine niet opengaat na een was- of droogbeurt, is dit vaak omdat het slot zich nog in de gesloten positie bevindt. Het duurt ongeveer 2 á 3 minuten voordat het slot opent.

Kinderslot
    Controleer daarnaast of het kinderslot van de wasmachine niet geactiveerd is. Dit kun je zien aan het lampje op de machine. Met de functie 'Kinderslot' worden alle knoppen vergrendeld, zodat ongevallen door kinderen voorkomen worden. Schakel het kinderslot in of uit door de knoppen 'Opties' en 'Voorkeursprogramma' tegelijkertijd 3 seconden in te drukken.

Indien dit het probleem niet heeft verholpen, zet de wasmachine dan op kort centrifugeren en wacht vervolgens 3 minuten.

Deur niet goed gesloten
    Mogelijk is de deur niet helemaal in de juiste positie in het slot geklikt, dan kan een duw tegen de deur helpen (Sluit de deur altijd door deze dicht te duwen, niet door de deurhendel te gebruiken).

Water in de trommel
    Er mag zich geen water meer in de trommel bevinden, als er nog water aanwezig is adviseren wij nogmaals te centrifugeren of, indien aanwezig, de afpomp functie gebruiken.

Ook kun je het water weg laten lopen via het filter aan de rechteronderkant. Zorg er wel voor dat het water ergens mee kan worden opgevangen, door bijvoorbeeld handdoeken neer te leggen of een emmer te gebruiken.

Stekker uit stopcontact
    Als laatste kan de stroom van het apparaat worden gehaald voor 10 á 20 minuten. Probeer terwijl het apparaat van de stroom af is de deur te openen en nogmaals, indien nodig, circa 3 á 4 minuten nadat het apparaat weer aan de stroom is aangesloten.

3. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ik denk dat er nog water in de machine staat en dat daarom ook de deur niet opengaat. Heb je behalve het filter de slang eruit gehaald? Bij mij zit die rechtsonder achter een klepje. Even met je mond aanzuigen en dan loopt het water uit de machine. Pak wel een emmer oid, had ik niet gedaan en kon daarna dweilen ;)

4. Lajla

Lajla Actief lid

28 aug 2016
    101
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha ja dat heb ik geprobeerd, kwam een behoorlijke vloedgolf uit inderdaad :D er zit dus geen water meer in de trommel.. het is ook niet het kinderslot, die zit ernaast. En de deur zit wel goed (te goed haha) dicht...

Kort centrifugeren werkt dus helaas niet, als ik daarop druk gaat hij piepen en valt hij uit...

5. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Apart zeg zal wel gaan schimmelen en je was hoopt verder op

Kan je man hem niet los schroeven ofzo

6. Lajla

Lajla Actief lid

28 aug 2016
    101
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb inderdaad al een fikse stapel klaarliggen :D
    Heb helaas geen man, wel een lieve buurman maar die kreeg het ook niet voor elkaar. Jullie zijn een beetje mijn laatste hoop..

7. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Enige opties zijn

Machine op nieuwe aanzetten hopen dat die een programma afmaakt of centrifuge of spoelen

Met geweld openbreken

Open schroeven

Mischien is er een app voor bij mijn. LG namelijk wel die de storting uitleest

8. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Weet je zeker dat er nergens meer iets in het filter zit? Bij onze machine zit achter het filter nog iets waar vuil in kan gaan zitten.

9. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ik zou de machine op pompen zetten. Daarna zou hij open moeten gaan omdat het water eruit is.

10. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik sluit me aan bij Dizzy...

11. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Heb dit ook een keer gehad. Heb ook alle programma s geprobeerd. ook korte was, centrifugeren enz. Na uren had ik hem open maar ik weet niet meer wat ik gedaan heb. succes

12. Krullenboll

Krullenboll Actief lid

8 nov 2013
    379
    152
    43
    Vrouw
    Hbo-verpleegkundige
    Zuid-Holland
    De code van je wasmachine staat ook aan de achterkant van je wasmachine.

13. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Mijn wasmachine heeft een ontgrendeling onder achter het klepje van de afvoerpomp onderaan de machine. Daar zit een rood plastic stripje en als je daar met een tang (voor de grip) aan trekt, gaat de deur open.

Deel Deze Pagina