mijn dochtje

Discussie in 'De lounge' gestart door denicepino1, 11 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    ik weet niet waar ik dit moet plaatsen. dus zet ik het hier neer...

Ik wil graag eventjes advies hebben. Mijn moeder die past op woensdag en vrijdag op als ik naar school moet... Gister had mijn dochter geknoeit op haar broek helemaal doorweekt ( vol glas over haar heen gegooit ) Dus me moeder doet haar broek uit hangt die eventjes te drogen buiten.

zit mijn dochter op de bank met de benen wijd te vertellen dat ze een kieteltje heeft tussen de benen.
    ( vorige maand vertelde ze dat er een gaatje zat :$ )

Mijn moeder wist hier eventjes geen antwoord op te geven. Heeft maar gezegt dat ze der benen bij elkaar moest doen dat nette meisje mooi zitten op de bank.
    Is vergeten gister dit tegen mij te vertellen. Maar vanmorgen vertelde ze dit dus.

Nu vroeg ik net aan mijn dochter. Wat ze op school ( peuterspeelzaal ) heeft gedaan en zei ze dat X ( een jongetje op depeuterspeelzaal )aan haar fluit ( haar ehm daar beneden )had gezeten....
    Ik weet niet wat ik hier op moet zeggen tegen haar.. Naar mijn weten gaan kindjes van 2-3 jaar niet zelf standig naar de wc?? Maar toen ik woensdag mijn dochter op ging halen.Was de leidster alleen met 15 kindjes? leidster 2 was er niet. Daarom vroeg de leidster aan mij of ik bij de deur wilde staan om op te letten dat er geen kindjes met andere mensen mee gingen. Zodat zij eventjes met een paar kindjes naar de wc kon gaan die nog moesten plassen..

Ik heb hier zo'n naar gevoel bij, ik weet niet wat ik hier van moet denken of zeggen. Je hoort zo veel rare verhalen..

Misschien kan dit haar gedrag van de laatste tijd ook verklaren. Normaal altijd heel erg lief en rustig. En nu sinds ze naar peuterspeelzaal gaat 6 maand nu is ze zo tegen de draad in, en boos om niks, en huilen steeds om niks...

Hoe moet ik dit aan pakken? aan de leidster vertellen of vragen of kindjes ook alleen naar de wc gaan ?? ( mijn dochter gaat thuis altijd alleen naar de wc weet niet hoe dit op school gaat ?? )

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier gaan ze wel alleen naar de wc, maar de wc-tjes zitten niet buiten het lokaal maar in een apart stukje binnen het lokaal en de juf kan gewoon door het raam van de deur kijken.

3. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik zou dit zeker met de leidster bespreken en op jouw gevoel afgaan. Ik zou er zelf trouwens ook geen goed gevoel bij hebben als mijn dochter dit zou zeggen en zich dan ook zo zou gedragen.

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Echt bespreekbaar maken! Je dochter zegt dat het gebeurt is op school en dan moet je zeker verhaal gaan halen! Jeetje, dat is niet niks zeg!

5. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    he bah vervelende situatie!

Ik zou denk ik gewoon het verhaal van je dochtertje aan de leidster vertellen. Dus dat X volgens je dochter aan haar plasser heeft gezeten en dat jij je daar zorgen over maakt. Nou dan hoor je wel wat de leidster erover te zeggen heeft.
    Misschien is er niks aan de hand, misschien waren ze samen op ontdekkingstoer of misschien is er toch wat tegen haar zin in gebeurt. Dus gewoon bespreekbaar maken en van daaruit kun je evt. verdere stappen ondernemen.
    Succes!

6. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    He bah nu moet ik helemaal wachten tot volgende week dinsdag. Net nu er zo'n lang weekend is!!

Zit me echt niet lekker gewoon. Ik ken de moeder van het jongetje heel erg goed. Maar denk ook dat het eerst beter is om te vragen aan de leidster.
    Hier is het een hok met glazen ramen en een deur helemaal tot op het plafon dicht gemaakt bij de wc's.. 2 mini wctjes naast elkaar. en een grote wc dan weer binnen dat hok met een kleiner hokje afgeschermt. Je kan eigenlijk niet vanuit het lokaal goed naar binnen kijken aangezien als ik rechtop sta. het plakplastic tot mijn neus komt. Dus je ziet de kids niet lopen als ze daar zijn ( deur kan wel op slot gemaakt worden met een haakje voor de veiligheid ) Dus de deur moet dan opengemaakt worden door een leidster voor er kinderen naar de wc kunnen.

7. Setteke

Setteke Niet meer actief

Denice, get zeg, ik zou zeker een gesprek aangaan op de psz. Op deze leeftijd al dingen gaan fantaseren lijkt me nog wat vroeg, mijn zoon is 4,5 en begint nu pas een beetje met sterkte verhalen verzinnen. Dat ze zich bewust wordt dat ze een plasser heeft is normaal, dat ze eraan wil zitten of erover praat. Maar als ze zegt dat er een ander kindje aan heeft gezeten, gaan bij mij de alarmbellen rinkelen. Sil is even oud en zou zoiets nooit zomaar even zeggen. Dus echt met de leidsters praten over hoe het werkt met naar de wc gaan van de kindjes, en of jongetjes en meisjes samen gaan. En ook aangeven wat Emy gezegd heeft.

8. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    He bah... Maar weet je wat ik raar vind? Dat een peuter (de dader) het al over 'kieteltjes tussen de benen' heeft. Wat gebeurd er dan bij hem thuis?

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik zou daar ook een gesprek over aan gaan. Jeetje, wat schrikken zeg :(

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kinderen zijn nieuwsgierig en zullen dus elkaar willen bekijken enzo. Daar is op zich niet zoveel mis mee. Vind het wel apart dat ze er zulke gekke namen voor heeft, (maar die komen misschien bij jou zelf vandaan? Omdat je haar vagina hier ook haar 'ehm' noemt?) Maar als die allemaal bij dat jongetje vandaan komen, zou ik daar wel even een gesprek over aangaan: dit zijn namelijk wel alarmsignalen die erop kunnen duiden dat een kind mishandelt of misbruikt wordt.
    Naast de leidster erover inlichten zou ik daarom ook even een gesprek aangaan met de vertrouwenspersoon, zodat je zeker weet dat de situatie van dit jongetje ook nader bekeken wordt!

Het feit dat een leidster alleen op 15 kids staat, heeft daar weinig mee te maken, maar vind ik als losstaand feit wel vreemd: je betaalt toch voor 2 leidsters op zo'n groep en dat moet vanwege verschillende veiligheidsredenen ook, en dan staat er maar 1?
    of waren er niet zoveel kids meer?

11. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Hoi,
    Ik zou het bespreken met de juf. Dan kunnen zij eventueel met de kinderen bespreken wat wel en wat niet hoort.

Ze zijn hun lichaam aan het ontdekken en ze zien de verschillen tussen jongens en meisjes.
    Het stelt misschien maar weinig voor.
    Wel met de juf bespreken hoor.
    Dit kun je ook met je dochter bespreken. Dat die delen van haar lijf van haar zijn en dat alleen zij, papa, mama, oma,etc. er aan mogen komen om te wassen/ af te vegen en verder niet.
    Veel succes.

12. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    setteke
    Ja ze zou datook nooit gaan zitten verzinnen. Had ook nooit problemen ergens mee met naar bed brengen, of even winkelen. En ik snap dat ze dingen mee nemen van andere kinderen zoals klimmen, slaan, duwen ofzo. Maar zulke dingen?? Ze is gewoon zo boos en verdrietig soms. En dan is er gewoon niks meer met haar te doen dan moet ik gewoon haar even met rust laten. Anders gaat ze echt gewoon nog harder krijsen en huilen. Ze is gewoon erg veranderd op school dacht eerst dat het gewoon was doordat het ritme veranderd was. Ze veel op school doen aan activiteiten en dat het gewoon te veel in ene was. Van rustig thuis met opeens 14 andere kindjes in een groep zitten. Nu verklaard het eigenlijk een heleboel ze verstopt zichzelf ook achter me als ze naar school gaat. Maar terwijl ze iedere dag vraagt of ze naar school gaat die dag?? En ook staat te springen bij de deur met jas en schoenen.

Rianne
    Ja dat moeten ze dan van huis mee krijgen denk ik dan? En dan vraag ik me af hoe daar over gepraat word daar thuis?

13. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    Rozemarijke

Wij hebben eigenlijk enigste naam voor haar vagina (ik zeg het bij het woord ook hoor ) Haar fluit of muis. ( fluit was bij mij vroeger thuis altijd van een jongetje, maar bij mijn vriend thuis was het gewoon een woord voor daar beneden maakte niet uit jonge of meisje )

Voor zover ik weet mag er ook geen 1 leidster per 15 kinderen zijn. Maar ten alle tijden 2 stuks. Geen idee waar de ander op dat moment was. Niet in het gebouw in ieder geval. Alle kindjes waren gewoon aanwezig die er normaal waren, heb ze niet allemaal geteld maar normaal zijn het er 15 met mijn dochter erbij.

ze komt wel vaker met rare woorden thuis maar meer scheldwoorden zoals : k*t, k*ote, g*dver ( serieus en daar ben ik niet blij mee ) sh*t. en 2 maand geleden " val kapot ! " Ik heb er ook serieus toen over gedacht om mijn dochter daar weg te halen aangezien ze met dingen thuis komt waarvan ik van denk waar haalt ze ze vandaan en wie leert hun kinderen zulke woorden !!.. wij thuis laten ook wel eens wat vallen en dan schiet er wel eens wat uit zoals van verdikkeme of verdullemes. Maar nooit iets anders..

14. Setteke

Setteke Niet meer actief

Sil is er niet echt anders onder dat ze naar de psz gaat, ze vindt het er leuk en is er niet drukker of boos ofzo. Nou verschilt het natuurlijk per kind, maar wat ik van jouw verhalen weet is Emy een pittige tante, net als Silke, en die is er niet anders onder. Van de PSZ komen ze hier ook niet met rare woorden thuis, nu mijn oudste naar de basisschool gaat vliegt er wel eens een vreemd woord door de kamer. Maar dat is de invloed van andere kindjes en daar kun je niet heel veel aan doen. Het schijnt ook zo te zijn dat hoe meer aandacht je eraan geeft, hoe interessanter het wordt. Ik doe meestal maar net of ik niks hoor.

Als Sil dit soort dingen zou zeggen over dat een ander kindje aan haar plasser heeft gezeten, zou ik echt schrikken. Dat klopt gewoon niet bij hoe ze is.

15. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Al die woorden enz zou ik mij niet druk over maken die vangen ze gewoon overal op. Die kleintjes zou nou eenmaal slim en krijgen alles mee.

Ik zou mij wel zorgen maken over het feit dat er 1 op 15 word gewerkt. Hierdoor kunnen de scheldwoorden ook niet besproken worden als zijnde dat dit niet netjes is. Alle problemen lijken mij voort te komen uit het 1 op 15 werken. Mijn dochter zou er niet meer naar toe gaan.

16. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik ben leidster op een kdv en ik raad je aan om dit meteen met de leidster te bespreken. Soms is het heel onschuldig en is het inderdaad interesse in hoe de ander er uit ziet maar ik heb helaas ook 1 keer meegemaakt dat het niet onschuldig was. De leidster kan de situatie het beste inschatten en op het desbetreffende kindje letten, indien zij zelf ook opvallend gedrag signaleren dan wordt daar meer werk van gemaakt. Bij mij gaan de grotere kindjes ook zelf naar de wc maar de badkamer is op de groep.
    Het feit dat jouw kindje haar gedrag is veranderd hoeft niet perse door dit gebeuren te komen. Het kan ook zijn dat ze zich op het kdv ontzettend inhoud en heel lief en zorgzaam is en dan moet thuis nog even het extra energie eruit of de opgedaande prikkels.
    Het opdoen van zulke scheldwoorden op het kdv moet je ook melden aan de leidster, ik vind het raar dat dat soort woorden op het kdv door kindjes gebruikt worden maar soms leren ze dit van oudere broertjes en zusjes die het weer op school leren van oudere kindjes.

Deel Deze Pagina