Heb jij een noodpakket in huis en wat zit erin?

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 21 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.268
    28.330
    113
    Een Groningse aardbeving is anders een stuk minder eng dan een lekkende kerncentrale :o:

2. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Omdat.. als de zombies komen het water vergiftigd wordt..!
    Ik denk dat ik alleen nog wat uit de spoelbak van het toilet kan halen.. die helaas ingebouwd is.. dus moet de plee er wel voor slopen.

Máár het zet me wel aan het denken.. ik denk dat ik 2 flessen water neer ga zetten..En wat blikspul. Voor mijn dichter heb ik wel potjes...

Tjee.. hoe komen jullie er allemaal bij. Echt nooit over nagedacht..

DastyQueen vindt dit leuk.
  3. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Defensie?? Toch niet die vieze zakjes joh? De doosjes met crackers?
    :p

Ik ben heel slecht voorbereid. Ik heb heel weinig in huis.
    Een paar maanden geleden was er hier waterverontreiniging, waardoor we geen water uit de kraan mochten drinken e.d. heel de stad werd leeggekocht van de flessen water. Ik heb gewoon water doorgekookt in een pan en laten afkoelen. Dikke prima.

Als wij een echte ramp hebben, wonen hier in de flat nog wel wat honden die de oven in kunnen:)

4. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

joh als het water op is heb ik bij zo een survive show op national geographic geleerd hoe je urine kunt filteren zodat je het kunt drinken :eek:

Whysteria vindt dit leuk.
  5. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Maar je kunt toch snel naar de winkel?

De winkel is hier 5 minuten vandaan.
    Geen water uit de kraan? winkel.
    Sluit alle deuren en ramen? eerst snel langs de winkel.
    Geen geld? ......spaarpot kinderen leegplunderen.

Nee, wij hebben geen bewuste voorraad aangelegd.

6. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Nee, wij hebben helemaal niks. Nooit over nagedacht ook! Kan eens proberen om wat blikken eten en flessen water ergens neer te zetten, maar ik vrees dat die op gaan als we geen zin hebben om boodschappen te doen ofzo. Wij moeten de kat maar opeten.

DastyQueen vindt dit leuk.
  7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier ook geen noodpakket en ook geen intentie om er 1 aan te gaan leggen.

8. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    De doosjes met crackers had ik graag gehad. Beter als de warme maaltijden in zak.....b maar ja, als je honger hebt.... dan eet je alles.

Blijdorp vindt dit leuk.
  9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Een aantal jaar geleden was hier iets met het water waardoor er eerst een dag geen water uit de kraan kwam en je het later 3 dagen moest koken voor consumptie. Binnen 2 uur was het water bij alle winkels in ons dorp en de dorpen er om heen uitverkocht. :eek:
    Indien dus maar een paar flessen water op voorraad en in uiterst geval van nood dan gooien we wel zo'n jodium tablet van de overheid in het aquarium, dan kunnen we weer een paar dagen vooruit.

Ik heb hier ook voor meerdere dagen aan blikvoer staan. Toen ik laatst een blik sperziebonen vond met een houdbaarheidsdatum tot 2014 werd maar weer eens duidelijk dat wij dit nooit eten. :roflmao:

10. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Ik vond de blikjes dan toch wel lekkerder hoor. Gelukkig heb ik de zakjes maar heel kort meegemaaky.

11. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Klopt. Maar goed, ik woon mijn hele leven al in limburg en als het om kernenergie/kernwapens gaat ben je nergens veilig.

12. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar een noodpakket gaat je niet redden dan.....

13. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ik ook! Heerlijk haha.
    Kan ook altijd blij worden van films waarin ze dan na een ramp een bunker vinden. Ik ga dan helemaal bedenken hoe ik dat zou doen.
    Of van die vage fantasieën waarin de halve wereld ontploft en we met een groepje mensen ergens in een grote ondergrondse bunker gaan wonen. En dan een nieuwe samenleving beginnen met ons groepje mensen, voedsel verbouwen, voortplanten:roflmao:

(Als iemand nog goede series/films/boeken weet in deze trant, dan hoor ik het graag. Wel zonder zombies :roflmao:)

pietje1987 en Blijdorp vinden dit leuk.
  14. mamabri

mamabri Niet meer actief

het enige nootpakket wat ik in huis heb, bestaat uit cashewnoten, pistache en pinda's......

Genoeg te eten voor een paar dagen, maar zonder stroom om het te bewaren in vriezer of koeling en zonder gas om te koken, kom ik niet zo heel erg ver ben ik bang.....

Marchella vindt dit leuk.
  15. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik heb altijd wel wat eten in de kast/diepvries, maar ik heb niet genoeg vocht (water of sap of zo) in huis. Maar mijn huis komt 4 meter onder water te staan als de dijk door breekt (en dat is het grootste risico hier waarschijnlijk) dus mijn slimste zet is de dakkapel geweest waardoor we nog kunnen worden opgepikt door een bootje.

pietje1987 vindt dit leuk.
  16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Mijn broer is jaren ouder dan ik en toen hij in het leger zat was ik dus kind. En hij nam dus wel eens van die koekjes mee die ca 60 jaar houdbaar waren :eek:
    Ik at ze altijd allemaal op :roflmao:

17. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Lekker met wat jam. ;)

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

geen idee, ik at ze altijd gewoon droog hahaha

19. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Getsie. :roflmao:

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

weet echt niet meer hoe ze smaakten (jammer dat ik er niet wat bewaard heb toen, aangezien ze nu nog steeds houdbaar zouden zijn geweest :confused:) Maar ik vond ze echt heerlijk hahahaha

Deel Deze Pagina