het was een soort biscuit, zo smaakten ze ook, maar dan compacter volgens mij. Het is inmiddels ook al weer ruim 30 jaar terug dat mijn broer in dienst zat, stom dat je zoiets onthoudt eigenlijk
Haha inderdaad! Het lijkt op een rechthoekig theekaakje, met een volkoren vezelachtige smaak. Erg droog!
Wat dacht je van waterontreiniging en bijvoorbeeld baby's waarvan de flesvoeding met water aangemaakt moet worden? Je kan ze moeilijk cola geven
Hier op zolder een doos met flessen water en droge pasta. Ook waxinelichtjes en lucifers zitten er in en er zaten rollen wc papier in. Ik zou er eigenlijk nog wat blikvoer onwillens en wat meer wc papier, vind het wel een fijn idee. Met name het water, om in huis te hebben. Oh ja een radio op batterijen hebben we ook. Ook genoeg batterijen in huis
in geval van nood hoop ik dat de hond en de katten van bubbeltjeswater met een vleugje citroen houden.....
Desnoods rijd je een uur lang naar een andere provincie voor water als het langer duurt toch? Gelukkig lost dat altijd wel op
Ik denk dat er wel meer mensen op dat idee komen.. en daarbij, zonder stroom gaan de deuren vaak niet open. Ik lees hier ook een paar keer dat mensen wel wat in de vriezer hebben, maar ook daarvoor heb je stroom nodig.
Ik vind dit een hele lastige, want anno 2018 zie ik niet snel een ramp gebeuren waardoor de mensen massaal dagen in huis opgesloten zitten terwijl alle voedselvoorzieningen en winkels op slot gaan. Een onverwachte natuurramp misschien waarbij je huis door een wonder wel ongeschonden blijft? En de rest van het land half verwoest is? Bijvoorbeeld? (Een heftige sneeuwval of zo, maar verder is het eerste wat je doet vluchten of rijden naar de eerste voorziening die op dat moment open gaat. Qua eten: wij kopen nooit afgemeten boodschappen en hebben meestal een overvolle voorraadkast. Vriezer heb je bij langdurige stroomuitval niks aan. Vuurtje is zo gemaakt als we in nood komen en er gekookt moet worden. Verder kom ik een heel eind zonder luxe voorzieningen, het is een kwestie van de knop omzetten.
Watersnoodramp? Dit is Nederland he, ik zit een paar meter onder NAP. In de winter is er in de botensluis een fors hoogteverschil tussen de rivier en het kanaal waar het op aansluit, en als je in de winter verderop in de polder over de dijk rijdt, ligt het dorp rechts duidelijk lager dan de rivier links. Als daar een dijk doorgaat of de sluis er helemaal uit zou liggen, dan lopen we gezellig onder en kan je zwemmen naar de supermarkt met je koevoet.
Ik had een noodvoorraad blik, pasta ed maar dat heb ik een paar maanden terug allemaal weg kunnen gooien. Was van een smerig merk dus niet doorgeschoven. Ik ga wel weer een voorraad aanleggen, maar dan met items die we ook gewoon gebruiken. Maar ik vraag mij wel af wat ik dan ga halen, ik twijfel nog een beetje.
Jaaaa lijkt mij ook super tof! Eigenlijk wil ik stiekem ook op schietles enzo maar ik draaf altijd meteen zo door dus doe ik het maar niet!! @elisesmama ik denk niet dat de vraag is óf er een keer iets gebeurd, maar wanneer er iets gebeurd! En dan denk ik echt niet aan een zombie gedoe, maar wel aan langdurige stroomuitval, storing in de waterleiding waar een paar dagen duurt of een overstroming (paar meter onder nap hier). Dus ja, daar ben ik graag op voorbereid. @NavyCrimson91 ooo heerlijk!! Ik ben er gek op!! Ik kan je het boek ‘een seconde later’ van harte aanbevelen!
Ik heb zelf een standaard noodpakket van de overheid in huis met daarnaast extra lucifers, zak waxinelichtjes, water en eten (blik). Verder een barbecue met twee aardige gasflessen waar we wel een paar weken mee kunnen koken. Als straks baby er is zorg ik altijd voor ruim voldoende flesvoeding, water en luiers in huis.
Ik moet ook eens wat aanleggen. Heb al wel 2 gaspitten met een gasfles. En een kelder eten maar niet zozeer radio, kaarsen en Voldoende water.
Dat snap ik heus wel, ben niet helemaal gek. Dacht dat ze die 105L standaard elke week in huis haalt.. overheen gelezen
Ja, die vond ik heel leuk! Ben alleen gestopt met kijken toen Lincoln doodging En ik vond het jammer dat er opeens zoveel neppe digitale dingen inzaten, met die soort hemel en die veranderende mensen en robots. Ik wou gewoon weten hoe ze daar gingen leven Ik vond de serie Terra Nova erg leuk, daar beginnen ze echt met een groepje midden tussen de dinosaurussen. Helaas maar 1 seizoen
Ja ik vind dat ook jammer! Maar ik zou toch verder kijken als ik jou was, vond het einde van het laatste seizoen wel weer erg leuk en het nieuwe seizoen begint bijna. Terra Nova heb ik niet gezien.