Heb jij een noodpakket in huis en wat zit erin?

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 21 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.217
    16.579
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier geen noodpakket. Ligt wel het eea in de vriezer en er staan wat potten en blikjes maar thats it. Zaklampen genoeg in huis. Ik hou me daar ook nooit zo mee bezig moet ik zeggen.

2. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Even over het eten in de vriezer en geen stroom.. wij zouden dus sowieso 1 van de diesel aggregaten aan mijn ouders vriezer gooien . En daarnaast zoveel mogenlijk gaan roken in de rooktonnen en sauzen inkoken en in weck potten en dan dus in ene kelder of onder de grond dan blijft het lang goed .

Als het om een dag/ aantal dagen stroom probleem gaat dan is het nuttiger om gewoon het vlees eerst uit je vriezer Oo te maken , groentes etc blijven langer goed in koelte dus ook als het niet meer echt bevroren is .. alleen spinazie a la crème ofzo die zou ik even in een bakje doen .. dat komt op een gegeven moment wel door het karton heen
    Wij verwachten ook dat er heus wel een iets gaat gebeuren Indd watersnood of elektra dagen eraf.

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.217
    16.579
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Gisteren nog een zak paaseitjes gekocht van een kilo, komen we ook wel even mee vooruit.
    Ik ben ook verbaasd dat mensen er zo mee bezig zijn, Als het zover is dan mag het voor mij wel gelijk over zijn.

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.217
    16.579
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nou ik drink gewoon water uit de kraan. Als je toch zo moet gaan leven.

5. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Met ze allen even naar de Action, camping gasstel en gasflessen inslaan dan! Kan je tenminste nog koken op zo’n ding.

Ja heb veel voorraad van eten. Zoals @Lieke1989 zegt. Met kerncentrale. Woon er ook heeeeel vlakbij.

6. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Dat bedoelen ze niet dat er standaard uit flessen gedronken word. Ze bedoelen dat als er bijv. In de watercentrale een probleem is en het water is voor de komende 2 dagen ondrinkbaar . Zwart/ met lood erin bijv. Of er komt helemaal geen water Meer uit de kraan voor 3 dagen dan hebben ze water op voorraad.

7. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb ergens een wereldradio liggen op batterijen. De knijpkatten zijn kwijt, die vinden mijn kinderen leuk om mee te spelen. Kaarsen heb ik in huis. Heel dikke lelijke die lang branden. Flessen water heb ik altijd in huis. Het water was een keer onverwachts afgesloten. Verder heb ik van vanalles wel wat voorraad.

Rijst kan ik trouwens niet heel lang bewaren. Daar heb ik al een paar keer beestjes in gehad.

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Huh? Je denkt toch niet echt dat we nooit uit de kraan drinken?
    Ik heb alleen een paar flessen water klaar staan voor het geval we níet uit de kraan zouden mogen drinken.

9. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ja dit dus!

10. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.275
    25.746
    113
    Nee geen noodpakket. We hebben wel altijd wat eten op voorraad voor een paar dagen. Geen water op voorraad, maar altijd twee flessen met kraanwater in de koelkast en een paar pakken langhoudbare melk.
    Zaklampen en batterijen hebben we ook, en ook waxinelichtjes. Verder hou ik me hier niet zo mee bezig. Ik heb helemaal geen zin om aan allerlei doemscenario’s te denken.

11. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Misschien moet ik ook maar beginnen met een noodpakketje.
    Vergeet het steeds. Maar ik woon ook niet in een risico gebied. Tenminste, zo lang een saai weiland boven NAP geen risico gebied is.

Vroeger wel in het buitenland gewoond waar we, zeker in de winter, vaak onze noodvoorraad moesten aanspreken.
    Het kon dan dagen achter elkaar onweren en het was om 4 uur, of nog vroeger, donker. Dan viel de elektriciteit dagenlang uit en hadden we geen water meer (dat moest gepompt worden).
    Dus wij hadden in elk hoek van het huis kaarsen staan ;)
    Flinke houtvoorraad voor in de kachel. En in de badkamer standaard grote tonnen met water. We kiepten ook weleens de boiler leeg in het bad. Dan hadden we een bad vol water, en schepte je er gewoon wat uit als het nodig was haha.

Ach, ik heb er niks aan over gehouden. Het was juist altijd wel gezellig en spannend als kind.

Ysabella en Vitamientjuh vinden dit leuk.
  12. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Ik verwacht niet direct 'Walking Dead'-achtige scenario's. Maar toen dochter geboren was en mijn borstvoeding na een aantal weken totaal niet op gang kwam, ging ik wel malen. Wat als.... sindsdien wil ik dus in elk geval flink wat liters water op voorraad hebben.

In een echt doomsday-scenario, waarbij mensen gaan plunderen en er langere tijd geen zicht is op voedsel, water en medicijnen, leg ik het loodje. Ik heb mijn astma-medicatie nodig, dus als dat op is, ben ik na een dag of 3 (schat ik) dood.
    Altijd leuk om over te piekeren als je niet kunt slapen... :rolleyes:

13. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Nog even voor iedereen die het over bbq en gasflessen heeft. Houd er rekening mee dat dat dan buiten moet ivm koolmonoxide.

14. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Da's wel de ultieme vorm van recycling...

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.217
    16.579
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Oke , verkeerd begrepen.

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.217
    16.579
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Oke verkeerd be
    Oke verkeerd begrepen.

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

Nee geen noodpakket in huis. En als een ramp gaat gebeuren gaat je instinct het waarschijnlijk toch overnemen waardoor je jezelf en je gezin red of alles helemaal verpest :roflmao:

Heb wel altijd genoeg chocola in huis. En eten voor een week. Toch op maandagen. Op zondagen eten voor 1 dag :roflmao:
    Allee de kasten liggen vol maar ik bedoel lekker eten. De kerstpakketten voeding moet ik nog eens opruimen of is dan handig. :D

Ysabella en amdaa vinden dit leuk.
  18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Is dat zo? Binnen kook ik toch ook op gas?

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij zijn het eerste stukje vanaf zee gezien waar we als het goed is drove voeten houden. Dus ik verwacht bij een watersnoodramp heel wat aanloop ;)

Verder niet heel veel voorraad maar genoeg denk ik om een weekje van te leven met z'n vieren. Hebben 12 liter water staan, nog wat pakjes drinken en nog wat pakken havermelk. Dat water heb ik trouwens echt gekocht om te preppen, de rest hebben we gewoon. Hebben ook een caminggasstel met gasfles en een barbecue, genoeg lucifers en kaarsen. Enige wat we echt nog zouden moeten hebben is een radio op batterijen.

20. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Google maar eens op koolmonoxidevergiftiging en bbq. Een paar jaar terug nog kinderen voor opgenomen in het ziekenhuis en het gebeurd helaas wel vaker.

Deel Deze Pagina