Was het niet van plan hoor, binnen barbecuen of koken met het campinggasstel (zeker het barbecuen niet ). Maar ben wel benieuwd of zo'n campinggasstel meer risico's heeft dan op gewoon gas koken.
Nee een gasstel niet toch? In Marokko koken ze alleen op gasstellen (geen gasaansluiting) en het is gewoon veilig.
Gas verbrandt veel schoner en efficiënter dan kolen. Bij iedere verbranding komt wat koolmonoxide vrij, bij hout en kolen meer dan bij gas.
Ik heb me er een keertje in verdiept en ik heb een redelijk noodpakket, hoewel het altijd beter kan. Ik heb onder meer water en toiletartikelen, batterijen, radio op batterijen, papier met radiofrequentie noodzender, noodfluit, wat eten, paracetamol. Vast nog meer, moet het weer even nakijken.
Hoewel dat ook weer gevaarlijk kan zijn Waar mijn vriend vandaan komt koken ze ook op gasstellen. Daar gebeurde het nogal eens dat de gasfles ontplofte terwijl men aan het koken was. Met alle gevolgen van dien... In Nederland zal het niet zo'n vaart lopen, maar in het buitenland dus altijd opletten of je geen vervuild gas koopt (vaak t goedkoopst)
Dit klopt idd. Maar dat zijn (tenminste in Marokko) die grote gasflessen die wel eens ontploffen. Helaas ook wel eens in flatgebouwen, het ligt ook aan de beveiliging van de gasfles.
Zo raar is het toch niet om voor een beetje zelfredzaamheid te zorgen? Kleine calamiteiten gebeuren echt wel eens hoor. Denk maar aan chemisch ongeluk bij Moerdijk bijvoorbeeld. Zeker nu ik kinderen heb, wil ik gewoon zeker weten dat er schoon water voor ze is enzo. Ik vind het normale veiligheidsmaatregelen, net als de brandmelders / koolmonoxidemelders die ik heb hangen. En de noodladder in een kist bij het raam.
Ja dit dus. Ik moet bijna lachen om punten die als 'een ramp' worden bestempeld. Wij hebben ook ooit weken zonder stroom gezeten en langer zonder kraanwater. Als het moet heb je zo een fornuisje gemaakt van een laar takjes, 2 stenen en een ovenroostertje. En een lamp met een doekje en zonnebloemolie. Verobmntreinigd water kun je gewoon koken. Enz enz Hier lees ik halve filmscenario's over gezellig kamperen in huis met je bbq in de achtertuin tijdens een overstroming in Nederland.
Haha lig nog steeds dubbel om deze opmerking! Goud! OT, hier behalve de standaard goed gevulde voorraadkast eigenlijk geen noodpakket. Raak wel erg gemotiveerd om er 1 te maken..
Als er een zombie uitbraak komt redden wij het niet ben ik bang. Ik eet niks uit blik dus dat heb ik al niet. In de vriezer ligt wel iets maar niet veel. In de auto heb ik wel een stuk of 5 flesjes water liggen. Verder hebben wij 2 zaklampen en wat lucifers en kaarsjes. Owja wij hebben wel een gas bbq dus dan kunnen we het vlees uit de vriezer bbqen. Tank is wel bijna leeg.
Ach, bij the walking dead is ook alles geplunderd uit winkels. Wij hebben geen noodpakket, maar wel altijd genoeg in huis om tijdelijk van eten/drinken te voorzien.
Ik zal prima een weg naar de supermarkt kunnen vinden, ook met zombies (gele band in japanse krijgskunst, voornamelijk zwaard) haha. Wij hebben altijd wel kaarsen in huis. Ook staan er altijd 2 of 3 flessen water in de koelkast voor de sodastream. Een knijpkat en reservebatterijen zijn er ook en er komt veel licht bij ons binnen. Het wordt koude bonen eten als alles uitvalt, want we koken elektrisch. Er zitten meerdere supermarkten op loopafstand, dus ik plunder die wel in het ergste geval
Bij zombies zijn wij echt de pineut hahahahaha! Met onze keukenmessen komen we vast niet ver @amdaa natuurlijk is het geen ramp om een paar dagen zonder stroom te zitten (wel vervelend). Maar ik verbaas mij er over hoe slecht mensen voorbereid zijn op iets waarvan ik van mening ben dat dat gewoon een keer gaat gebeuren... op zombies bereid ik mij niet voor hoor
De blanke Michelle uit the Walking Dead Ik kan ook met een bo (lange stok) overweg en ben de Naginata (lange stok met een soort van mes/zwaard aan de punt) aan het leren . Je kunt er verder niks mee zolang er geen zombie-uitbraak is, maar het is wel leuk om dat soort dingen te leren
Super on topic dit maar wauw echt gaaf! Ik zou altijd eens een keer willen schermen, lijkt mij erg leuk.
Ik heb ook een noodvoorraad je water+blikken eten. Wij wonen nu met 2 volwassenen(hopelijk snel een baby) en heb per persoon voor 3 dagen water en voor veel meer dagen eten. Water zou ik nog meer willen halen. Ga ik deze week misschien maar even doen ook.