Wie heeft er van een bepaalde webshop ervaring met opstrijkletters. En voor degenen met ervaring onder ons: zijn er letters die geschikt zijn om op 100% polyester te strijken? Zo'n wat gladder stofje zeg maar.
Die je erop moet persen met een strijkijzer bedoel je? Ik heb zelf een bedrijf in bedrukkingen van kleding en andere materialen en je bent wel echt een vaste hand nodig om het erop te krijgen met een strijkijzer. Met een beetje pech is het er na een paar keer wassen eraf. Waar je met polyester op moet letten is dat de kans op doorbloeden groot is als je een lichte kleur opdruk gebruikt. (Bijvoorbeeld een witte, gele, lichtroze opdruk). Het lijkt dan alsof het weer erin zit, maar dat is het niet. Je kan het er ook niet uit krijgen. In dat geval kan je beter een opdruk gemaakt van block out flex gebruiken. Bij de donkere kleuren heb je daar nauwelijks last van (bijvoorbeeld, donkerblauw, donkerbruin of zwart). Ik gebruik alleen een pers om afbeeldingen/namen/logos op kledingstukken te krijgen. Met een strijkijzer is er geen garantie op te geven. Als je meer wil weten, vraag maar raak.
Ik haal het hier; https://www.pimp-it-shop.nl Ik pers het op katoen. Dus geen ervaring met iets anders. Nu ondertussen 9 printables gehad en geen 1 welke losliet, dus perfect!
Goed om te weten, ik heb alleen het kledingstuk al waar het op moet. Dus dat opsturen en weer terugsturen met bedrukking wordt wel wat kostbaar voor een paar letters
Haha ja dat word wel wat kostbaar natuurlijk. Wat voor vest is het? Qua percentage polyester? Met gewone opdrukletters zou ik het sowieso niet doen, op die kleur gaat het sowieso doorbloeden. De standaard opstrijkletters kunnen eigenlijk alleen op 100% katoen. Dan heb je het mooiste resultaat.
In het label staat dat het bovenste stuk (waar de letters op moeten 100% polyester is). Het is een adidas hoody van de t16 lijn.
Ik zal je straks wel even een pb sturen. Heb een instructie gevonden voor het materiaal dat je moet gebruiken. Aangezien ik alles met de pers doe heb ik geen idee hoe het met een strijkijzer werkt haha. Ik ga even de jongste aan een bak fruit zetten.
Ik heb geen ervaring en ben geen expert maar lijkt mij dat het moet kunnen. In de sportzaak hebben ze ook op het donkerblauwe (voetbal) trainingspak van zoon witte letters met zijn naam erop geperst. Misschien dat je bij een sportzaak zulke letters los kunt kopen en met een strijkbout en laag ovenpapier ertussen het op dat adidas jack kan persen met je strijkbout.