Opstrijkletters

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 27 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Wie heeft er van een bepaalde webshop ervaring met opstrijkletters.

En voor degenen met ervaring onder ons: zijn er letters die geschikt zijn om op 100% polyester te strijken? Zo'n wat gladder stofje zeg maar.

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Die je erop moet persen met een strijkijzer bedoel je?

Ik heb zelf een bedrijf in bedrukkingen van kleding en andere materialen en je bent wel echt een vaste hand nodig om het erop te krijgen met een strijkijzer. Met een beetje pech is het er na een paar keer wassen eraf.

Waar je met polyester op moet letten is dat de kans op doorbloeden groot is als je een lichte kleur opdruk gebruikt. (Bijvoorbeeld een witte, gele, lichtroze opdruk). Het lijkt dan alsof het weer erin zit, maar dat is het niet. Je kan het er ook niet uit krijgen. In dat geval kan je beter een opdruk gemaakt van block out flex gebruiken. Bij de donkere kleuren heb je daar nauwelijks last van (bijvoorbeeld, donkerblauw, donkerbruin of zwart).

Ik gebruik alleen een pers om afbeeldingen/namen/logos op kledingstukken te krijgen. Met een strijkijzer is er geen garantie op te geven.

Als je meer wil weten, vraag maar raak.

fafa vindt dit leuk.
  3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Met een strijkijzer sowieso ook niet strijken maar persen en zonder stoom ed.

4. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Luuz kan ik je aanbevelen @tuc!

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik haal het hier;

https://www.pimp-it-shop.nl

Ik pers het op katoen. Dus geen ervaring met iets anders. Nu ondertussen 9 printables gehad en geen 1 welke losliet, dus perfect!

6. tuc

tuc Niet meer actief

Hmm dat wordt vast niks als ik dat ga doen:oops:. Moeten witte letters op een donkerblauw vest worden.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Goed om te weten, ik heb alleen het kledingstuk al waar het op moet. Dus dat opsturen en weer terugsturen met bedrukking wordt wel wat kostbaar voor een paar letters;)

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Haha ja dat word wel wat kostbaar natuurlijk. Wat voor vest is het? Qua percentage polyester? Met gewone opdrukletters zou ik het sowieso niet doen, op die kleur gaat het sowieso doorbloeden. De standaard opstrijkletters kunnen eigenlijk alleen op 100% katoen. Dan heb je het mooiste resultaat.

9. tuc

tuc Niet meer actief

In het label staat dat het bovenste stuk (waar de letters op moeten 100% polyester is).
    Het is een adidas hoody van de t16 lijn.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Lees mee. Wil het hockeyrokje van dochtertje bedrukken.

tuc vindt dit leuk.
  11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik zal je straks wel even een pb sturen. Heb een instructie gevonden voor het materiaal dat je moet gebruiken. Aangezien ik alles met de pers doe heb ik geen idee hoe het met een strijkijzer werkt haha. Ik ga even de jongste aan een bak fruit zetten.

tuc vindt dit leuk.
  12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Is er geen bedrijf in de buurt waar je het heen kan brengen om het te laten bedrukken?

tuc vindt dit leuk.
  13. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik heb geen ervaring en ben geen expert maar lijkt mij dat het moet kunnen. In de sportzaak hebben ze ook op het donkerblauwe (voetbal) trainingspak van zoon witte letters met zijn naam erop geperst. Misschien dat je bij een sportzaak zulke letters los kunt kopen en met een strijkbout en laag ovenpapier ertussen het op dat adidas jack kan persen met je strijkbout.

tuc vindt dit leuk.
  14. Jules!

Jules! Bekend lid

26 jun 2017
    822
    1.065
    93
    Vrouw
    Sorry dat ik inbreekt... heb je een website oid?:)

Deel Deze Pagina