Heb jij een weegschaal of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door MiaMaria, 25 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    Ja. Maar ik sta er weinig op.

2. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ja ik heb een weegschaal. ik heb er een haat-liefde verhouding mee, aangezien hij tegenwoordig standaard 3 cijfers voor de komma laat zien :(

Door omstandigheden is het voor mij moeilijker om af te vallen, maar niet onmogelijk. Daarnaast heb ik type1 diabetes en daardoor mis je naast insuline nog een stofje, waardoor je hongergevoel moeilijker weg gaat. In Amerika heb je hiervoor wel een vervanger, Symlin, maar dat is helaas in NL niet verkrijgbaar, terwijl er daar goede resultaten mee geboekt worden. niet iedereen met type1 heeft dit probleem maar ik heb er toch ook wel veel gevonden die ook heel moeilijk van de pondjes afkomen... (ook omdat lichaamsbeweging wordt afgestraft met extra moeten eten bijv).

Maar goed, soms sta ik er obsessief iedere dag op, soms sta ik er maanden niet op, en gebruik ik hem vandaag alleen om het gewicht van mijn koffer te bepalen

3. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Nee en er komt er ook geen één. Gewicht is maar een getal en niet iets waar ik me aan wil vast houden. Als ik er wel 1 heb word ik zenuwachtig ;)

MiaMaria vindt dit leuk.
  4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ja, 2 jaar geleden heb ik het roer omgegooid. Toen een weegschaal gekocht en tussen mei en november 20kilo afgevallen. Toen werd ik zwanger en ben ik ongeveer 10kilo weer aangekomen. Na bevalling was 8 van de 10 er alweer af, de laatste 2 kilo ben ik aan gaan werken na mijn verlof. Inmiddels weer bijna 10 kwijt vanaf startgewicht voor zwangerschap. Maar ik sta nu een tijdje stil. Ben erg moe en liet mezelf te makkelijk verleiden waardoor ik weer boos werd op mezelf en in negatieve spiraal kwam. Dus nu geef ik mezelf even wat lucht, ik wil niet aankomen, maar ben niet bewust bezig met afvallen. Ik wil er wel nog minimaal 5 en liever nog 15 af, maar eerst even de strijd aan met dochter om meer slaap te krijgen, dan weer gaan sporten en dan weer eten op dieet. Alledrie tegelijk lukt gewoon niet.

5. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    Jazeker. Vorig jaar augustus ben ik begonnen met manlief om af te vallen.
    Heb nu een half jaartje rust genomen maar wel al die tijd in de gaten gehouden of ik aan zou komen. Dit is gelukkig niet gebeurd.
    Vanaf vandaag ga ik de laatste kilo's weg werken en dus de weegschaal weer actiever gebruiken. 13 eraf nog 6/7 kilo te gaan:D

MiaMaria vindt dit leuk.
  6. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Dank je wel :)

7. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Wat knap! Veel succes!

8. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    Dankje.:) en bedankt:D

9. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb een weegschaal maar gebruik hem niet vaak. Ik heb er verder geen moeite mee om erop te gaan staan, maa dat is met mijn gewicht ook wel makkelijk praten;)

Toevallig gister gebruikt voor mijn zoontje. Die is een week ongelooflijk ziek geweest. Net daarvoor had ik beide kinderen gewogen. Dus gister weer om te kijken wat hij nog woog, al zijn ribben zijn duidelijk te zien en ingevallen oogjes.

10. Louloute

Louloute Niet meer actief

Hier wel ja, sta er regelmatig op. Heb geen probleem met m'n gewicht/lichaam, wil het wel zo houden haha. :D

11. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Nee, ik merk aan mijn lijf in de spiegel en aan mijn kleding hoe het gaat. Ben meestal stabiel.

12. Diro

Diro Niet meer actief

Exact dit. Daarbij is het helaas al eens behoorlijk misgegaan door dat stomme ding. Ik durf eigenlijk niet meer dus.

13. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.661
    2.575
    113
    Ja we hebben een best wel uitgebreide die ook berekend hoeveel procent vocht en spier en vet je hebt maar we gebruiken het eigenlijk nooit. De laatste keer dat we hem gebruikt hebben is om te weten hoe zwaar onze koffers waren. Verder gebruikt mijn vriend de weegschaal op de sportschool altijd en ik wil het liever niet weten.

14. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik heb er wel 1, maar ik ben op dit moment even zand aan het happen, struisvogelpolitiek.

15. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Ja en ik sta er dagelijks op. Vaak zelfs 2x per dag.
    Nu 21kg kwijt en het wegen is een soort verslaving geworden.
    'S morgens wegen om te weten hoe zwaar ik ben. 'S avonds wegen om in te schatten hoe veel ik de volgende ochtend zal wegen. Tja, kan er niks aan doen. Ben sinds een half jaar gewoon extreem met mijn levensstijl en gewicht bezig

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.561
    36.544
    113
    Niet meer. Hij is op dit moment kapot en ik weet niet of ik een nieuwe ga kopen of niet. Aan de ene kant vind ik het wel lekker rustig zo, aan de andere kant wil ik wel in de gaten houden of ik niet nog aankom.

17. yaro

yaro Niet meer actief

Jazeker en op dit moment vind ik hem wel lief

MiaMaria vindt dit leuk.
  18. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ik heb er geen. De spiegel en mijn kledingmaat vind ik voldoende informatie geven over mijn gewicht :)

19. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    We hebben een weegschaal, maar ik sta er nooit op.

20. Manque

Manque Niet meer actief

Ja, ik ga er bijna elke dag op staan, om een beetje te controleren of ik stabiel blijf. Zo niet, dan een paar balansdagen inlassen... En ik kan aan mijn gewicht vaak zien wanneer ik ongesteld word (ik ben onregelmatig).

Deel Deze Pagina