16 oktober eerste echo .en dan gelijk op vakantie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Milou1990, 15 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milou1990

Milou1990 Actief lid

12 mrt 2015
    395
    91
    28
    #1 Milou1990, 15 sep 2015
    Laatst bewerkt: 15 sep 2015
    16 oktober hebben wij onze eerste echo ik denk dat ik dan rond de 10 weken ben. Wij gaan die middag op vakantie met mijn vriend zijn hele familie 40 man. Alleen hou ik wel erg van een borrel dus we zitten nu erg te twijfelen om het dan ook gelijk te vertellen dat wij zeanher zijn. als het goed is.. alleen weet zijn familie het dan helemaal en mn familie nog helemaal niemand. Wat is handig?

ik heb echt helemaal geen symptomen alleen beetje rommelige darmen. En met niezen af en toe beetje rommelig in mn buik.

2. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Wacht even, in je titel spreek je over dat je op vakantie gaat en in je bericht gaat het over een borrel?

Daarna heb je het over dat je geen symptomen hebt. Wat is nu je vraag precies?

Of je het wel of niet aan de familie moet vertellen?

3. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    aan de meeste familie hebben wij het wel voor de 12 weken verteld , t is niet zo dat je je zwangerschap jinxt door tot de 12 weken te wachten ...
    mocht het alsnog , wat ik niet hoop mis gaan hoef je dan ook niet uit te leggen wat er aan de hand is en zal er hopelijk meer begrip zijn voor je verdriet ,

bij miijn eerste zwangerschap en miskraam hadden we niet iedereen op de hoogte gesteld en kregen we als eerste vraag waarom we niets verteld hadden .....
    en vrdere onbenullige reacties .

4. Milou1990

Milou1990 Actief lid

12 mrt 2015
    395
    91
    28
    Las het even terug. Zeker raar hoe ik het had geschreven.

5. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.826
    2.249
    113
    Haaj. Kan je na de echo niet eerst langs jouw familie, om het nieuws te vertellen en dan daarna door naar vakantie?? Dan kan je het daarna met een gerust hart vertellen. Niet vertellen lijkt me ook lastig, dan valt t toch op. En smoesjes wordt vaak doorheen geprikt.
    En ja t is vroeg maar aan de andere kant, t kan in elke week misgaan en wellicht is wat steun dan ook wel fijn!

6. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Ik zou het evt. van te voren al aan je ouders vertellen en dan benoemen dat je de echo hebt op de dag van vakantie... Kan je hun de uitslag doorbellen.
    Zelf zou ik niet zo gauw m'n echo combineren met een vakantie i.v.m. de kans op slecht nieuws. Ook dan is het fijn als je ouders er vanaf weten toch? Zou me niet voorstellen dat ik met een niet-vitale zwangerschap in m'n buik op vakantie ga, terwijl m'n ouders daar nog niks vanaf weten. En dan met een beetje pech een mk die op gang komt terwijl je gezellig met z'n allen weg bent...
    Is een negatief scenario en ik wil je geen angst aanjagen, maar hou alsjeblieft in je achterhoofd dat een echo niet altijd een leuke bevestiging is van je zwangerschap...

Succes met het maken van je beslissing!

7. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik zou na de echo niet gelijk op vakantie gaan, maar ja als dat nou eenmaal zo gepland is. Stel dat er niks levends meer zit? Vriendin van me heeft dat gehad. Had nog steeds symptomen en bij de echo bleek dat het vruchtje al zeker 3 weken niet meer in leven was. Leuk om dan met 40 man familie weg te gaan... 'hoe gaat het?' ... nou het dan maar droog.
    Ik zou het dan nog stil houden en gewoon dus niet drinken.

8. eliesa

eliesa Lid

15 okt 2014
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is het geen optie om de echo een dag of twee te vervroegen? Mocht het goed zitten dan kun je het ook nog aan je eigen familie vertellen, en als het niet goed is dan kun je even op adem komen (ipv meteen moeten vertrekken naar vakantie).

Wij hebben zelf gekozen voor een vroege pretecho met 8 weken om te zien of het echt iets zat, we hadden toevallig een mooie gelegenheid om het onze ouders te vertellen. Ook vonden we het prettig dat zij op de hoogte waren (mocht het mis gaan).

9. Milou1990

Milou1990 Actief lid

12 mrt 2015
    395
    91
    28
    Ik ga morgen even bellen want zie net dat mn vriend 28 september thuis komt dus misschien kunnen we dan wel de echo doen.

Deel Deze Pagina