Heb jij je kind vernoemd?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door elliepellie, 6 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.157
    8.887
    113
    Nee. Als het jongens waren geweest waren ze overigens wel vernoemd (ik had al sinds het overlijden van een van mijn opa’s twintig jaar geleden het plan om als ik een zoontje mocht krijgen hem naar hem te vernoemen).

2. Marchella

Marchella Niet meer actief

Onze oudste is vernoemd (tweede naam) naar het overleden broertje van mijn man.

3. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Mijn beiden kinderen zijn met hun tweede naam vernoemt.
    Mijn dochter naar haar overleden oma.
    En mijn zoon naar de oma die er gelukkig nog wel is.

4. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Oudste twee niet, de jongste haar tweede naam is de naam van de oudste. En haar voornaam is ook de naam van mijn oma, maar dat was meer toevallig en een leuke bijkomstigheid dan dat dat de reden is dat ze zo heet.

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Nee, vonden een naam kiezen al een behoorlijke klus. :p

6. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Eerste vernoemd naar mijn moeder
    Tweede vernoemd naar man's moeder
    Derde vernoemd naar man's vader
    Vierde vernoemd naar mijn zus en mijzelf
    Vijfde vernoemd naar mijn vader en mijn opa
    Zesde zelf een naam uitgekozen die we mooi vonden.

We hebben bij de vernoemingen de doopnamen gebruikt van de mensen die vernoemd zijn en daar zelf een roepnaam van gemaakt die er ook echt op lijkt.

7. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Onze oudste is vernoemd naar moeder van mijn oma en naar een van mijn man’s oma’s. Zijn volgens ons hele mooie en klassieke namen (beiden top 10 namen). Roepnaam is geheel eigen.

Nu voor onze toekomstige zoon wordt het een stuk lastiger.... we willen wel graag vernoemen, maar het zijn zulke ‘duffe’ namen (echte ‘doopnamen’)....

8. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.206
    1.058
    113
    Vrouw
    Ja mijn beide dochters Zijn een soort van vernoemd.
    Mijn moeder had een
    Samengestelde naam, en mijn dochters hebben als tweede naam
    Allebei een stukje daarvan. (Dus bv annefleur, oudste heet ... Anne en jongste ... fleur)

9. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Nee, geen vernoeming.

10. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.774
    3.123
    113
    Vrouw
    Nee! :D
    Hij heeft gewoon twee "eigen" namen.

11. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Mijn kinderen zijn niet vernoemd.

12. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.679
    5.710
    113
    Ik wilde mijn dochter wel vernoemen naar mijn overleden vader maar dat is echt een vreemde naam dus wij kwamen er niet uit. Ook voor een 2de naam was gewoon niks te verzinnen. Ja de 2de naam van mijn moeder ,dat is toevallig een vrouwelijke variant van mijn vaders naam maar dat wilde wij niet was enorm suf ook.

13. Koon

Koon Niet meer actief

Onze zoon niet.
    Onze dochter is met eerste en tweede naam vernoemd naar de moeder en stiefmoeder van mijn vriend. Beiden zijn overleden.

14. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    De tweede naam van de jongste is een vernoeming naar de oudste. Kwam qua betekenis ook eigenlijk perfect uit.

15. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.800
    7.391
    113
    De eerste namen niet, dat zijn hun roepnamen. Maar ze hebben wel alledrie twee extra namen.
    De oudste de volle doopnamen van mijn opa, tweede de roepnamen van haar oma's, de derde de roepnaam van mijn vader en doopnaam van schoonvader (omdat zijn roepnaam echt niet mooi is ;) )

16. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.502
    4.343
    113
    Vrouw
    Alle meisjes van mijn zussen en mij hebben dezelfde tweede naam.
    Gewoon omdat we het leuk vonden en deze naam ook mooi combineert bij alle voornamen.

17. lies276

lies276 Niet meer actief

Mijn schoonouders waren al meerdere keren vernoemd toen wij kinderen kregen, dus ik vond het geen meerwaarde om die nog eens te vernoemen.
    Mijn moeder had ik het gegund om een keer vernoemd te worden, maar ik heb geen dochters gekregen:)
    Mijn vader hebben we wel vernoemd, als eerste doopnaam bij de oudste, maar mijn vader heeft geen doopnamen en zijn roepnaam vind ik niet mooi. Er is eigenlijk ook niets fatsoenlijks van te maken, dus daarom maar gewoon als eerste doopnaam gekozen.

18. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.129
    5.048
    113
    Vrouw
    Nee. Mijn dochter haar tweede naam heeft wel een betekenis, maar is geen vernoeming.

19. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Naar mijn beste vriend :cool:

Mijn man en ik hebben elkaar via hem leren kennen en al 14 jaar horen we "I expect you to name your firstborn after me!" :roflmao:

Hij had duidelijk niet verwacht dat we dat ook daadwerkelijk zouden doen :p

pietje1987 en smax vinden dit leuk.
  20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Oudste dochter naar mijn vader. Jongste dochter naar onze moeders. Met name bij de jongste was de 2e naam gemakkelijker dan de 1e ;) .

Deel Deze Pagina